Gå til innhold

Chilielskere og dere som liker sterk mat, har dere noen gode tips eller oppskrifter å dele?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg simpelthen elsker Lao gan ma chili crisp og må alltid ha et glass stående klart til bruk.

Har du noen favoritter av snacks, oppskrifter eller tips til oss som er glad i mat med fraspark i?

image.png.c5e864c4c97a0fa19b0737116f6a6dd3.png

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bombay mix<3.   Indisk krydret, hot snacks.

Anonymkode: 2e7da...7b0

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bombay mix<3.   Indisk krydret, hot snacks.

Anonymkode: 2e7da...7b0

Lenke?

Eller bare generelt navn brukt på ymse snackprodukter å finne i internasjonale butikker?

Endret av Hareena
Skrevet

Bruker chili-crisp rørt inn i naturellyoghurt som dressing til for eks fisk i wrap, eller å dyppe båtpotet i☺️

AnonymBruker
Skrevet

I noen retter synes jeg det er godt å kutte hel chili i fire store deler og så la de koke i sausen. Det lager en annen smak enn å bare krydre med chili.

Anonymkode: ed384...93a

Skrevet

Wasabierter 🤤🤤🤤 avhengighetsskapende!

AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (6 timer siden):

Jeg simpelthen elsker Lao gan ma chili crisp og må alltid ha et glass stående klart til bruk.

Har du noen favoritter av snacks, oppskrifter eller tips til oss som er glad i mat med fraspark i?

image.png.c5e864c4c97a0fa19b0737116f6a6dd3.png

Hva bruker du denne til?

Anonymkode: cf37b...8ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva bruker du denne til?

Anonymkode: cf37b...8ba

Denne hiver jeg over enhver sørøstasiatisk rett her i huset, som wok, nudler/suppe akkurat som å kverne pepper over italienske retter når de er servert. Resten av husstanden har en lavere terskel for chili og da passer det fint for individuell tilsetting i etterkant. 

Takker også for @Frøkenfryden sitt tips om å røre den inn i naturell yoghurt som dip, det hadde nok ikke bestemoren fra Sichuan i tankene da hun lagde den. En god historie, men dessverre en litt trasig businessdisputt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...