Gå til innhold

Hvordan bor du som har kompleks ptsd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og trives du med den måten å bo på? 

Jeg skal flytte, men blir ikke enig med meg selv om hvor. Jeg vil helst bo et sted jeg kan få ro og fred og unngå mas og støy, men samtidig ikke alt for øde… 

Anonymkode: 4b3d6...50d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i en enebolig med partner og små barn, har en nydelig nabolag med barn i samme alder som våre, hvor de løper over i hagen til hverandre og leker. Alle naboene våre er også koselige og har fått et fantastisk vennskap med en av de. Bor i en slags forstad ca 7 min unna en stor by. Kunne aldri tenkt meg å flytte herifra. Det er rolig, passe med folk. Gangavstand til åkre og landet og kort vei til byen med sykkel og bil.

Folk med komplekse traumer er like forskjellige som alle andre folk. Noen trives slik som meg, andre trenger mer ro eller mer liv. Her er det middels av begge deler.

Anonymkode: 71eaf...c2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og trives du med den måten å bo på? 

Jeg skal flytte, men blir ikke enig med meg selv om hvor. Jeg vil helst bo et sted jeg kan få ro og fred og unngå mas og støy, men samtidig ikke alt for øde… 

Jeg sparer til å få råd til hus halveis øde. 

Anonymkode: 1b5bb...d6f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Folk med komplekse traumer er like forskjellige som alle andre folk. Noen trives slik som meg, andre trenger mer ro eller mer liv.

Ja, det skjønner jeg jo. Hva hadde ellers poenget vært med å stille spørsmålet? Da hadde jeg jo visst svaret, for alle hadde vært som meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg sparer til å få råd til hus halveis øde. 

Jeg tror det er det jeg også ønsker meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bor i leilighet jeg. Eier selv også.

Anonymkode: a949c...b27

Og trives du med det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i leilighet og det er helt grusomt. Barnefamilie med skrik og skål og ustabil mor som nabo. Er livredd hele tiden. Konstant i alarmberedskap. Sover knapt og våkner av at jeg roper høyt. Drømmer om et hus i bygda der farmor bodde, ca 1,5 time fra Oslo.

Anonymkode: 6aabc...e86

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i tomannsbolig. Her er det byggefelt, men mest eldre og kommunale leietagere i nærheten. Nok folk til å høre folk og få hjelp raskt om det skulle være noe, samtidig er det relativt fredelig og skjermet..

Anonymkode: 05666...c39

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det skjønner jeg jo. Hva hadde ellers poenget vært med å stille spørsmålet? Da hadde jeg jo visst svaret, for alle hadde vært som meg. 

Jeg har sett dette spørsmålet bli stilt på flere forskjellige forum for traumer og cptsd, de svarene som aller oftest går igjen er eget hus/fradelt bopel, passelig nær sivilisasjonen så en kan velge å trekke seg tilbake og ikke måtte slite med huslyd fra andre. Så vi føler nok normalt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Bor i en enebolig med partner og små barn, har en nydelig nabolag med barn i samme alder som våre, hvor de løper over i hagen til hverandre og leker. Alle naboene våre er også koselige og har fått et fantastisk vennskap med en av de. Bor i en slags forstad ca 7 min unna en stor by. Kunne aldri tenkt meg å flytte herifra. Det er rolig, passe med folk. Gangavstand til åkre og landet og kort vei til byen med sykkel og bil.

Folk med komplekse traumer er like forskjellige som alle andre folk. Noen trives slik som meg, andre trenger mer ro eller mer liv. Her er det middels av begge deler.

Anonymkode: 71eaf...c2a

Vi bor også slik, min partner har kompleks ptsd.

Anonymkode: 21cd5...a29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har sett dette spørsmålet bli stilt på flere forskjellige forum for traumer og cptsd, de svarene som aller oftest går igjen er eget hus/fradelt bopel, passelig nær sivilisasjonen så en kan velge å trekke seg tilbake og ikke måtte slite med huslyd fra andre. Så vi føler nok normalt. 

Oi, wow, det var en veldig god beskrivelse på hva jeg ønsker meg, også! 

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja i rekkehus og. Men er stille og rolig så hører lite av naboer også. Jeg er sensitiv for lyder men ikke opplevd noe slikt her jeg bor. Men er nytt og godt isolert her jeg bor. Hvordan vil du bo da? Ja trives veldig godt her :) Håper du vil finne ditt sted ts.

Anonymkode: a949c...b27

Det viktigste er at jeg vil føle meg trygg. Og det er vel i grunnen det som gjør at det blir så vanskelig, også, for jeg føler meg egentlig ikke trygg noe sted og har i tillegg lite positive tanker om framtiden. Feks at hvis jeg skulle finne den perfekte boligen så er jeg overbevist om at jeg får en nabo som spiller kjempehøy heavy metal musikk (megatrigger for meg) eller bruker masse motorsag (enda en trigger). 

Og da blir det jo helt håpløst. 

Men når jeg ser for meg mitt perfekte bosted så er det et lite hus, helst uten kjeller, med trær rundt og en hage. Ikke langt unna er det et vann jeg kan bade og ro i om sommeren. Jeg hører fuglene synge rundt meg, og langt unna kanskje litt bilsus. 

Jeg har god plass til bilen min og dyra mine ♥️ og ingen plager meg. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bor i leilighet og det er helt grusomt. Barnefamilie med skrik og skål og ustabil mor som nabo. Er livredd hele tiden. Konstant i alarmberedskap. Sover knapt og våkner av at jeg roper høyt. Drømmer om et hus i bygda der farmor bodde, ca 1,5 time fra Oslo.

Anonymkode: 6aabc...e86

Shit. Jeg er den moren...Kanskje du er naboen min. 

Bor i liten leilighet. Sentralt i Oslo. Eier. Trygd. Barn, ikke samboer.  Liker naboene,  men ikke str på leilighet eller beliggenhet. 

Anonymkode: 903f0...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Enebolig i rolig boligstrøk, vi er 20 hus til sammen i gaten. 
Flere hus med unger, så de leker sammen alle sammen. Inngjerdet hage pga barn og hund. Trives veldig godt! Er omtrent 17 min kanskje å sykle til byen, jeg kaller det landet. Er skog rett ved her, og vann. 

Anonymkode: 97cb9...f44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...