Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker gjerne link eller bilder/forslag til klær å pakke med. Synes det er utrolig vanskelig å vite hva som er best/hva man får bruk for

Anonymkode: 3e393...c93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt avhengig av deg og fine behov og hva du foretrekker.. 

Hadde helt vanlige klær med meg - de samme som jeg brukte hver dag ellers + slippers. 

Anonymkode: 77408...053

• Liker 1
Skrevet

Helt vanlige klær fra før graviditeten har jeg brukt etter fødsel. Og så har jeg reist hjem fort da, de gangene jeg fødte på sykehus, så har hatt med kun det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare ta med vanlige klær du har brukt til nå, men kan anbefale litt løse klær og bukse/tights i mørk farge (i tilfelle man blør gjennom..) og slippers til dusjen (kjøpte et billig par jeg bare kastet etterpå). Jeg delte dusj med hun jeg bodde på rom med og det er mye gris de første dagene som skal ut..

Anonymkode: 3abb2...454

AnonymBruker
Skrevet

Brukte sykehusskjorte og joggebukse på barsel. Hadde med en cardigan som jeg også fikk bruk for, og et par t-skjorter som jeg tok på når jeg skulle ned i resepsjonen for å ta i mot barselbesøk. Fikk mannen min til å ta med klær til hjemreise, syns det var greit å se an både vær og hva jeg var komfortabel med å ha på etter fødselen, i stedet for å pakke det med på forhånd.

Anonymkode: 22d60...c51

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig individuelt hva man får bruk for. Jeg har hatt utvidet barselopphold begge gangene, en gang fordi jeg mistet mye blod, og en gang fordi baby hadde gulsot, og jeg skulle ønske at jeg hadde pakket med flere klær til meg selv begge gangene. Fikk samboer til å hente til meg så klart, men det er noe med det å kunne plukke de ut selv. Bor man nærme sykehus trenger man kanskje ikke så mye i baggen, men kan legge frem noe ekstra sånn at andre kan hente ved behov.

Uansett så opplevde jeg at det var kaldt på barsel, og at jeg måtte skifte bukse litt oftere enn vanlig på grunn av blødninger.

Det jeg fikk bruk for var: joggebukser: ammetopper og cardigans som jeg kunne bruke hvis jeg frøs men fortsatt med enkel tilgang til brystet. Tøfler var et must, samt sokker. Også likte jeg å bruke store truser utenpå de sykehus-trusene jeg fikk utdelt fordi da holdt bind og alt det seg bedre på plass. 

Men jeg kjenner jo også de som gikk i sykehusklær dagen lang og kun trengte klær å reise hjem i. Kommer nok an på hvor varmt det er (eller hvor varm man er av seg) og litt hvordan barsel er organisert (vi måtte ut på gangen for å hente mat, noen steder er også toalettene felles på gangen) og ikke minst hvor lenge man blir liggende. 

Anonymkode: fb7b7...0ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte sykehusskjorte. Syns det var mest behagelig. På føttene hadde jeg crocs. Da jeg dro hjem hadde jeg på meg joggebukse og amme-tskjorte. 

Anonymkode: 6aaa1...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Ammesinglet, lang cardigan som dekker bleierompa, og joggebukse var det det gikk i her. 

Anonymkode: b27e0...340

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på om det er barselhotell eller ikke. Er det barselhotell må du ha egne klær, og vil være mer utenfor fødeavdelingen blant andre besøkende på sykehuset ved måltider etc, og har dermed behov for litt mer "vanlige" klær. Jeg savnet hvertfall litt mer fine gensere å ha med til måltider, men så ble vi også værende en uke, så rakk å bli i ganske god form selv.

Jeg ville uanswtt anbefalt å ta med en bh du ikke bruker mer (evnt kjøpe det billigste du finner til dette formålet), og ha det + en saks i veska, slik at du kan lage hjemmelaget "pumpebh" dersom du trenger. Mange må pumpe på sykehuset for å få igang melka, og de pumpene de har på sykehus er ikke akkurat hands free...

Ellers er jeg enig i myk gravidbukse eller løs joggebukse, (amme)singlet (jeg synes vanlige singleter er like greit å amme i), og flere cardigan eller skjorter (mange ender opp med å samsove hvertfall noe, eller amme liggende, og da kan du ikke ha dyne så høyt opp, og vil kunne være helt hud til hud, så veldig godt å ha noe behagelig som er helt åpent foran. Truser er ofte lite nødvendig (de fleste må bruke trusebleier ganske lenge), men tar jo ikke mye plass. Jeg burde pakket med enda flere sokkepar, gadd sjelden ta på flip flopsene jeg hadde med, tuslet på barselhotelrommet i sokkelesten hele tida, og da er det greit å ha nok skift.

Anonymkode: 15b3c...6da

Skrevet

Jeg hadde med en ammepysj, helt genial og god å ha på. Hadde også med morgenkåpe, tshorter, ny joggedress, og sandaler. Altså myke og behaglige klær 😊 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville uanswtt anbefalt å ta med en bh du ikke bruker mer (evnt kjøpe det billigste du finner til dette formålet), og ha det + en saks i veska, slik at du kan lage hjemmelaget "pumpebh" dersom du trenger. Mange må pumpe på sykehuset for å få igang melka, og de pumpene de har på sykehus er ikke akkurat hands free...

Hvorfor ikke bare bruke amme-bh?

Anonymkode: 21b20...db8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte i fødekjole fra fodebagen.no, veldig glad jeg spanderte på meg den. Den er faktisk verdt pengene! :) 

Hadde med meg et par andre romslige kjoler også, men gikk i sykehusskjorte. 

Anonymkode: 6276d...a84

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg fødte i fødekjole fra fodebagen.no, veldig glad jeg spanderte på meg den. Den er faktisk verdt pengene! :) 

Hadde med meg et par andre romslige kjoler også, men gikk i sykehusskjorte. 

Her er den kjolen:

IMG_7503.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor ikke bare bruke amme-bh?

Anonymkode: 21b20...db8

Det finnes noen amme+pumpebher, men å lage det selv er fint alternativ hvis man trenger det. Man kan såklart pumpe i ammebh, men det var ganske tungvindt (og kjedelig og ubehagelig) å måtte holde skjoldene fast i begge puppene mens jeg pumpet for å beholde vakum. Så en pumpebh er dermed en bh som holder skjoldene godt på plass.

Poenget med gammel bh + saks er at man da ikke trenger lage det med mindre man får bruk for det - da klipper man bare runde hull i bhen der brystvortene er, slik at melka kan pumpes ut, samtidig som skjoldene holdes på plass. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde utvidet opphold på barsel. Det jeg hadde bruk for: 

- mange topper (utrolig så mye jeg svettet), men noen bruker sykehusskjorter, jeg syns ikke de er noe behagelig og orker ikke å gå å føle meg som en pasient. 

- løse bukser (hadde med to joggebukser) 

- dusjsko 

- toalettsaker 

- lader 

- undertøy så klart 

- snacks (jeg skulle gjerne hatt flere snickers under fødsel, for det funket for meg). 

Neste gang skal jeg faktisk ta med et litt større håndkle som jeg kan tulle håret i, for de håndklærne som er på sykehuset er bittesmå. Og det å stå å gnukke og gni håret får jeg bare masse tugger av. 

Anonymkode: a036a...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...