AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #1 Skrevet 7. juni 2024 Okaay så jeg har avføringsproblemer. Hver gang jeg skal bæsje så gjør det helt ufattelig vondt, og jeg ender opp med å blø ganske mye. Det er nå snart 2 mnd siden jeg fødte. Har også en klump eller noe sånt der nede. Men er det dette som er hemorider? Gjør jo helt ufattelig vondt Anonymkode: 38157...1b8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Klump er nok hemoroider ja. Hard avføring kan du fikse med movicol. Anonymkode: b5511...4ff
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Klump er nok hemoroider ja. Hard avføring kan du fikse med movicol. Anonymkode: b5511...4ff Jeg tror ikke avføringen er noe spesielt hard…😅 Har prøvd å bruke reseptfri hemoridekrem uten noe virkning😕 Anonymkode: 38157...1b8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Feks movicol vil nok likevel kunne hjelpe, det blir bløtere og dermed mindre vondt. Siden du ikke har opplevd særlig bedring er det vel på plass med et lite legebesøk? Anonymkode: 2da06...639 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Hvor ofte? Det blir vondere om det går flere dager imellom. Vil anbefale deg å bruke krakk til beina, det gir bedre vinkel og legger mindre press på bekkenbunnen og hjelper den å slappe bedre av så det kommer lettere ut. Anonymkode: e32bf...fdd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Ta deg en tur til legen. Er nok hemoroider. Anonymkode: b2e6b...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 Ikke dropp legebesøket fordi det er "flaut". Anonymkode: 9da18...f8e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 Skal til legen til uka. Men fint å være litt forberedt på hva det kunne være. Er like ille nå hvis ikke verre etter fødsel. Takk for svar! Anonymkode: 38157...1b8
t0nje Skrevet 10. juni 2024 #9 Skrevet 10. juni 2024 Scheriproct, Movicol og drikk mye vann + en tur til FL. Jeg er HAL-operert for tilbakevendende hemoroide 3 år før jeg fødte. Ble verre når jeg var gravid og i tiden rett etterpå men holder det i sjakk med Moviol og vanndrikking. Når det blir for ille er det Scheriproct og Laxoberal i tillegg som hjelper. Eventuelt dadler eller annen fiberrik kost. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #10 Skrevet 10. juni 2024 Er det ikke mulig å bli kvitt hemoroider uten strikk eller operasjon? 🤔 Har samme problem som TS. Kjøpte salve og laktulose igår 🤞🏼 Anonymkode: e4118...bca
t0nje Skrevet 10. juni 2024 #11 Skrevet 10. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er det ikke mulig å bli kvitt hemoroider uten strikk eller operasjon? 🤔 Har samme problem som TS. Kjøpte salve og laktulose igår 🤞🏼 Anonymkode: e4118...bca Det kommer an på mange faktorer. Jeg fikk min i en alder av 10 grunnet problemer med øsofagitt og laktoseintoleranse som gjorde at jeg hadde mye magevondt og tok dårlig til meg mat og drikke. Fikk da konstipasjon flere ganger som utløste en hemoroide jeg ikke fikk gjort noe med før i en alder av 26. Nå er det bare løs hud som en rosin men man kan ikke skjære den vekk for da kommer det arrvev og det blir bare enda mer problematisk. For de aller fleste fungerer det å behandle symptomatisk som med kremer osv men hos meg gikk de inn og stengte av 6 blodårer som forsynte hemoroiden og jeg må i tillegg forebygge hele tiden samt behandle symptomatisk når den «blusser opp igjen» ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå