Gå til innhold

Mann på fylla - graviditet og småbarnsperioden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Etter inspirasjon fra en annen tråd her, hvor ofte hadde du synes det var ok at barnefar dro på fylla under din graviditet og småbarnsperioden? Er det greit med hver helg? Annen hver? 1 gang i måneden? Et par ganger i halvåret? Når hadde du reagert og ikke synes det var så kult lenger?

(er snakk om fylla, som i å bli full og komme hjem midt på natta, ikke bare ta et par øl med en kompis og se en fotballkamp)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil presisere at min mann er avholds, og at jeg er godt vant slik sett. Jeg vil derfor si at det ikke er greit i det hele tatt (for min del), men ser jo at jeg har flere venninner med partnere som har behov for å dra skikkelig på byen ca én gang i måneden...

Min mann må gjerne dra på aktiviteter med kompisene, sport, kino eller bare å spise middag sammen når han vil, men at han skulle ruse seg og gjøre seg utilgjengelig og ute av stand til å hjelpe (om fødsel starter osv) hadde vært ugreit for meg. Slikt sett passer vi sammen. Er best å være enig om slikt før man stifter familie. 

Anonymkode: 28983...bdb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke vært greit her.

Anonymkode: 4f0f0...bf6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min drar ikke på fylla, men drikker 1-3 øl hvis han er ute. Jeg syns han skal benytte anledningen når jeg er gravid, men vi snakker sammen om hvor ofte. Det er ikke hver uke og han er alltid hjemme før 23.

Å bli full på den måten du skisserer tror jeg han har blitt én gang i løpet av de årene vi har vært sammen. Da fikk han beskjed om å sove på gjesterommet. 

Anonymkode: 9c737...9ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der slutta jeg med før jeg ble 30.🤣 

Anonymkode: 6a6af...dc8

• Nyttig 1
Skrevet

Syns ikke det er greit å dra på fylla.. men noen øl med venner må være greit en gang i blant, gitt at det går begge veier! 

Men mannen her var på jobbfest en gang og kom hjem ganske beruset (ikke stupfull, men nok til at jeg syns det var uforsvarlig å la han sove i senga med meg og 3.mnd gammel baby) så da ba jeg han sove på gjesterommet. Det syns jeg var ugreit og «too much». 

Brisen er ok, fylla er ikke 🤞🏻

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er "en sjelden gang, for en spesiell anledning" det som gjelder for oss begge. Han droppet julebord da det var rett før termin (han hadde fått dra hvis han ville, men jeg setter jo pris på at han heller ville være med meg og klar til fødsel.).

Nå som vi har barn på halvåret er mer enn en øl eller et glass vin til maten helt uaktuelt, da vi begge samsover med ungen. Da måtte han sovet på gjesterommet og latt meg ta all stell, og vi begge foretrekker at han er så mye som mulig med ungen på kveldstid, de får ikke så mange timene sammen etter jobb uansett ❤️

Igjen, han hadde fått lov dersom han ville (og sov på gjesteommet), men hadde blitt overrasket hvis han hadde hatt behov for å drikke seg full annet enn i en helt spesiell anledning 

Anonymkode: 7bd2e...2c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger i året er greit. 

Jeg er ikke en fan av drikking hvis det går utover dagen etter. Fyllesyk partner som ikke orker noe er ikke ok for barna. 

Så noen ganger i året. For oss begge. 

Anonymkode: aa986...637

AnonymBruker
Skrevet

Det må han nesten styre selv. Jeg er ute med venninner rundt 2 ganger i mnd. Han legger seg ikke opp i om jeg drikker alkohol eller ei. Samme greia omvendt. Den dagen jeg blir gravid har jeg ikke behov for at han skal sitte opp etter meg i 9 mnd, vi skal begge ha et liv.

Anonymkode: 5d70a...3c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var begge to glad i å være sosiale, ha venner på middag med vin flaskene på borde. Ta noen turer på byen og kose oss. 

Under graviditeten. Var han ute med venner, vi hadde middager i sammen hvor de andre drakk. Jeg hadde ikke behov for at han skulle sitte hjemme med meg hver dag. 

Jeg var selv ute å drakk vin, da babyen var 4 mnd. 

Jeg er selv oppvokst med foreldre som hadde et normalt forhold til alkohol Vin flasken sto på bordet på lørdager. 

Foreldrene mine arrangerte nyttårsaften hjemme flere ganger hvor det også var flere barn. De voksne drakk. Kan ikke huske at noen ble så fulle at de ikke hadde kontroll. Vi hadde det gøy, vi barna var med på festen. 

Sånn har jeg overført til vårt liv med barn nå. Vi drikker aldri i ukedagene, kan gå flere uker uten at vi tar en øl eller noe. Men jeg drikker hvis det er noe sosialt og det er også barn med noen ganger. 

Anonymkode: 9aff0...8cf

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt avhengig av situasjonen. I motsetning til ts i den andre tråden liker jeg og være alene innimellom , så under graviditet kunne han gjerne gått ut hver helg. Ikke når det nærmet seg fødsel da. Når barnet har kommet kommer det jo an på hvor krevende det er. Etter første pumpa jeg og dro på byen etter 2 uker , savnet og gå ut med venninne mine. Da var det hans tur til og være hjemme. Etter som det ble flere og vi eldre ble det et naturlig mindre ønske om fest. 
altså, jeg hadde ikke syntes det var kult om han gikk ut og drakk seg dritings hver helg etter fødsel sånn at jeg satt alene med ansvaret for barn, men en naturlig sirkulering på og ha barnevakt og gå ut som par og å gå ut hver for seg imens den andre tok hjemmet. Så kanskje en gang i måneden ut med « gutta» i den alderen ts i den andre tråden er i etter fødsel ? 

Anonymkode: 401e0...e94

AnonymBruker
Skrevet

Nå er vi et par som drikker lite, men at sambo tar seg en fest eller drikker med kompiser og kommer seg litt ut tenker jeg bare er sunt. Man må kunne dyrke vennskap og ikke sitte oppå hverandre hele tiden. Men hadde ikke satt pris på at han kom ravende full hjem, uansett gravid/ikke gravid, barn/ikke barn. 

Anonymkode: 34775...a6e

AnonymBruker
Skrevet

Han kunne gjerne gått ut og tatt en øl eller tre oftere enn han gjør i dag. Å dra på fylla slik at man kommer ravende full hjem midt på natta og fyllesyk dagen etter synes jeg bør være unntaket heller enn regelen når vi har små barn. 
Men det er jo også fordi det ikke er noe vi gjorde noe særlig før barn heller. Hadde vi dratt på fylla hver helg før barn hadde jeg nok forventa at det ble roet kraftig ned etter barn, men om det er slik kompisgjengen omgås hadde det vært rart om det skulle forsvunnet helt over natta, men det burde hverfall kommuniseres om slik at man får avklart forventningene. 

Anonymkode: b1828...468

AnonymBruker
Skrevet

En som har et behov for å drikke seg full med jevne mellomrom er ikke en som jeg hadde latt bli far til mine barn.

Anonymkode: 719f7...635

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på settingen, barnet etc.. Men forskjell på fylla og noen øl med kompiser.  Rav fylla dritings - ikke greit ofte, max 2-3 ganger i året..  Noen øl med kompiser 2 ganger i mnd - kanskje mer om det var noe spesielt. 

Anonymkode: 44f02...e20

AnonymBruker
Skrevet

En som drikker seg dritings er ikke en mann, det er en gutt og jeg liker ikke gutter

Anonymkode: 719f7...635

AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig fyll synes jeg er ugreit uansett, vi er ikke tenåringer lenger. Hadde han ønsket å ta noen få øl med kompiser en gang i måneden hadde det vært helt greit, men er egentlig glad han ikke gidder det så ofte.

Anonymkode: 13e51...d05

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke likt om mannen kom hjem ravende stupfull mer enn en svært sjelden gang, enten vi hadde barn eller ikke. 1-2 ganger i året, eller om det var noe veldig spesielt han hadde et sterkt ønske om å være med på og kvelden endte slik. 

Ut med kompiser og ta noen øl er noe helt annet. Men slik jeg tolker hovedinnlegget, handler det om så full at en knapt kan stå på beina. Og det syns jeg er skikkelig usjarmerende. Hadde det vært en vane, og noe som skjedde hver måned, så hadde ikke orket å være sammen med mannen. 

Anonymkode: 447bb...fa8

AnonymBruker
Skrevet

Mannen er er avholds, men jeg har vært med x som har drikke og jeg har barn med. Annhver helg uaktuelt, har du behov for så mye da er du ikke ferdig med flypperioden din og ikke klar for og være far/mor heller. Nå og da tenker jeg maks 1 gang i mnd typ. 

Anonymkode: cc810...4f9

Skrevet

Det er ugreit, men derfor har jeg også funnet meg en mann som ikke drikker alkohol. Jeg drikker ikke alkohol selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...