Gå til innhold

De siste kiloene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned 10 kg ganske greit. Fra 80-70 kg. Målet er 60 kg. Jeg gjør akkurat det samme: faste sunne måltider, fysisk aktivitet,søvn og lite godis. Men vekta står bom fast i snart 8 uker. Noem tips? 

Anonymkode: 59d17...691

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer kondisjon. 

Anonymkode: 3cf34...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tips. Unntatt å være tålmodig og ikke gi deg. Plutselig slipper det og du kommer til å hoppe ned i vekt igjen. 
Jeg står også bomfast nå men er innenfor overvekt (80kg) så jeg burde ikke stå fast, det sies jo at de siste kiloene nærmest lav vekt er verst, men virker som om kroppen uansett bremser opp med et vektplatå når man har gått ned ca 10kg. 

Anonymkode: cd3fd...dd3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å telle kcal og dermed kontrollere at du faktisk spiser like lite som du tror? Og du husker sikkert på at du trenger mindre nå som du har gått ned ti kilo? Ut over det: Få inn så mye bevegelse du kan i løpet av dagen. Jeg forbrenner bortimot tusen ekstra kcal på en dag om jeg får inn 20 tusen ekstra skritt i friskt tempo.

Anonymkode: b3410...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Husk at når du går ned i vekt må du også justere kaloriene, fordi kaloribehovet ditt går ned når vekta går ned. :)  

Selv sto jeg fast i noen uker. Prøvde meg på fasting og det fikk liksom "kickstarta" systemet igjen så vekta begynte å fortsette nedover.

Anonymkode: 4fc4e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siste person som ønsker å stille spørsmål som kan virke som om man ikke tror folk teller riktig. Vet du at du ligger i kaloriunderskudd? Er det små spising gjennom dagen som ikke tas med i beregningene. Om man små spiser nok så kan det være nok til at man ikke lengre ligger i underskudd. I tillegg; Har du sjekket opp hvordan den nye vekta har påvirket hvor mye du kan spise for å ligge i underskudd?

Jeg bruker denne kalkulatoren:

https://tdeecalculator.net

Man må huske på at jo mindre man blir, jo mindre kan man spise.

Men foruten det. Husk på at vekt er komplisert. Hormoner spiller inn, hva man spiser spiller inn, til og med en hard treningsøkt kan gjøre at kroppen binder vann og man ikke ser tallene gå nedover.

Dette med at muskler veier mer enn fet er en grunn for at det er viktig å også ha noen mål av mage, bryst, hofter ol. der man kan sjekke om man kryper i antall cm selv om vekta ikke rikker seg.

Anonymkode: 11a0b...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...