Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venn som jeg er glad i. Og vi har det hyggelig sammen når vi møtes. Men det er en ting jeg begynner å stusse over, som har pågått over tid..

Hen spør alltid om noe i forbindelse med penger. Kan du stikke innom butikken å kjøpe det eller det. Har ikke mer igjen.

Kan komme på besøk til deg i morgen, men jeg har ikke bensinpenger.

Kan kjøre deg hjem men kan du vipse for bensinen. Og det er ikke lang tur.  Maks 15 min.

Alle slike ting blir bare oftere å oftere, og jeg synes helt ærlig ikke noe om det.

Jeg spør aldri hen om slike ting. Kunne ikke falle meg inn som venn.  Alle de gangene jeg har fisket opp mat til hen og aldri en eneste gang har jeg tatt en krone. Hen har derimot aldri stelt i stand noe mat til meg.

Hva mener dere om dette? 

Er det utnytting?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som utnytting. Kanskje små beløp hver gang, men tilsammen kan det bli en del. 

Hadde aldri drømt om å ikke vipse beløpet jeg skyldte om noen dro på butikken på mine vegne. 

Anonymkode: 6bdd1...bb9

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som utnytting. Kanskje små beløp hver gang, men tilsammen kan det bli en del. 

Hadde aldri drømt om å ikke vipse beløpet jeg skyldte om noen dro på butikken på mine vegne. 

Anonymkode: 6bdd1...bb9

Ja, det er små beløp. Men over tid så blir det en del ja.  

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En liten snylter denne vennen.

Anonymkode: b95d7...1bb

• Nyttig 1
Skrevet

Her hadde jeg ramlet av som venn for leeenge siden. 

• Nyttig 4
Skrevet

Ev. En med veldig dårlig råd. Men om pengene sitter løsere til luxus, så er det en snylter/gnier du har her.

• Liker 1
Skrevet
Mousj skrev (Akkurat nå):

Ev. En med veldig dårlig råd. Men om pengene sitter løsere til luxus, så er det en snylter/gnier du har her.

Her er det nok det siste dessverre. Denne vennen kjøper det en vil, når en vil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver er en typisk kvinne som utnytter mannen sin fordi hun tjener mindre, og tar det som en selvfølge at mannen skal betale for alt.. 

Anonymkode: b154e...23b

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å si nei noen gang?

Anonymkode: 3c966...396

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det du beskriver er en typisk kvinne som utnytter mannen sin fordi hun tjener mindre, og tar det som en selvfølge at mannen skal betale for alt.. 

Anonymkode: b154e...23b

Hvis mannen er hennes er de altså gift, hva er problemet? 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel rart omdu ikke får penger for det du handler?

Får du servering når du er på besøk? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis vennen din var ordentlig glad i deg også, så ville ikke vedkommende utnyttet deg slik. Det er ihvertfall min mening. Folk som føler seg berettiget til dine ressurser skal du være obs på. Hold igjen spanderingen så vil du nok fort se hvor du har hen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du prøvd å si nei noen gang?

Anonymkode: 3c966...396

Jeg sier nei ja. Merker den stille sure stemningen da. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Emilie88 said:

Da burde man faktisk bare bli hjemme til man har styr på økonomien. 

Anonymkode: dbc81...998

AnonymBruker
Skrevet

Har du laget deg et lite regnestykke over mye vennen din skylder deg? Gjør det! 

Neste gang vennen din spør om penger kan du nevne at småhandelene på melk og sjokolade og bensinpenger +++ ble x antall kroner. Nå skylder du meg så mye at jeg trenger pengene tilbake. Når kan du vippse meg? 

Anonymkode: 4f7b2...938

• Liker 1
Skrevet

Kom på, send inn krav via vipps nestegang han spør om du kan kjøpe med noe fra butikken. Husker ikke hva det heter i farten, men der du ber om penger. Og om han ikke har betalt innen du drar så sier du bare at; tenkte det ikke var så viktig allikevel siden du ikke førte over... 🙏🤛 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Emilie88 skrev (18 timer siden):

Jeg har en venn som jeg er glad i. Og vi har det hyggelig sammen når vi møtes. Men det er en ting jeg begynner å stusse over, som har pågått over tid..

Hen spør alltid om noe i forbindelse med penger. Kan du stikke innom butikken å kjøpe det eller det. Har ikke mer igjen.

Kan kjøre deg hjem men kan du vipse for bensinen. Og det er ikke lang tur.  Maks 15 min.

Alle slike ting blir bare oftere å oftere, og jeg synes helt ærlig ikke noe om det.

Jeg spør aldri hen om slike ting. Kunne ikke falle meg inn som venn.  Alle de gangene jeg har fisket opp mat til hen og aldri en eneste gang har jeg tatt en krone. Hen har derimot aldri stelt i stand noe mat til meg.

Hva mener dere om dette? 

Er det utnytting?

Jeg hadde sagt at, « ja jeg kan kjøpe for deg hvis du vipser penger først» eller «synd du ikke kan komme pga bensin penger, men vi tar det igjen en annen gang det passer bedre»

Anonymkode: 1f608...253

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lat som du har dårlig råd, og hvis hun ikke kan komme pga bensinpenger, så får dere treffes en annen gang. Eller du kan besøke henne. Slutt å lage mat hvis hun ikke gjør det samme for deg når du er gjest.

Anonymkode: bcd59...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Tjener du mye og/eller vet vennen din hva du tjener? Kom på dette fordi jeg leste en artikkel om at dersom man har mye å rutte med kan det oppstå forventninger av venner og familie at man skal bidra mer. Kanskje vennen din har en opplevelse av at du tjener godt/har mye penger og at det ikke skal ha noen betydning for deg å punge ut?

Hva annet i dette vennskapet gir vedkommende noe tilbake? Da tenker jeg ikke bare på ting som koster penger.

Både i vennskapsforhold og parforhold bør det være 50-50 ta og gi. Er det stor ubalanse her er det ikke noe godt forhold.

Anonymkode: e3e16...e41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...