Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Hva skjer egentlig når tiltalte ikke møter opp i retten. Jeg var fornærmet og vitne i saken. Pga omfattende trusler og stalking mot meg og mine, har han hatt besøk- og kontaktforbud i 2 år. Pga gjentatte grove brudd, endte det med rettsak. Men han møtte ikke opp. Jeg trodde dette var noe man pliktet å gjøre, og at politiet hentet vedkommende dersom hen uteblir? 

De valgte å kjøre rettsaken likevel. Jeg og noen politimenn vitnet mot han. 

Hva blir konsekvensene av at den tiltalte ikke var der? Får han høyere bot, eller må han sone? Får jeg evt noe beskjed om utfallet? Jeg glemte å krysse av for erstatning da jeg anmeldte forholdet, så har ikke advokat, men kun status som vitne. 

Anonymkode: cbb28...a91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette fikk du vel informasjon om fra bistandsadvokaten og eventuelt politiet.. 

Anonymkode: 20ea1...cf3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette fikk du vel informasjon om fra bistandsadvokaten og eventuelt politiet.. 

Anonymkode: 20ea1...cf3

Jeg har ikke hatt advokat i det hele tatt. Jeg valgte bort erstatningskrav også. Angrer veldig på det. Jeg ville ikke virke grådig, og trodde det ville virke konfliktdempende utad... Føler meg utrolig dum som ikke brukte rettighetene mine. Jeg synes det var litt flaut at dette skulle skje meg. Jeg er egentlig veldig sterk og tåler mye psykisk.

Dette over 3 år siden nå, at jeg anmeldte han til politiet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Det kommer helt an på type rettssak. Du får kontakte tingretten. 

Anonymkode: c3bcf...acf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han får nok ikke strengere straff av det, men han mistet jo muligheten til å komme med noe slags forsvar da. 

Anonymkode: 59bd8...cdd

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...