Gå til innhold

Lettere å møte noen om man ikke leter så hardt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette sant eller ikke? 
Er på leit og finner ingen som jeg faller for 🥹

Anonymkode: 4817f...b7f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ofte kan stemme. Men du må jo være sosial og være på arenaer hvor du møter andre. Men hvis du er litt avslappet til det å møte noen, og heller fokuserer på å ha det best mulig selv, tror jeg ting lettere kan falle på plass helt av seg selv :)

Anonymkode: 7f73e...584

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid avvist folk som åpenbart er på leting. De fremstår som desperate og patetiske for å si det brutalt. Dessuten virker de mer gira på idéen ”forhold” enn de virker gira på mennesket de prøver seg på. 

Anonymkode: a4fb1...a7c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilfeldigheter og flaks om man leter eller ei

Anonymkode: ca008...39b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig åpen for å møte noen, men har ikke lett hardt. Har ikke møtt noen, selv om jeg er sosial, ikke jobber på en kvinnedominert arbeidsplass, har mange hobbier etc. Jeg treffer rett og slett veldig få single menn i min aldersgruppe. 

Anonymkode: 2591a...29a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette har ikke fungert for meg i 30+ år LOL

Anonymkode: cce3f...518

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leter ikke, å finner heller ikke noen. Det er lurere å være aktiv, men det krever flaks også

Anonymkode: 6e0d3...200

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja og nei. Være sosial og åpen. Delta i arena der det er mulighet for å treffe andre single, uten at målet kun er å få kjæreste. 
Lev livet så du har det godt, blomstrer og utstråler overskudd til andre

Anonymkode: 720a6...b0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har alltid avvist folk som åpenbart er på leting. De fremstår som desperate og patetiske for å si det brutalt. Dessuten virker de mer gira på idéen ”forhold” enn de virker gira på mennesket de prøver seg på. 

Anonymkode: a4fb1...a7c

Jeg vet ikke om jeg vil betegne andre som desperate og patetiske. Men man kommer ikke bort fra at det er fokus på hvor mange som er single, og at det oppildner noen til å prøve litt for hardt. Samtidig som at ensomheten er en voksende folkesykdom i det nye digitale samfunnet så er det ikke rart noen virker å ønske seg noe mer litt for mye. 
Men, jeg er enig i at for mange kan det virke som de er mer opptatt av selve forholdet. 

Så mitt råd til deg TS er å bare omgås folk og bli kjent med nye mennesker og prøve å la ting utvikle seg naturlig i stedet for et målrettet søk som om du var på jakt etter bolig eller jobb 😊

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette sant eller ikke? 
Er på leit og finner ingen som jeg faller for 🥹

En venn av meg sa du må tenke på det.. Går du i butikken sulten eller går du i butikken mett? Jeg går inn i relasjonen med å finne noen jeg trives med, liker å være sammen med, kan le og kose meg med. Den der dopamin følelsen folk snakker om, som skal være med en gang, og den vite at man digger noen.. vel, man kjenner ikke hverandre med en gang. Kjærlighet, tillit og omsorg kommer med tid. Formålet mitt med date nummer en er at han er hyggelig, og at vi snakker greit sammen. Gir det alltid 3-4 dates, for å se hvordan kommunikasjonen er. Dessverre, problemet mitt er at mange menn presser på med sex med en gang og da gidder jeg ikke. Eller at de nøyer seg med noen som de ikke er komfortabel med. Kommunikasjonen er tung og de blir hissige. Som en annen over sa.. de virker desperate. Og jeg vil ha noen som LIKER meg for meg. 

Anonymkode: 73d1e...89c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du finner ingen ved å sitte alene i leiligheten i alle fall. Du må ut og treffe mennesker. Hvor treffer du mennesker? Vel, velg din gift med omhu, de ekstroverte kommer ledig i prat over alt, mens introverte nok har det lettere å komme i kontakt over nettet. Fordelen med å møtes personlig, er at du med underbevisstheten skanner en stor gruppe mennesker raskt og da er det på en måte litt kortere vei til at kjemien stemmer. Nettvarianten da er du avhengig av å sveipe gjennom mange, så møte dem, og kanskje finne ut at dette ikke var noe. Innsatsen etter en match er ganske stor, og feilraten er nok betydelig. MEN, du kan ha flaks/uflaks på alle områdene.

Anonymkode: 3dd95...793

• Liker 2
Skrevet

Nei, det tror jeg absolutt ikke.

Det eneste er at de som har lett for lenge til slutt aldri klarer å bestemme seg. Til slutt finner de bare feil hos alle.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan kanskje fungere om du er 

1. Pen

2. Veldig sosial

3. Har opptil flere mulige arenaer å møte noen på.

Jeg er i 40-årene, og ga opp å lete for omtrent 20 år siden. Fordi jeg ikke kan krysse ja på noen av de tre punktene har jeg selvfølgelig heller aldri møtt noen. Kan du krysse ja på alle tre, så kan det hende det er håp, uten at du behøver å lete, men du trenger nok en liten porsjon flaks uansett. 

Anonymkode: 874ee...569

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du finner ingen ved å sitte alene i leiligheten i alle fall. Du må ut og treffe mennesker. Hvor treffer du mennesker? Vel, velg din gift med omhu, de ekstroverte kommer ledig i prat over alt, mens introverte nok har det lettere å komme i kontakt over nettet. Fordelen med å møtes personlig, er at du med underbevisstheten skanner en stor gruppe mennesker raskt og da er det på en måte litt kortere vei til at kjemien stemmer. Nettvarianten da er du avhengig av å sveipe gjennom mange, så møte dem, og kanskje finne ut at dette ikke var noe. Innsatsen etter en match er ganske stor, og feilraten er nok betydelig. MEN, du kan ha flaks/uflaks på alle områdene.

Anonymkode: 3dd95...793

Introverte kan være offentlige de også. Jeg er inteovert og har hatt introverte kjærester. Syns det er lettere å ta kontakt med forsiktige menn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Introverte kan være offentlige de også. Jeg er inteovert og har hatt introverte kjærester. Syns det er lettere å ta kontakt med forsiktige menn.

Rolige menn kanskje? 

Skrevet

Nei! Har ikke vært på jakt på flere år, heller ikke møtt noen som jeg, uten at jeg vil det, blitt interessert i

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer for meg 🙂 Jeg var aldri på leting, men snublet over dem likevel.

Anonymkode: cde58...d04

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

uff, så mange negative 😳

men ja TS, om du er på leit så kan du få litt tunnelsyn.. mine beste opplevelser har kommet overraskende på både meg og partner, vi søkte aldri med forhold i sikte 😊

Anonymkode: 226b8...ffb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

uff, så mange negative 😳

men ja TS, om du er på leit så kan du få litt tunnelsyn.. mine beste opplevelser har kommet overraskende på både meg og partner, vi søkte aldri med forhold i sikte 😊

Har si da gitt det tid mellom de gangene det har skjedd? Eller skjedde det raskt? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har si da gitt det tid mellom de gangene det har skjedd? Eller skjedde det raskt? 

det må få ta tiden den tar

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...