Gå til innhold

Beklager Nidar, men dette blir for dumt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt ubegripelig at dette i det hele tatt ble godtatt som et søksmål i retten.

https://www.nrk.no/trondelag/nidar-vann-soksmal-mot-freia-1.16910522

Sakens kjerne er bruken av blåfargen. Denne blåfargen fikk Nidar patent-avslag på. Til tross for det så vant Nidar igjennom.

På toppen av det hele er ikke blåfargen den dominerende fargen på Freia boble. 

Dumskap hele greien. Uansett så har jeg funnet en smaksfavoritt og det er Freia boble. Frem til Nidar trekker denne saken så blir sjokoladevalget veldig lett fremover.

Om du tenker at Nidar har rett i søksmålet sitt så har jeg veldig lyst å vite mer om hvorfor. Det må jo være noe jeg ikke forstår når dette vinner frem.

Anonymkode: 02263...82d

• Liker 12
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært så fremtredende hvis ikke freia sin sjokolade OGSÅ var luftig og handlet om det, slik stratos er. Så ikke bare er det blåfargen, men det er en luftig boble sjokolade, sånn som stratos. Og de likhetene blir for mye. Jeg er enig med nidar, lite gjennomtenkt av freia, eller for godt...

Anonymkode: 5b924...171

• Liker 25
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bestemt meg. Til høsten skal jeg male huset mitt i Pantone 2144 C. Kanskje med noen Freia-gule lister. Come and get me Orkla. Freia gjør det ikke 😆

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men har ikke Nidar laget sin melkesjokolade gul som Freia sin?

Anonymkode: 810e7...fef

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes likheten er for stor. Så er enig med Nidar her.

Anonymkode: f4a25...e72

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hadde ikke vært så fremtredende hvis ikke freia sin sjokolade OGSÅ var luftig og handlet om det, slik stratos er. Så ikke bare er det blåfargen, men det er en luftig boble sjokolade, sånn som stratos. Og de likhetene blir for mye. Jeg er enig med nidar, lite gjennomtenkt av freia, eller for godt...

Det kan så være, men Orkla har jo ikke patent på luftig sjokolade heller. Formen og smaken er også helt forskjellig.

Freia var først ute med Melkesjokolade i plateform. Nidar kom etter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er enig med Nidar.

Dersom ikke Freia bruker fargen for å etterligne stratos og mener at Nidar ikke har et poeng, så kan de jo bare skifte emballasje. 
Grunnen til at de ikke vil det, er jo fordi Nidar har et poeng. 

Anonymkode: 356ba...19a

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan så være, men Orkla har jo ikke patent på luftig sjokolade heller. Formen og smaken er også helt forskjellig.

Freia var først ute med Melkesjokolade i plateform. Nidar kom etter.

Ja tenk om nidar hadde gjort sin gul da? 

AnonymBruker
Skrevet

Denne saken er ikke over, det er ikke uten grunn at tingretten også kalles bingoretten, en dom derfra blir ofte snudd når saken ankes.
PS! Vær litt forsiktig med hva dere skriver på nettet for en amerikaner har søkt patent på tegnet semikolon, kanskje han går til tingretten i Norge. :D

Anonymkode: 2295e...775

Skrevet

Det er reklame. Mange hadde ikke hørt om sjokoladen uten all pressedekningen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Denne saken er ikke over, det er ikke uten grunn at tingretten også kalles bingoretten, en dom derfra blir ofte snudd når saken ankes.

Anonymkode: 2295e...775

Hvor har du dette fra?

Anonymkode: 7ecd1...114

• Liker 1
Skrevet

Du ser ganske lett forskjell på disse 2, hadde skjønt det om innpakning i det hele tatt hadde lignet på hverandre men dette blir bare for dumt. at de faktisk vant er en stor skam.

Fremover når jeg skal unne meg litt sjokolade så blir det uten tvil boble,

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke Freia jeg. Den emballasjen de hadde før på Boble var mye mer innbydende.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes forskjellen er stor nok. Plass til begge på markedet.

Anonymkode: 088fe...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsker Stratos, så heia Nidar

Anonymkode: 08bc2...a2d

• Liker 1
Skrevet

Forskjellen er stor nok. Jeg ville ikke forvekslet disse. Hovedfargen til Freia sin er jo gul. 

Så dette var en unødvendig rettssak. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg forstår at Nidar vant. Jeg har sett boble uten å skjønne at det ikke var stratos. Jeg har lurt på hvorfor de plutselig hadde to typer stratos.😂

Anonymkode: 0c7fa...3eb

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med nidar, blåfargen er en subliminal melding

jeg elsker Stratos og jeg elsker melkesjokolade.

men boblesjokoladen til freia med blå bakgrunn for meg til å tenke på Stratos

Anonymkode: 8b701...9cd

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk litt overrasket over at Freia tapte.

Altså tar folk feil? Stratos har jo kua si, og hele emballasjen er blå. Freia har fortsatt den gule fargen på emballasjen, sammen med blå.

Himmelen er blå, mange assosierer «luft» med blå.

Håper Freia anker og vinner saken videre, for dette blir faktisk for dumt.

Folk har sine favoritter. Folk har vært ganske høylytte på hvor mye de savnet Boble. Den sjokoladen slo gjennom, og har fått de kjøperne tilbake, sammen med nye. Men det er mange av oss som enda liker Stratos best.

Freia sin boble er god, men av «luft» sjokolade så velger jeg nok Stratos først.

Anonymkode: 3b438...d5c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner Nidar. Jeg har trodd det var melkesjokolade med smak som stratos.. 

Er forresten knallblå fargen på luft..? Ville heller tenkt sjø/vann

Anonymkode: e6a2c...847

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...