Gå til innhold

Mannen min kommenterer alt, overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjente jeg ble kjempelei meg i dag da jeg hadde laget middag, jeg var begynt å spise, da ser han på meg og begynner å overdrevent herme etter hvordan jeg spiser. Endte med at jeg ble tydelig opprørt og gikk fra bordet.
  I tillegg kommenterer han alt annet jeg gjør, og ikke gjør. Har jeg ikke hengt opp den ferdig klesvasken sier han «åja så da ligger det bare her å blir surt», har jeg satt skoene mine på feil sted så klager han på det, i steden for å bare flytte de. Føler han i det siste har begynt å klage og kommentere ekstremt mye på alt med meg. 

Anonymkode: fad9f...1ee

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjente jeg ble kjempelei meg i dag da jeg hadde laget middag, jeg var begynt å spise, da ser han på meg og begynner å overdrevent herme etter hvordan jeg spiser. Endte med at jeg ble tydelig opprørt og gikk fra bordet.
  I tillegg kommenterer han alt annet jeg gjør, og ikke gjør. Har jeg ikke hengt opp den ferdig klesvasken sier han «åja så da ligger det bare her å blir surt», har jeg satt skoene mine på feil sted så klager han på det, i steden for å bare flytte de. Føler han i det siste har begynt å klage og kommentere ekstremt mye på alt med meg. 

Ta igjen med samme mynt. Og overdriv. 

Anonymkode: bdde8...f50

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han irriterer deg nok så kanskje du forlater han, så slipper han å være den slemme.

Muligens en slik barnslig fyr. 

Anonymkode: 2dad7...38a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Regner med du har tatt en skikkelig prat med ham om dette også? 

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har tatt en skikkelig prat med ham om dette også? 

Til at han hermet etter meg sa jeg at jeg ikke syns det var noe hyggelig og at jeg syns det er ekkelt gjort av han. Da sier han bare at han prøvde å være morsom. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke har gjort dette før, da hadde jeg sagt at han får en sjanse til å fortelle sannheten om hva som plager ham, for oppførselen hans for tiden er helt uakseptabel! Det ligger noe bak, og er det han som har endret seg, da ligger det hos ham. (Det er jo også menn som med vilje begynner å oppføre seg som en dritt for å få dama til å avslutte forholdet, slik at mannen selv ikke får skylden - men heller sympati - for at forholdet ble avsluttet.)

Og så hadde jeg krevd parterapi om jeg i det hele tatt skulle vurdere å fortsette forholdet.

Anonymkode: 45b62...b10

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er psykisk vold? | Dinutvei.no

Anonymkode: 5cbc8...6f2

Føler det blir litt hardt å si det er psykisk vold. Dette er ikke noe han har drevet med hele tiden, føler bare at i det siste er det som om han irriterer seg over alt jeg gjør og vil være litt ekkel med meg (?). Skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Har merket det ofte er sånn om han er i dårlig humør selv eller sliten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan godt forstå du ble lei deg Hermer han negativt etter deg, for en uhørt teit oppførsel. Det peker tilbake på ham selv hvor teit han er når han gjør sånn.

Da hadde jeg sett ham inn i øynene og spurt hva hans intensjon var? Og når han klaget, ville jeg sagt klart og tydelig at jeg ville bli frabedt den slags klaging og kommentering. Har han ikke noe hyggelig å si, så hold munn.

• Liker 1
Skrevet

Til at han hermet etter meg sa jeg at jeg ikke syns det var noe hyggelig og at jeg syns det er ekkelt gjort av han. Da sier han bare at han prøvde å være morsom. 

Vel, det er ikke morsomt å gjøre ap med andre. Det peker tilbake til deg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler det blir litt hardt å si det er psykisk vold. Dette er ikke noe han har drevet med hele tiden, føler bare at i det siste er det som om han irriterer seg over alt jeg gjør og vil være litt ekkel med meg (?). Skjønner ikke hva jeg har gjort galt. Har merket det ofte er sånn om han er i dårlig humør selv eller sliten. 

Det er psykisk vold, for det du skriver her viser jo at det er gjentakende.

Han forsøker å ta ut egne dårlige følelser på deg, føler seg bedre om han får deg til å føle deg dårlig. Det er nedpsyking og psykisk vold.

Du må stille krav til ham, han må bli med i parterapi om dere skal fortsette forholdet, for du kan ikke tillate at han psyker deg ned slik!

At han er i dårlig humør eller sliten er absolutt ingen unnskyldning for å utøve denne formen for psykisk vold mot deg!

Blir han med i parterapi?

Anonymkode: 45b62...b10

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sant at han prøvde å være morsom. Latterliggjøring av andre er aldri morsomt, og det vet han nok veldig godt selv også. Han ønsket tydeligvis å såre deg, fordi han er irritert eller sint på deg av en eller en annen grunn.

Jeg ville ha krevd en ordentlig samtale, der han er ærlig på hvorfor han oppfører seg sånn. Og hvis han later som at han ikke forstår problemet, så bare fortell ham at han må slutte å manipulere deg.

For saken er: Hvis han ikke mente noe med denne kjipe oppførselen, så hadde han blitt veldig lei seg over å ha såret deg, han ville ha prøvd å gjøre ting godt igjen, sluttet å kommentere ting hele tiden, osv. I tillegg ville han ha lyttet til deg og bekreftet deg følelsesmessig, dersom han ønsket å være omsorgsfull.

Hvis han ikke lytter, bekrefter deg og prøver å endre seg sånn at du ikke blir såret, så er han rett og slett ikke opptatt av at du skal ha det bra. Og det er veldig alvorlig.

Anonymkode: cd56d...ef0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da svarer du "du bør kjenne meg godt nok til å vite hva jeg syns er morsomt?" 

Anonymkode: 2dad7...38a

• Nyttig 1
Skrevet

Det er psykisk vold jo. Spør han hva han sliter med. Skjønner godt du blir lei deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke greit å herme eller si fra om vasken på den måten, da kan han heller si «Du, husk dette tøyet, da», f eks. 

men hvis dere er enige om at sko skal ett sted og du har slengt dem et annet sted, så er det greit å si fra, du kan ikke forvente at han skal rydde etter deg. 

Anonymkode: 1f9df...318

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke greit å herme eller si fra om vasken på den måten, da kan han heller si «Du, husk dette tøyet, da», f eks. 

men hvis dere er enige om at sko skal ett sted og du har slengt dem et annet sted, så er det greit å si fra, du kan ikke forvente at han skal rydde etter deg. 

Eller han kan henge opp klesvasken selv.

• Liker 1
Gjest ZarahSweet
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har to armer og hender, så sett i gang kjære😁

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er vel egentlig at han setter skoene rett foran døra selv. Så det er liksom greit når han setter de ett sted de ikke skal. Men når jeg gjør det så må han liksom si noe om det. Dette er i tillegg bare eksempler, det er alt mulig jeg gjør «feil» hele tiden. Han gjør masse ting som irriterer meg også men jeg er litt sånn at man må velge hva som betyr mest å ta opp, noen ting må man bare la gå. 

AnonymBruker
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (4 minutter siden):

Eller han kan henge opp klesvasken selv.

Enig, ikke hadde han fått med seg at den var blitt ferdig for ca 5-10 min siden heller. (Vaskemaskinen sier i fra når den er ferdig) 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er vel egentlig at han setter skoene rett foran døra selv. Så det er liksom greit når han setter de ett sted de ikke skal. Men når jeg gjør det så må han liksom si noe om det. Dette er i tillegg bare eksempler, det er alt mulig jeg gjør «feil» hele tiden. Han gjør masse ting som irriterer meg også men jeg er litt sånn at man må velge hva som betyr mest å ta opp, noen ting må man bare la gå. 

PSYKISK VOLD

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...