Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som vi har flyttet sammen og vært sammen i 3 år har hverdagen kommet. Jeg finner humor i mye og humrer og ler og syntes humor er viktig. I det siste har jeg lagt merke til at samboeren min aldri ler. Vært sånn fra vi ble sammen men merker det godt nå som jeg tenker på det. Humor er også gnist i forholdet synes jeg og han virker nesten litt flat og kjedelig. Jeg prøver å tøyse og tulle og småflørte osv og det er ikke dårlig stemning eller kjemi mellom oss, men han ler sjelden. Jeg begynner å kjede meg litt for alt blir liksom kun hverdag. Jeg får ikke endret han,det vet jeg men jeg savner å le og jeg føler han drar meg litt ned siden han ikke ler med meg. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget men noen tips eller råd? 

Anonymkode: 050b7...871

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Smiler han ikke engang?

Anonymkode: 8a448...d5b

Skrevet (endret)

Dette var en av grunnene til at jeg gjorde det slutt med eksen fremfor å flytte sammen med ham – jeg innså nøyaktig det samme. Han er rett og slett ikke en sånn fyr, og jeg trenger humor, lek og latter i hverdagen. Jeg føler med deg, men som du sier så får du ikke endret ham. Og jeg har dessverre ingen tips eller råd, annet enn å forsøke å fylle "humordosen" utenfor hjemmet 🤔

Endret av micromaya
Trykkleif :)
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en slik mann, og han fremstår ganske flat i humøret. Han ler svært sjelden, liker ikke småflørting eller tulling, gjør ikke noe gøy ut av seg. Før plaget det meg mer enn hva det gjør nå, men etter 18 år sammen ser jeg at han har svært mange andre gode egenskaper som oppveier for lite latter. Han er f eks flink til å lytte, god å snakke med, tar ansvar for jobb/barn/hus/biler/aktiviteter, har et godt og helstøpt hjerte.

...og så leste jeg én eller annen gang at menn generelt sett ikke ler av kvinners humor. Når menn ler av kvinner er det visstnok for å være høflig og/eller flørtete. Selv opplever jeg at menn kan bryte ut i latter når jeg kommer med en spøk på rett tid og rett sted, men tror kanskje det er overraskelsesmomentet som gjør at de ler. Altså at de ikke hadde forventet en spøk der og da, og kanskje ikke fra meg, og derfor blir det ekstra morsomt. Eller så ler de for å være høflige, hvem vet. Mannen min har i hvert fall ingen "grunn" til å le når jeg drar en spøk, han blir vel sjelden overrasket over hva som kommer ut av kjeften min.

Anonymkode: 73b20...b7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var også sånn, i tillegg til det, var han også konservativ med en viktig stilling. 

Så falt han altså for meg, da vi møttes, var jeg klin hakke sprø, impulsiv, lo alltid når det ikke var forventet, plumpet ut med både det ene og andre, gledet jeg meg til noe, løp jeg nesten rundt meg selv. Var alltid blid og lo hele tiden.

Etter vi ble seriøse, skulle jeg være med på et jobbopplegg med flere direktører til stede. Da fikk jeg beskjed om å kle meg sånn og sånn og ikke drikke alkohol så jeg ble fnisete. Havnet selvsagt på bord med de mest fornemme herrene og ble i tillegg ganske brisen 😂 Da middagen var over, var det ett bord som utmerket seg med latter, brøl og høye stemmer, det var bordet jeg satt på. Kjæresten min satt på et bord hvor de førte rolige samtaler og alle hadde et halv øye og øre på vårt bord. 

Kjæresten min var heller ikke fornøyd med meg etter festen, han mente jeg hadde vært løssluppen. Tror disse herrene jeg delte bord med var ganske fornøyde, vi lo så vi grein alle sammen og de sa flere ganger at de sjelden hadde hatt det så moro i jobbsammenheng. 

Vi var sammen et par år etter denne festen, men da han en kveld sa at han savnet sånn jeg var tidligere, forstod jeg at jeg hadde mistet meg selv underveis. Og gjorde det slutt, kjente at dette livet han ønsket å leve, ikke var noe for meg. 

Nå kunne jeg aldri falt for en sånn mann, for meg er latter, humor, kjemi og lek viktig, selv om jeg snart er 60 år. 

Anonymkode: f79e1...485

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, eksen min var også sånn, ble veldig trist og kjedelig i lengden. Vet ikke om jeg har så mye råd annet enn å tenke på hva som er viktig for deg i lengden.

Jeg og mannen min tuller og ler så vi får vondt i magen hver dag. Kjenner det er veldig viktig for meg og at jeg føler meg nærmere han, samt gladere i hverdagen. Tror det er vanskelig å endre noen som ikke er slik, eller har en annen humor.

Anonymkode: 6abd2...475

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke helt se hva slags råd du mener du kan få TS. Personligheten til mannen kan jo ikke endres. Det enste er jo at du må være mer bevisst på slike ting neste gang du skal velge deg en partner, dersom det skulle bli slutt. Personlig hadde jeg aldri klart å leve i et slikt forhold. Hadde ikke kunnet hatt et vennskap til en slik person heller. 

Anonymkode: b7412...342

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uttrykk for glede i fellesskap gjennom latter, smil, erting, flørt, intern humor osv er helt avgjørende for at jeg skal være i et forhold med en mann. 

Vi kan le under sex også 😅😅

Eller at vi sender morsomheter til hverandre gjennom dagen. Skrivefeil i avisene, håpløse bilder, memes og videosnutter osv.

Men bare du vet hva du vil ha i et forhold 😊 Spiller liten rolle hva vi andre ser etter hos en partner.

Kun din mening som teller i dette tilfellet.

Anonymkode: e0cf2...287

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes han ting er morsomt selv om han ikke ler? Tenker at han gjerne har humør, men at det ikke synes utenpå?

Anonymkode: 9093e...88c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han med andre mennesker? Kan hende du kanskje ikke er så morsom, ts?

Anonymkode: 2824f...0d5

Skrevet

Dette hadde jeg blitt lei meg for. Jeg må ha en fyr jeg kan le med. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om ham har forandret seg kan det være en depresjon? Hvis han egentlig alltid har vært sånn, får du ikke gjort noe med det. Noen mennesker er rett og slett veldig flate, de føler ikke særlig glede eller begeistring. 

Jeg hørte mye på podcasten Big5 / Sånn er du med Harad Eia og Nils Brenna, ble så overrasket over at såpass mange (følte jeg) kjendiser avslørte at de ikke kjente særlig glede. Livet var liksom "meh". 

Tar han en spøk? Altså, forstår han poenget i en vits eller tar en "pun"? 

Endret av klarinetta
  • Liker 1
Skrevet

Uff, jeg tror ikke jeg hadde holdt ut i et forhold uten latter og humor. Her hjemme ler vi hver dag, samboeren syns nok ikke at jeg er verdens morsomste, men for han er det morsomt nok å høre meg le, så da begynner han å le også, og en gang i blant så glimter jeg til med noe som sender han inn i en skikkelig latterkrampe. Forskning viser jo også at latter/humor er en viktig faktor for et godt og sterkt forhold. 

https://www.bps.org.uk/research-digest/laughter-and-love-boost-each-other-romantic-relationships

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4779443/

https://time.com/4010484/couple-laughing-study-2/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan er han med andre mennesker? Kan hende du kanskje ikke er så morsom, ts?

Anonymkode: 2824f...0d5

Sånn er det her. Samboeren min finnes ikke morsom for fem øre. Dvs, hun er sikkert hysterisk for de som har samme humoren, men for meg er det helt natta..

Anonymkode: b6fac...aff

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har også en slik mann, og han fremstår ganske flat i humøret. Han ler svært sjelden, liker ikke småflørting eller tulling, gjør ikke noe gøy ut av seg. Før plaget det meg mer enn hva det gjør nå, men etter 18 år sammen ser jeg at han har svært mange andre gode egenskaper som oppveier for lite latter. Han er f eks flink til å lytte, god å snakke med, tar ansvar for jobb/barn/hus/biler/aktiviteter, har et godt og helstøpt hjerte.

...og så leste jeg én eller annen gang at menn generelt sett ikke ler av kvinners humor. Når menn ler av kvinner er det visstnok for å være høflig og/eller flørtete. Selv opplever jeg at menn kan bryte ut i latter når jeg kommer med en spøk på rett tid og rett sted, men tror kanskje det er overraskelsesmomentet som gjør at de ler. Altså at de ikke hadde forventet en spøk der og da, og kanskje ikke fra meg, og derfor blir det ekstra morsomt. Eller så ler de for å være høflige, hvem vet. Mannen min har i hvert fall ingen "grunn" til å le når jeg drar en spøk, han blir vel sjelden overrasket over hva som kommer ut av kjeften min.

Anonymkode: 73b20...b7a

Nei gje deg. Eg er kvinne og eg er rene standupkomikeren, har fått mange et mannfolk til å le så tårene spruter. Men man kan ikke ha lavkvalitet humor, type bløtkake i fjeset og skli på bananskall liksom. Raske replikker pleier å slå an

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det er en viss type personlighet. Å være lystig og glad liksom og ha litt glimt i øyet. Det letter jo stemningen veldig istedenfor å være så flat og lite livat og at man kan se humor i mye. Er ikke snakk om å være stand up komiker men å ha et positivt sinn liksom. 

Anonymkode: 050b7...871

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...