Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg M41 har hatt et godt øye til en yngre kollega K32 siste år. Vi jobber i samme bedrift, men ved forskjellige avdelinger. Jeg har ikke lederansvar overfor henne. Vi er på samme nivå i hierarkiet. Jeg har vært etablert tidligere, men har vært singel i ca. to år. Hun er singel. For en tid siden endte vi, i forbindelse med et jobbarrangement, opp med å tilbringe natten sammen. Hele kvelden før, og forsåvidt dagen etter, var veldig trivelig, og entusiasmen var gjensidig. Jeg ble ganske overrasket. Hun er flere klasser over meg, hva attraktivitet angår. En ren tier, spør du meg. Jeg er mer en sekser, men med en viss sjarm.

Etter vårt nattlige møte har jeg ikke klart å få henne ut av hodet.

Mitt dilemma er som følger: 

Jeg har lyst å be henne på en date, men er veldig redd for å som eldre mannlig kollega sette henne i en vanskelig situasjon om hun ønsker å avslå fremstøtet mitt. Hvordan bør jeg gå frem? Sitte på hendene, eller ta sjansen?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta sjansen! Dere har jo allerede ligget sammen. Si at du synes hun er søt og hyggelig og vil kjenne henne bedre, ikke si sånn takk for sist skal vi gjenta det. Også sier du rett ut, at det er lov å takke nei hvis hun ikke vil. Så fortsetter du å være blid og omtenksom uansett utfall. Lykke til! Hilsen kvinne 37, gift med tidligere kollega 48

Anonymkode: 8efd6...4f9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ta sjansen 😇 og hadde bare sagt det som det er. Har ikke klart å slutte å tenke på deg, har lyst til å invitere deg med ut for å bli bedre kjent. På samme tid vil ikke jeg at jobb skal bli en greie. Hva tenker du, vil du bli med på_____?

Anonymkode: 5dafa...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt be henne ut. Når hun kan ligge med deg, så kan hun ta en date med deg. Hun er voksen. Be henne ut på en skikkelig date, så hun ikke er i tvil om at du er interessert i å bli kjent, ikke bare pule.
Du kan jo også nevne for henne når du inviterer, at du har forståelse for om hun vil holde privatliv og jobb adskilt. Da vet hun at du eventuelt har forståelse for en avvisning. 

Anonymkode: aeee9...04f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har stemningen vært etterpå, har dere noe med hverandre å gjøre i arbeidshverdagen? Hatt en jobbflørt selv som ble et forhold, der var det jo ikke noe å lure på om interessen var gjensidig liksom, bare i hvordan vi var rundt hverandre og søkte mot hverandre. Du merker om hun går mer forbi pulten din eller finner på påskudd for å spørre deg om ting eller jobbe med deg om noe eller lignende. 

Jeg har jo også vært bortpå kolleger som jeg ikke er interessert i noe mer med, men når jeg har ligget med fyren så liker jeg han absolutt godt nok til å ta en øl liksom. Om man ikke er interessert i noe forhold, så tar man den samtalen om det skulle komme til det. 

Skjønner hvorfor du spør og synes det er reflektert og omtenksomt av deg, men tenker at her er det ikke noe i veien for å be henne ut. Ville kanskje startet litt casual, fredagspils eller en kaffe.

Anonymkode: f3db2...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner problemstillingen, om du bare ber henne på en øl vil ting kanskje være litt lite avklart og vanskelig å si nei til. Samtidig er det en fin måte å beholde spenningen, så lenge du ikke pusher på at noe skal skje før hun evnt tar insj. Utfordringen er at det kan høres ut som du bare vil møtes i fylla, for å håpe på nytt ligg. Så du kan jo foreslå kaffe, eller annen aktivitet, og bare se an responsen.

Om du både har behov for tydeligere avklaring, og samtidig vil gi henne en enkel vei ut, så.kan du sende melding, med noe ala:

"Hei, jeg går rett på sak; jeg har tenkt siden "arrangementnavn" at vi kom så godt overens og at jeg gjerne skulle blitt bedre kjent med deg, men jeg har ikke hatt lyst til å sette deg i en vanskelig situasjon hvis du ikke føler for det. Sender derfor melding, for tenkte det kanskje var mindre press. Om du ønsker å bli med på date en dag, så si ifra, så tar jeg deg gjerne med på "datested". Hvis ikke, så er det null stress"

Fordelen med melding er at du får bekreftet eller avkreftet hva hun synes, og at du ikke setter henne i en ubehagelig situasjon der hun hele tiden må vurdere om du prøver deg eller ikke 

Ulempen er at du dreper spenningen litt ved å vise så uttalt interesse, så om hun ikke er interessert helt ennå, bare litt sjarmert i fylla og synes du er ålreit ellers, så får du kanskje ikke en sjanse til på den måten

Anonymkode: 6c9d2...1c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner problemstillingen, om du bare ber henne på en øl vil ting kanskje være litt lite avklart og vanskelig å si nei til. Samtidig er det en fin måte å beholde spenningen, så lenge du ikke pusher på at noe skal skje før hun evnt tar insj. Utfordringen er at det kan høres ut som du bare vil møtes i fylla, for å håpe på nytt ligg. Så du kan jo foreslå kaffe, eller annen aktivitet, og bare se an responsen.

Om du både har behov for tydeligere avklaring, og samtidig vil gi henne en enkel vei ut, så.kan du sende melding, med noe ala:

"Hei, jeg går rett på sak; jeg har tenkt siden "arrangementnavn" at vi kom så godt overens og at jeg gjerne skulle blitt bedre kjent med deg, men jeg har ikke hatt lyst til å sette deg i en vanskelig situasjon hvis du ikke føler for det. Sender derfor melding, for tenkte det kanskje var mindre press. Om du ønsker å bli med på date en dag, så si ifra, så tar jeg deg gjerne med på "datested". Hvis ikke, så er det null stress"

Fordelen med melding er at du får bekreftet eller avkreftet hva hun synes, og at du ikke setter henne i en ubehagelig situasjon der hun hele tiden må vurdere om du prøver deg eller ikke 

Ulempen er at du dreper spenningen litt ved å vise så uttalt interesse, så om hun ikke er interessert helt ennå, bare litt sjarmert i fylla og synes du er ålreit ellers, så får du kanskje ikke en sjanse til på den måten

Anonymkode: 6c9d2...1c7

Jeg ser poenget ditt og synes det er god ide å sende melding, men jeg er litt uenig i å skrive alt det der. For meg er den meldingen litt voldsom og too much, og legger mer press på henne enn bare å sende en kort og uformell sms og spørre om å ta en kaffe. Den gir en mye enklere vei ut da, det har du rett i. Men også kanskje en vanskeligere vei inn? Han krever jo omtrent at hun skal svare på om hun er interessert i han, før hun kanskje vet helt selv hvor interessert hun er.

Og det dreper spenningen som du sier. Mange romanser starter med den spenningen, man er litt nysgjerrig på hverandre uten å vite om det egentlig er en date omtrent enda, man må liksom ikke avklare alt på forhånd, noen ting må man bare flyte inn i. Eller ut av.

Folk er forskjellige da, men jeg kunne blitt litt skremt av den meldingen. Selvsagt glad og smigret om jeg var interessert, men også litt sånn.. whoa..slapp av. Bare lengden på den er jo litt overkill, om noe faktisk reelt sett er null stress, så bruker man ikke så mange tegn 😁

Anonymkode: f3db2...ff6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker måten du formulerer deg på! Be henne ut.

Ble nyskjerrig på brukernavnet ditt - er det planten «forsythia» som er tanken bak? Vet du hva den symboliserer ? 

Anonymkode: f1116...e96

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter med samme dilemmaet som deg, jeg 41, men hun bra mye yngre en din.

Vi har ikke rotet noe sammen, bare hatt det veldig hyggelig sammen. Som du sier hun er en ren 10’er og jeg noen hakk under men berger meg vell på det sosiale og "praten". Men ved et samlingen for litt siden ble vi vell enige om at ting klaffet veldig bra med oss, men der er hun i et forhold. Så jeg trekker meg tilbake der selv om at flere sier det feil, mest sannsynlig det smarteste av meg.

Men hadde det vært som hos deg at hun hadde vært singel, så sier jeg bare kjør på, hun er jo såpass voksen at det ikke blir noe problem.

Inviter på en enkel middag, eller noe som du vet hun liker. Feks en kjøretur eller en fjelltur etc. dæDa finner du fort ut om det ligger noe mer der.

"shoot your shot"

Anonymkode: 298c7...a52

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare sendt en melding, lyst på en kopp kaffe?

Og tatt det rolig derfra. 

Anonymkode: 2544e...ae4

• 2 uker senere...
Skrevet

‼️OPPDATERING‼️

Jeg sendte henne en melding noen dager etter at jeg skrev innlegget, der jeg skrev noe sånt som at jeg syntes det var veldig trivelig sist, og at jeg, med forståelse for om hun takket nei, ikke kunne leve med å aldri ha turt å spørre henne om hun ville finne på noe sammen med meg for å bli enda bedre kjent.

Det ville hun, og nå har vi vært på deit, og det var veldig trivelig. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Takk for alle innspill!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...