AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Foreldrene til babyen Anonymkode: 7955a...24a 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 Solbeskyttelse for å være sikker på å ha nok, så man slipper å lete der (UV-drakt, flere par solbriller, flerenbøttehatter/solhatter, babysolkrem dere har testet at ikke gir reaksjon), badebleier i passende størrelse (kan bli utsolgt på supermarkedene i nærheten, vanlige bleier kan også være lurt om ungen ikke tåler alle merker), kanskje et lite UV telt hvis dere får plass i kofferten, måter å oppbevare barnemat på i varmen (kjølebag og/eller mattermoser etc), reisetrille, bæresele, og babyhåndkler + vanlig lette klær og stelleutstyr såklart Anonymkode: 7cb28...df3 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Det er varslet at det blir varmt I sommer. Blir det så varmt som fryktet, ville jeg ikke ha dratt. Dere må gardere dere med aircon på rommet Anonymkode: cd734...fdd 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Badebleier, vanligebleier (dyrere utenfor Norge) uv badetøy, solkrem😊 Anonymkode: 0718a...2bd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Hvorfor skal dere plage en baby med å dra til syden? Anonymkode: 1ddc2...10c 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 - Nok bleier - utanlandske bleier er både svindyre og ofte fulle av parfyme - nok melkepulver hvis du gir sånt, og flasker. - bæresjal eller bæresele - ikke sånn babybjørn eller lignende der baby er vendt utover💕 - babyteppe - solkrem og dekkende, lette klær - «sommerdrakt» - sånn heldress men med shortsebein og t-skjorte-ermer - solhatt og solbriller - kanskje badebleie? i hvert fall om det er basseng. Er det strand hadde jeg nok ikke giddet. - badesko til stranda hvis hen har begynt å gå (min gikk ved 8,5 måneder) - negleklipper og sånn snørr-suger - paracet og ibux Anonymkode: 9b6d4...59b
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor skal dere plage en baby med å dra til syden? Anonymkode: 1ddc2...10c Hvorfor plage andre flypassasjerer med en hylende baby? Anonymkode: 63dc1...d88 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 16.36): .. Anonymkode: 8fd03...f03 hvorfor ikke vente, ingen baby har glede av verken syden eller flyturen, blir bare slitsomt med for de andre i flyet. Anonymkode: 1a031...0fc 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #10 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor ikke vente, ingen baby har glede av verken syden eller flyturen, blir bare slitsomt med for de andre i flyet. Anonymkode: 1a031...0fc Hva med søsken da. Har ikke de gleder av det? Foreldre? Dummeste innlegg Anonymkode: 6bdb3...9db 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #11 Skrevet 8. juni 2024 Når min var liten hadde jeg alltid med: termometer, paracet, bleier, solbriller, solhatt solkrem, fuktighetskrem, leker. Anonymkode: cabbf...200
Jadasikkert29 Skrevet 8. juni 2024 #12 Skrevet 8. juni 2024 Hadde droppet hele turen. Det er meldt veldig høye temperaturer i år 1 3
Nonish91 Skrevet 8. juni 2024 #13 Skrevet 8. juni 2024 Her nekter jeg å ta med sønnen min som e fylt 1 år ned til Irak som e nærme 40 grader, e det ikke det samme i syden??! Folk får gjøre sitt, men forstår ærlig talt ikke på hvordan en baby skal holde ut med dette. Far har sine foreldre i Irak, vært dårlig stemning mellom oss, men er fortsatt på mitt. Barnet skal være i Norge denne sommeren og jeg og barnet får heller reise i oktober da er det ca 25-27 grader. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #15 Skrevet 8. juni 2024 Det er lurt å ikke ta med seg en 9 mnd gammel baby til Syden. Herlighet - tenk litt på babyen da... Anonymkode: 2198e...124 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #16 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva med søsken da. Har ikke de gleder av det? Foreldre? Dummeste innlegg Anonymkode: 6bdb3...9db Hvilke søsken? Kan ikke se at TS har opplyst om at det er søsken inni bildet her. Ikke spesielt kos for foreldrene heller med en utilpass grinete baby som ikke har det bra. Verken på fly eller på bestemmelsesstedet. Anonymkode: 2198e...124 2
Irja Skrevet 8. juni 2024 #17 Skrevet 8. juni 2024 Det bor barn i «syden» også. Har alle barn i andre land det helt grusomt da? Jeg hadde med våtservietter (stort sett fylle av parfyme de som var å kjøpe i Spania hvertfall) bleier, badebleier, solkrem, solbriller, solhatter, UV- drakter, UV- telt, liten parasoll, parasoll til vogn og bæresele. Vi hadde noen fine turer mens barna var små. Mye skygge (som vi også elsker) aircondition i huset vi leide, inne eller helt i ro ved bassenget i skyggen i de varmeste timene (12-15) alle koste seg. Begge sov på flyet, også bærte jeg de i bæresele. Helt topp. 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #18 Skrevet 8. juni 2024 Ny leke til flyturen Bleier + badebleier + våtservietter + plastposer til skitne bleier Uv-drakt, gjerne 2 så man kan la den ene tørke/vaske den Evt badesko Solkrem Babymat (glass, smoothie osv, det er dårlig utvalg mange steder). Evt saft som barnet liker - særlig om det blir varmt er det bra med noe som er «bankers». Kopp som dere vet barnet drikker av. Synes sånne med sugerør er helt topp! Solhatter, solbriller, parasoll til vogna Teppe til å sitte på i vogna i bomull som er lyst, sånt barnevognstekstil er ikke godt i sitte på. Og lyst = blir ikke varmt i sola. trille/vogn, stapp så mye som mulig i prampack. Men pakk nok i håndbagasjen å dere klarer dere noen dager, man vet aldri om bagasjen kommer frem. Termometer, paraset/ibux er lurt, og nok bleier til å takle dårlig mage. Og hvis de varsler 40-45 grader og dere ikke har aircondition må dere ikke finne på å dra. Anonymkode: 259c3...73d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #19 Skrevet 8. juni 2024 Veldig praktisk med vogn som går som håndbagasjen på flyet Anonymkode: e6351...c12 1
Gjest Luksusbia Skrevet 8. juni 2024 #20 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 16.36): .. Anonymkode: 8fd03...f03 Ville tatt med favorittbamsen/ koseteppe og kanskje en sånn babybok og solkrem med høy faktor. I syden har de jo tradisjon med siesta midt på dagen når solen er sterkest, men bare se etter parasoll på stranden også, og husk å alltid ha nok vann for at ikke baby eller dere voksne blir dehydrerte i varmen. Synes også dere bør begrense dere til ett par glass vin hver, sånn at dere kan være trygge voksne på ferie. Jeg ble tatt med til syden nesten hver sommer, men husker ikke så mye fra feriene før 93( da jeg var seks år). God sommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå