Gå til innhold

Erfaring med Alimemazin over lang tid?


Benedicte88

Anbefalte innlegg

Benedicte88

Hei :)

jeg har virkelig funnet hjelp i Alimemazin.

Jeg skulle gjerne tatt det hver kveld! Men min lege mener den mister effekt over tid, og sier jeg ikke skal ta det så ofte. Dette synes jeg er rart, da det jo er c preparat! 

Det den hjelper meg med, er å bli sovende gjennom hele natten. Hjelper meg ikke sovne raskere, men gjør at jeg våkner mye mye mindre.

Har noen her gått på det over lengre tid (typ over ett år) og merket om det er mistet effekten?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt det siden september og har effekt av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fastlege vil ikke skrive det ut til meg for søvn.

Sier det ikke hjelper. Er det sant?

Anonymkode: 9251a...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på de i 20år jeg, eneste som virker og jeg sover stort sett hele natten. Det de anbefaler er 3-4 uker på, så 5 dager av, da virker de igjen:-)

Anonymkode: 45078...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det samme som vallergan mot allergi.

Anonymkode: 9ca4c...d0d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det samme som vallergan mot allergi.

Anonymkode: 9ca4c...d0d

Jeg bruker det hver dag i flere år. Mot søvnplager.

Anonymkode: 9ca4c...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dråper dere bruker?

Anonymkode: 9251a...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det til og fra i 15 år. De mister effekt etter relativt kort tid, så blir bare perioder. Hangoveren er grusom og jeg mister all energi av dem, så bruker det kun når jeg absolutt må. Jeg sovner lettere med dem, men våkner like mye. 

Anonymkode: fe21d...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den selv. Har måtte gå av noen dager/uker for at den skal fortsette å virke innimellom. Har litt lett for å få hangover og sove for lenge. Tungt å komme seg opp. Men de hjelper 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt det langvarig i mindre doser. Har aldri mistet effekt, men må trappe ned bruken gradvis ved slutt, for å unngå tidlig oppvåkning. Kun en smule hangover helt i starten. Alimemazin reddet meg virkelig. 

Anonymkode: 34f1b...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte samme dose for søvn i flere år uten å miste effekt. Men advarsel, det gir abstinens når man slutter, intens tortur kløe over hele kroppen. Klødde meg til blods dagen lang i en stund.

Anonymkode: 62df1...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt dråper i 2 år fast. Merker nok at de virker dårligere. Tar pauser innimellom,men syns ikke det hjelper.

Klart alle som sliter med søvn vil bruke noe som fungerer. Men er så forskjellig fra lege til lege. Hadde jeg vært deg,så hadde jeg brukt det fast,så lenge du har så godt virkning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Brukte samme dose for søvn i flere år uten å miste effekt. Men advarsel, det gir abstinens når man slutter, intens tortur kløe over hele kroppen. Klødde meg til blods dagen lang i en stund.

Anonymkode: 62df1...5c8

Disse medisinene skaper ikke abstinens. Må være noe annet du opplevde. Medisinen er et antihistamin, så mulig fikk en allergiskreaksjon på noe medisin holdt i sjakk 

Anonymkode: 644a0...001

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg ville redusere bruken er at det er knyttet en mulig risiko for å utvikle tidlig demens. Dette har ikke forskningen klart å gi klare svar på ennå. Føre var prinsippet kan være viktig å fremheve her. Men igjen, dårlig søvnkvalitet i lengre tid er vel også knyttet til ulike helserisiko…

Anonymkode: 34f1b...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 19.01):

Disse medisinene skaper ikke abstinens. Må være noe annet du opplevde. Medisinen er et antihistamin, så mulig fikk en allergiskreaksjon på noe medisin holdt i sjakk 

Anonymkode: 644a0...001

Åh jo, det er mange som opplever det når de slutter med antihistaminer etter å ha brukt det fast lenge. Selv legen min hadde en teori om hvorfor dette skjer.

Anonymkode: 62df1...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åh jo, det er mange som opplever det når de slutter med antihistaminer etter å ha brukt det fast lenge. Selv legen min hadde en teori om hvorfor dette skjer.

Anonymkode: 62df1...5c8

Det er bare å google det på engelsk, jeg måtte trappe ned fordi det klødde så intenst.

Anonymkode: 62df1...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh jo, det er mange som opplever det når de slutter med antihistaminer etter å ha brukt det fast lenge. Selv legen min hadde en teori om hvorfor dette skjer.

Anonymkode: 62df1...5c8

Så når hodepinen eller feberen kommer tilbake når paracetamolen er ute av blodet, så er det abstinens?
Nei, det er symptomene som vender tilbake når preparatet ikke er tilgjengelig i kroppen mer

Anonymkode: 644a0...001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så når hodepinen eller feberen kommer tilbake når paracetamolen er ute av blodet, så er det abstinens?
Nei, det er symptomene som vender tilbake når preparatet ikke er tilgjengelig i kroppen mer

Anonymkode: 644a0...001

Du forstår ikke hva jeg mener du. Så merkelig å benekte at man får abstinens. Du får prøve å bruke det daglig selv i noen år og bråslutte. Lykke til med kløen.

Anonymkode: 62df1...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du forstår ikke hva jeg mener du. Så merkelig å benekte at man får abstinens. Du får prøve å bruke det daglig selv i noen år og bråslutte. Lykke til med kløen.

Anonymkode: 62df1...5c8

Du får heller poste linker til en troverdig kilde på dette her, da.

Anonymkode: 55236...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Grunnen til at jeg ville redusere bruken er at det er knyttet en mulig risiko for å utvikle tidlig demens. Dette har ikke forskningen klart å gi klare svar på ennå. Føre var prinsippet kan være viktig å fremheve her. Men igjen, dårlig søvnkvalitet i lengre tid er vel også knyttet til ulike helserisiko…

Anonymkode: 34f1b...91a

Har du noen kilde til at Alimemazin øker risikoen for demens? En troverdig kilde altså. For det har jeg aldri hørt om. Har veldig god hjelp av Alimemazin hver kveld så håper ikke dette er sant.

Eneste jeg fant ved et kjapt søk er at den ikke bør gis til pasienter som allerede har demens. Ikke at det faktisk øker risikoen.

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...