Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #1 Skrevet 13. februar 2006 Okay, jeg har gjort verdens største svik mot veninnnen min.. Jeg vet det, men hun vet ingen ting. Min veninne var sammen med en fyr for noen år siden, hadde ikke noe særlig kontakt med han da, men han var hyggelig. Men av en eller annen grunn ble han liggende på min MSN . Det ble slutt mellom de for 3- 4år siden, og han dro utenlands for å studere. Til å begynne med hadde vi tilfeldig kontakt på MSN, bare helt overfladiske ting vær, fotball osv. Den siste tiden hadde vi mye kontakt på MSN og jeg kunne fortelle om alt det rare jeg gjorde, gutter osv... Så kom han hjem, og jeg møtte han helt tilfeldig i byen en dag og vi tok en kaffe og pratet sammen. Så hadde vil litt mer kontakt på MSN og SMS og traff hverandre litt, men bare på helt uskyldige ting som å gå en tur med hunden osv. Vi driver også med samme idrett og han hjalp meg litt der. I helgen inveiteret han meg med på en middag, og siden jeg kjente et par av de andre som var der sa jeg ja under tvil.. Og det endte opp med klining på utestedet og taxi hjem til meg... Jeg vet det er fryktelig dårlig gjort, men hva gjør jeg nå?? Skal jeg fortelle det til veninnnen min eller la vær?? Hun kommer ikke til å finne ut av det om jeg ikke sier noe... Personlig driter jeg i om veninnnen mine har seg med exene mine. En av mine beste veninner er samboer med en av mine ex i dag, men jeg vet at jeg har en rar holdning til slike ting.. Men jeg liker fyren utrolig godt og vet at jeg kunne hatt det veldig fint med han. Men jeg vil jo heller ikke miste venninnen min. Hva ville dere gjort?
Jellyfish Skrevet 13. februar 2006 #2 Skrevet 13. februar 2006 Synes du skulle si det jeg. Det vil si, i hvertfall hvis dette er en du ønsker å fortsette kontakten med. Det er tross alt bare en X, det er jo ikke som om du har hatt deg med kjæresten hennes eller en hun er forelsket i. Det hadde vært veldig rart for meg hvis ei venninne hadde blitt sammen med min tidligere samboer, men hadde de vært glade i hverandre måtte jeg jo bare taklet det. Andre ekser tror jeg ikke hadde plaget meg nevneverdig. Det å skjønne at venninna mi gikk bak ryggen minn derimot...
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #3 Skrevet 13. februar 2006 Jeg har egentlig ikke skjønt helt problemet med venners ekser - selvsagt kan det ære et problem om det er en man har hatt et langt forhold til og bruddet har skjedd nokså nylig, men sånn som en generell regel (som gjelder selv om man er 35 og var sammen med fyren da man var 18...) synes jeg det blir litt teit. Uansett er det vel ikke dumt å fortelle til venninna di at du har møtt han, så hun ikke får et sjokk den dagen du tropper opp med han. Jeg ville kanskje venta og sett om det utviklet seg noe mer, jeg da, men dersom du ville nevnt for henne at du har en elsker, ville jeg samtidig sagt hvem det var...
Mossa Skrevet 13. februar 2006 #4 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Å ikke fortelle henne det vil jo si at du enten må kutte kontakten med han, eller gå bak ryggen på henne. Hva med å bare fortelle hva som skjer, og så tar dere det derfra!? Går du bak ryggen på henne, og dette virkelig er en god veninne av deg, da tror jeg at sjansen for at du mister henne er ganske stor. For tross alt er det ikke sikkert at hun har noen problemer med at du er sammen med x`n....men å bli lurt og løyet for, det har de fleste av oss vanskelig for å tilgi!! Endret 13. februar 2006 av Mossa
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 Det er bare en uskreven regel her i min vennegjeng at x-er holder vi oss unna. Finnes så mange andre manneben å ta av atte. Og det hadde ikke vært greit for meg å se min x gi min venninne den oppmerksomheten jeg selv var vant med å få,det kan bare gjøre vondt dette her. Så jeg ser ikke at slike ting har en happy ending om det fortsetter.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #6 Skrevet 13. februar 2006 Du bør si ifra, og spørre om tillatelse til å gå videre med han. Da har du ditt på det rene.
Gjest Jalileh Skrevet 13. februar 2006 #7 Skrevet 13. februar 2006 Du bør si ifra, og spørre om tillatelse til å gå videre med han. Da har du ditt på det rene. ← Enig. Selv så bryr jeg meg virkelig ikke om en venninne av meg har seg med en eks av meg, men vet godt at andre gjør det. Så da klarer jeg jo å forstå det til en viss grad. Blir hun sur så får hun da heller bli det. Da har du jo sagt det, og du har ditt på det rene. Det er tross alt 3-4 år siden. Burde vel ikke være det største problemet i verden.
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #8 Skrevet 13. februar 2006 Ex er ex. Ferdig med det. Ikkeno problem!
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #9 Skrevet 13. februar 2006 Hva vet du om forholdet som de hadde? Hvordan tok det slutt? Hvis du vet litt om hvordan hun reagerte når forholdet tok slutt, kan det gi deg en pekepinn om hvordan hun vil reagere. Uansett bør du fortelle henne om det (i alle fall hvis det ikke bare blir med en ONS). Jeg var i en lignende situasjon og ble ikke fortalt at de hadde kontakt. Vennskapet ble ødelagt, rett og slett fordi jeg hadde mistet tilliten til personen.
Gjest Jalileh Skrevet 13. februar 2006 #10 Skrevet 13. februar 2006 Hva vet du om forholdet som de hadde? Hvordan tok det slutt? Hvis du vet litt om hvordan hun reagerte når forholdet tok slutt, kan det gi deg en pekepinn om hvordan hun vil reagere. Uansett bør du fortelle henne om det (i alle fall hvis det ikke bare blir med en ONS). Jeg var i en lignende situasjon og ble ikke fortalt at de hadde kontakt. Vennskapet ble ødelagt, rett og slett fordi jeg hadde mistet tilliten til personen. ← Så hvis du hadde blitt fortalt det før så hadde det vært greit?
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2006 #11 Skrevet 13. februar 2006 Jeg hadde et veldig anstrengt forhold til eksen, så jeg hadde vel ikke vært så veldig tilfreds med situasjonen, men det tror jeg hadde gått seg til. Da hadde jeg jo kunne snakket om det. Slik det ble, ville den andre redde vennskapet, men det går bare ikke å stole på personen igjen og snakke slik som før. Noe er ødelagt.
annie8219 Skrevet 13. februar 2006 #12 Skrevet 13. februar 2006 Jeg ville sagt det til henne fr det utartet seg mer....Sviket blir større og større til lenger du sjuler det for henne....Om hun ikke forstår så er det jo hennes problem...Man har ikke enerett på en person fordi om det er en x....Man har jo tross alt gått videre med livet sitt og har gjerne møtt en annen....Har opplevd det samme sjøl og når jeg fortalte henne det ble hun jo dritsur...Ikke for at jeg ikke sa det til henne før men for at det var x-en hennes og hun fikk ennå klump i magen da hun så ham...Selv om hun da hadde funnet seg en ny type!!!Så det var jo hennes problem at hun går å ha følelser for x-ene sine selv om hun har ny type, Og at hun ikke godtar at x-en finner seg ny dame!!! Selv om det er bestevenninnen....Hvis hun er glad i deg så børde hun bare var glad for at dere har funnet hverandre...Men det er min mening....(Og ganske mange andre sin
Gjest Gjesta Skrevet 13. februar 2006 #13 Skrevet 13. februar 2006 Jeg hadde også sagt det. Blir verre senere
Gjest gjest1 Skrevet 13. februar 2006 #14 Skrevet 13. februar 2006 Hvis forholdet fortsetter ville jeg fortalt venninnen det. Hvis det bare var en ONS, hadde jeg holdt munn. Det er tre, fire år siden det ble slutt mellom dem. Da har hun sikkert kommet over han nå? Du kan jo spørre henne litt forsiktig hva hun synes om at du er blitt litt interessert i eksen hennes, men vil det ha noen betydning for dine avgjørelser hvis du er mer enn bare litt interessert? Jeg holder meg unna venninners ekser, men det tilskriver jeg tilfeldigheter. Heldigvis har vi ikke samme smak når det gjelder menn, men jeg vet at ting kan utvikle seg og at følelser kan oppstå over tid... Jeg tror ikke noen av mine venninner ville reagert om jeg ikke begynte å date en av eksene som oppførte seg skikkelig dirty mot dem i forholdet, og det ville jeg aldri gjort.
Karro Skrevet 13. februar 2006 #15 Skrevet 13. februar 2006 Jeg hadde ikke tatt det så tungt om en venninne hadde ligget med eksen min 3-4 år etter at det var slutt.... men rett etter bruddet hadde det vært utilgivelig..iallefall om det var jeg som hadde gjort det slutt..
Gjest Frigg Skrevet 13. februar 2006 #16 Skrevet 13. februar 2006 (endret) Har du og denne fyren planer om å fortsette å treffes, tror jeg du rett og slett bare må være ærlig. Jo lenger du venter med å si det, desto verre blir det. Hvis du ikke har noen konkrete planer om å fortsette å treffe han... Tja, hva f**n vet jeg. Vanskelig den der. Nei, tror nok du bare må si det. Fordi det kan godt hende at hun får vite det av noen andre, og det blir jo i grunnen verre enn om du forteller det selv. Ikke sant? Om hun takler det, vel det vil tiden vise. Bare du er forberedt på at hun kanskje ikke tar det særlig pent. (Det kommer jo f.eks. an på hvor glad hun var i han, og om det var han eller hun som gjorde det slutt, etc.) Uansett, lykke til. Jeg hadde foretrukket ærlighet. Venner som ikke er ærlige er ikke ordentlige venner. Endret 13. februar 2006 av Frigg
Cata Skrevet 13. februar 2006 #17 Skrevet 13. februar 2006 Ser i grunnen ikke problemet når det er så lenge som 3-4 år siden det ble slutt. I mange andre sammenhenger så sies det jo at ex er ex. Men jeg ville nok nevnt det i forbifarten slik at jeg ikke senere kunne bli beskyldt for "ikke å spille med åpne kort".
Nita Skrevet 13. februar 2006 #18 Skrevet 13. februar 2006 Jeg har ikke-forhold til mine ex'er, og ville følt det veldig ubehagelig hvis en av mine venninner hadde begynt å date en av dem. Hvis det hadde vært en jeg bare hadde hatt et tilfeldig kort forhold til (ev. ONS) så hadde det nok gått over etter hvert. Hvis det derimot hadde vært en av mine tidligere samboere ( hallo..er ikke så mange da..hatt 3-4 stk. over 25 år) da hadde nok venninneforholdet dabbet av. Tanken på at to som kjente mine innerste særheter osv.....nei hadde følt det ubehagelig
Replica Skrevet 13. februar 2006 #19 Skrevet 13. februar 2006 Om du er interessert i å utvikle noe mere enn bare dette sextreffet med denne eksen til venninnen din, så må du jo på et eller annet tidspunkt fortelle henne at dere dater. Om du derimot ikke har planer om å treffe han igjen, tror jeg nok jeg ville latt være å sagt noe om dette.
Pauline Skrevet 13. februar 2006 #20 Skrevet 13. februar 2006 Så lenge det er snakk om en ex og ikke en nåværende, er det ok etter mitt vett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå