AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #1 Skrevet 7. juni 2024 Jeg har ei venninne som jeg har kjent I ett par år. Det siste året har vi blitt nære og sender snap eller sms hver dag. Hun forteller om sine toalett besøk. F eks: Nå fikk jeg vondt i magen og fikk tømt meg skikkelig. Er så hard i magen i dag og klarer ikke å gå på toalettet Endelig løsnet det Nå har jeg vært på toalettet for 4 gang og det var godt Er dette en vanlig samtale blandt venner? 😄 Anonymkode: 33247...55d
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Nei herregud. Det er slikt man snakker om babyer. Jeg hadde sendt disse som svar: 🙈🙈🙈 🫣🫣🫣 Anonymkode: a8053...833 2
Honey Dew Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 Hos oss er det helt normalt, men vi sier ikke dette til venner. Bæsj, promp og tiss holder vi innenfor husets fire vegger.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Kommer heeelt an på. Detaljer om hva som kommer ut sier jeg ikke, men jeg har andre venner som også er helsepersonell, og vi snakker om det meste. Jeg fikk sterke smertestillende etter en operasjon og magen stoppet helt opp. Fikk masse gode tips fra en venninne av meg. Jeg har hørt om det andre veien også. Kraftig forstoppelse etter f.eks fødsel. Når jeg har fått tips og de har fungert så nevnes det som en del av «takk for tipsene», uten at jeg går i nærmere detaljer enn at de fungerte bra, eller eventuelt om de har noen flere triks fordi det ikke har fungert 🤪👍🏻 Jeg kan spise mens jeg snakker om ganske ekle ting, så det som står i HI er virkelig ikke noe store greier. Bilder er derimot ikke greit, hverken av det ene eller andre. Anonymkode: 206a0...2da 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kommer heeelt an på. Detaljer om hva som kommer ut sier jeg ikke, men jeg har andre venner som også er helsepersonell, og vi snakker om det meste. Jeg fikk sterke smertestillende etter en operasjon og magen stoppet helt opp. Fikk masse gode tips fra en venninne av meg. Jeg har hørt om det andre veien også. Kraftig forstoppelse etter f.eks fødsel. Når jeg har fått tips og de har fungert så nevnes det som en del av «takk for tipsene», uten at jeg går i nærmere detaljer enn at de fungerte bra, eller eventuelt om de har noen flere triks fordi det ikke har fungert 🤪👍🏻 Jeg kan spise mens jeg snakker om ganske ekle ting, så det som står i HI er virkelig ikke noe store greier. Bilder er derimot ikke greit, hverken av det ene eller andre. Anonymkode: 206a0...2da Det er jo noe annet å få tips når man har et problem. Du forteller vel neppe venner om helt vanlige, daglige avføringsrutiner uoppfordret? «I morges satt jeg 10 minutter og bæsjet, så jeg holdt på å komme for sent på jobb» Ts, tror jeg ville sagt at dette er TMI og ledd litt. Hvis hun da hadde fortsatt, ville jeg sagt rett ut at jeg ikke er så veldig interessert i å høre om hennes toalettvaner. Anonymkode: e7119...c1b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Kommer an på relasjonen og personen. Har ei venninne som er slik. Hun har IBS og mageproblemer. Bryr meg ikke om at hun deler slikt. Mens mine to andre venninner gjør aldri det. Hun ene av de har også IBS. Anonymkode: 69992...e62 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 Må nevne det er ikke dagligdags bæsjing det er snakk om hun deler. Men sykdom, når magen går til helvete. Anonymkode: 69992...e62 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 Tja vi mannfolk prater om alt, så slikt er ikke tabu. Men det er vel ikke like vanlig blant damer? Anonymkode: 07a37...e74 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo noe annet å få tips når man har et problem. Du forteller vel neppe venner om helt vanlige, daglige avføringsrutiner uoppfordret? «I morges satt jeg 10 minutter og bæsjet, så jeg holdt på å komme for sent på jobb» Ts, tror jeg ville sagt at dette er TMI og ledd litt. Hvis hun da hadde fortsatt, ville jeg sagt rett ut at jeg ikke er så veldig interessert i å høre om hennes toalettvaner. Anonymkode: e7119...c1b Men det er jo akkurat det par av eksemplene TS gir her. Det siste kan også henge sammen med de over. Jeg har ikke behov for å sende sånt i rykk og napp, men jeg tolker det som venninnen sliter med magen og det snakker vi om på lik linje som vondt i skulder, og migrene. Gjerne litt mer nøye med ordvalg og detaljer, av selvsagte grunner, men vi snakker om det. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ei venninne som jeg har kjent I ett par år. Det siste året har vi blitt nære og sender snap eller sms hver dag. Hun forteller om sine toalett besøk. F eks: Nå fikk jeg vondt i magen og fikk tømt meg skikkelig. Er så hard i magen i dag og klarer ikke å gå på toalettet Endelig løsnet det Nå har jeg vært på toalettet for 4 gang og det var godt Er dette en vanlig samtale blandt venner? 😄 Anonymkode: 33247...55d Anonymkode: 206a0...2da 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 Følger denne venninda isabel raad på snap? Har merket det at folk som følger henne har blitt mer åpne om sin tarm-helse fordi hun kødder mye med sin egen på snap. Anonymkode: 73462...49a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men det er jo akkurat det par av eksemplene TS gir her. Det siste kan også henge sammen med de over. Jeg har ikke behov for å sende sånt i rykk og napp, men jeg tolker det som venninnen sliter med magen og det snakker vi om på lik linje som vondt i skulder, og migrene. Gjerne litt mer nøye med ordvalg og detaljer, av selvsagte grunner, men vi snakker om det. Anonymkode: 206a0...2da Det må nesten ts svare på, men det virker uansett som ts ikke har uttrykt noe ønske om å høre om dette. Da er det merkelig å dele det stadig vekk. Anonymkode: e7119...c1b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det må nesten ts svare på, men det virker uansett som ts ikke har uttrykt noe ønske om å høre om dette. Da er det merkelig å dele det stadig vekk. Anonymkode: e7119...c1b Det er helt innenfor å ikke ville ha den informasjonen, men da får en si det. Spørsmålet var om det var vanlig å snakke om blant venner, og svaret er vel at i noen vennskap er det innenfor og i andre er det for mye informasjon og for intimt. Det må jo hver enkelt selv kjenne på. En sykepleiervenninne har sagt på tull at hennes grenser går ved å få bilder av blodige bind 🤣🤪🫣 Det er noe jeg aldri kunne sendt, ei heller tar jeg bilder av bind/tamponger/kopp, men der er vi. Vi tuller med det, men vi skjønner våre grenser og kan sette dem, og det er naturlig i et vennskap at en setter grenser og at de skal respekteres. Så her må TS si noe til venninnen om hva hun synes er greit. Gjerne på en fin måte for er nok ikke ment som noe ekstra fra venninnen 😊 Anonymkode: 206a0...2da 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå