. Anonym. Skrevet 7. juni 2024 #1 Skrevet 7. juni 2024 (endret) Jeg ble feildiagnostisert i mange år med midlertidig atypisk autisme men den ble forandret til PTSD i nylig tid, i tillegg til at legen skrev ut sobril til meg i 10 år uten noe kontroll eller oppfølging. Jeg har varige men på grunn av det. Tror dere at jeg har noe sak å eventuelt har noe sjans for å vinne? Endret 7. juni 2024 av . Anonym.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Hva ønsker du å oppnå? Det er svært små utbetalinger om du vinner frem, ikke noe å få god økonomi av. Det krever og enormt med dokumentasjon. Anonymkode: 48f1b...1d1 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 Du må dokumentere økonomisk tap som følge av feil diagnose, og/eller at du har fått varig (mer enn 10 år) medisinsk invaliditet pga feil diagnose. Anonymkode: 2abca...a19 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Dette er ikke USA. Lite å hente på søksmål, som regel. Du må ha dokumenterte økonomiske tap, du får ikke noe for «tort og svie», eller «emotional distress», som de kanskje hadde kaldt det i USA. Anonymkode: afdd9...9c0 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er ikke USA. Lite å hente på søksmål, som regel. Du må ha dokumenterte økonomiske tap, du får ikke noe for «tort og svie», eller «emotional distress», som de kanskje hadde kaldt det i USA. Anonymkode: afdd9...9c0 *kalt, sorry! Anonymkode: afdd9...9c0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 Det er jo faktisk en stor svikt, da. Anbefaler å prøve, dersom du har råd og ikke går i kjelleren når du leser de sakkyndige i NPE sin nedrakking av deg. Mange opplever en sånn prosess som ekstremt krevende og nesten ikke verdt det hele. Anonymkode: 701d0...d53 1
Gjest Bromance Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 . Anonym. skrev (14 timer siden): Jeg ble feildiagnostisert i mange år med midlertidig atypisk autisme men den ble forandret til PTSD i nylig tid, i tillegg til at legen skrev ut sobril til meg i 10 år uten noe kontroll eller oppfølging. Jeg har varige men på grunn av det. Tror dere at jeg har noe sak å eventuelt har noe sjans for å vinne? Nei, det tror jeg ikke du har. Feildiagnoser innen psykisk helse er lett å gjøre, da veldig mye likner på hverandre. Hvem vet, kanskje diagnosen du har fått nå er like "feil" som den forrige.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 Det skal dessverre mye til for å vinne frem hos NPE. Som noen nevner over skal du kunne bevise et økonomisk tap grunnet feilbehandling. Jeg har en venn som måtte opereres i kneet fordi han gikk dårlig. Operasjonen feilet og han går nå enda verre. Men han fikk ikke erstatning da hans nye skade kunne oppstå som en konsekvens av operasjonen og han var blitt informert om det. Anonymkode: 61bcb...948
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 Man får ikke utbetalt pasientskadeerstatning for ‘tort og svie’ i Norge. Har du lidd store økonomiske tap pga feilbehandling? Kan du dokumentere dette, så har du en sak. Anonymkode: 14a0a...01f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Man får ikke utbetalt pasientskadeerstatning for ‘tort og svie’ i Norge. Har du lidd store økonomiske tap pga feilbehandling? Kan du dokumentere dette, så har du en sak. Anonymkode: 14a0a...01f Joda, mènerstatning heter det. Men dokumentasjon er viktig. Anonymkode: 5d014...2c8
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Joda, mènerstatning heter det. Men dokumentasjon er viktig. Anonymkode: 5d014...2c8 Menererstatning er vel bare om skaden har oppstått på jobb/yrke. Anonymkode: fa125...52c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 Jeg vet om noen som i årevis har gått i psykiatrien med angst og depresjon, som seinere fikk adhd. Fikk pasientskadeerstatning på grunnlag av forsinket og feil diagnostisering. Anonymkode: e455d...ccc
Gjest Bromance Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Menererstatning er vel bare om skaden har oppstått på jobb/yrke. Anonymkode: fa125...52c Nei. Gjelder pasientskader også. Men vil tro det er enklere å få innvilget yrkesskade / menerstatning yrkesskade enn ved pasientskader. https://www.erstatning.no/menerstatning-pasientskade/
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 Kan ikke se at sobril er mer feil for behandling av ptsd enn for å behandle autisme? Om du skulle hatt sobril i det hele tatt er en annen sak, det kommer an på alvorlighet av symptomer. Anonymkode: 43b65...b0d
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 . Anonym. skrev (På 7.6.2024 den 17.44): Jeg ble feildiagnostisert i mange år med midlertidig atypisk autisme men den ble forandret til PTSD i nylig tid, i tillegg til at legen skrev ut sobril til meg i 10 år uten noe kontroll eller oppfølging. Jeg har varige men på grunn av det. Tror dere at jeg har noe sak å eventuelt har noe sjans for å vinne? Nei du har ikke sjans. Du har ikke engang en sak. Anonymkode: d13d9...771 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 Det er tre års foreldelsesfrist. Så send inn søknad i dag. Fyll ut skjemaet på nett og send inn. Anonymkode: 6f92c...c25
-venter- Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 For å få menserstatning må du over 15% invaliditet ene og alene grunnet feilbehandling.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #18 Skrevet 10. juni 2024 Tror det er veldig liten sjangs for å få noe særlig. Fikk selv utskrevet medikament under eksperimentell bruk som skulle ha jevnlig oppfølging. Fikk ingen beskjed om bivirkninger eller at jeg måtte ha oppfølging. Fikk kjempestore konsekvenser som jeg enda lever med. Fikk tilbakebetalt for medisinene og taxi til legen, fordi det var det eneste faktiske tapet jeg kunne bevise at jeg hadde. Føltes som et hån og var ekstremt belastende. For å få menerstatning er det ekstremt strenge krav. Anonymkode: 0c51d...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå