AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #1 Skrevet 7. juni 2024 Vi er nødt å ha verandadøra oppe nå på sommeren på de varmeste dagene. Har platting på to av husveggen utenfor, på den plattingen vi er mest på har vi ikke oversikt over verandadøra. En ny nabo kommer inn der når hun vil si hei, eller vil noe annet. Vi har vennlig bedt henne bruke døra og ringe på. Hun mener det er tøv siden verandadøra står oppe og det blir omvei for henne. Hun har kommentert rot. Kommentert og ledd av skitten underbukse på gulvet. Ting som er privat og vi hadde plukket opp om vi ventet besøk. Nå er været kjøligere så nå har det endelig gått ant å ha den igjen. Og LÅST. Men siste dagene med varme smått hun inn igjen. Jeg var oppe å ordnet med klær og hørte plutselig "Hallo? Haaallo?" nede og der sto hun igjen. Jeg ble irritert og sa hun må gi seg med dette nå, men hun avbrøt og dro fort samtalen over på det hun kom for, nemlig lån av en matingrediens hun manglet. Gruer oss nå til varmen kommer tilbake. Vi er nødt å lufte slik fordi det blir så varmt i huset. Men begynner å bli fortvilt av denne naboen. Anonymkode: 489bd...a8a 1 5 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 7. juni 2024 "Selvfølgelig kan du få låne litt sukker....når du kommer til utgangsdøra og spør, jeg går dit nå." "Jeg gir blanke i om du synes det er en omvei, dette er vårt hus og her er det vi som bestemmer". Følg henne ut på plattingen på en hyggelig måte, lukk så døra rett foran henne og pek mot utgangsdøra. " " når hun går inn et sted hun har fått gjentatte beskjeder om å ikke bruke hører du henne rett og slett ikke, behandle henne som luft og la vær å svar. Anonymkode: c9d1c...ba9 42 3 12
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 Slutt å gi henne det hun vil ha, til hun følger deres regler. Anonymkode: 06c40...426 17 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 'Nei, du får ikke låne sukker ene og alene av den grunn at du kom til verandadøra i stedet for inngangsdøra som du har fått beskjed om. Prøv igjen en annen dag.' Anonymkode: fd4d4...a86 17 1 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Jeg hadde brydd meg minimalt om hva det gjorde med naboforholdet og fortalt henne at hun ikke får lov til å komme inn uanmeldt. Hun må også benytte hovedinngangen uten unntak. Dere ønsker ikke at uanmeldt besøk skal komme inn uten tillatelse, og hun har brukt opp sin besøkstid ved å kommentere deres hverdagsrot. Hun hadde også fått beskjed om at dette vil bli tatt videre hvis det gjentok seg. Anonymkode: 6782f...b99 11 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Jeg hadde bare sagt tydelig at dersom hun ikke klarer bruke ytterdør og ringeklokke som normale folk så er hun overhode ikke velkommen på deres eiendom. Er det borettslag vil styret varsles om at hun tar seg inn i andres boliger uten tillatelse, ellers vil politiet varsles. Jeg vil heller ha en grovt fornærmet nabo, enn uvedkomne som går inn og ut i mitt hus som de selv ønsker... Anonymkode: 8d03b...788 22 2 7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 Skitten underbukse på gulvet faktisk 😳🤢 Og dere vil hun låne matingredienser fra? Men du må jo bare si at nei, hun får ikke låne hverken egg eller sukker om hun fortsetter å ikke gå til ytterdøra. Anonymkode: 34286...f5a 14 1 3
kaiturid Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er nødt å ha verandadøra oppe nå på sommeren på de varmeste dagene. Har platting på to av husveggen utenfor, på den plattingen vi er mest på har vi ikke oversikt over verandadøra. En ny nabo kommer inn der når hun vil si hei, eller vil noe annet. Vi har vennlig bedt henne bruke døra og ringe på. Hun mener det er tøv siden verandadøra står oppe og det blir omvei for henne. Hun har kommentert rot. Kommentert og ledd av skitten underbukse på gulvet. Ting som er privat og vi hadde plukket opp om vi ventet besøk. Nå er været kjøligere så nå har det endelig gått ant å ha den igjen. Og LÅST. Men siste dagene med varme smått hun inn igjen. Jeg var oppe å ordnet med klær og hørte plutselig "Hallo? Haaallo?" nede og der sto hun igjen. Jeg ble irritert og sa hun må gi seg med dette nå, men hun avbrøt og dro fort samtalen over på det hun kom for, nemlig lån av en matingrediens hun manglet. Gruer oss nå til varmen kommer tilbake. Vi er nødt å lufte slik fordi det blir så varmt i huset. Men begynner å bli fortvilt av denne naboen. Anonymkode: 489bd...a8a Få deg varmepumpe,så har du AC 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Skrevet 7. juni 2024 Neste gang hun har ramlet inn, så sier du litt halvhøyt "oh nei, er det naboen som kom inn uten å bli invitert igjen" i et surt tonefall 😈 Anonymkode: c2d9d...903 4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 Hun tråkker jo så til de grader over andres grenser at jeg hadde mistet all respekt. Anonymkode: dff5f...f26 12 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 Kan du kjøpe sånn insektsnett som bare åpnes fra innsida og plassere på døra? Anonymkode: 2a45e...430 10 1 7
Gjest Blåmonster Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er nødt å ha verandadøra oppe nå på sommeren på de varmeste dagene. Har platting på to av husveggen utenfor, på den plattingen vi er mest på har vi ikke oversikt over verandadøra. En ny nabo kommer inn der når hun vil si hei, eller vil noe annet. Vi har vennlig bedt henne bruke døra og ringe på. Hun mener det er tøv siden verandadøra står oppe og det blir omvei for henne. Hun har kommentert rot. Kommentert og ledd av skitten underbukse på gulvet. Ting som er privat og vi hadde plukket opp om vi ventet besøk. Nå er været kjøligere så nå har det endelig gått ant å ha den igjen. Og LÅST. Men siste dagene med varme smått hun inn igjen. Jeg var oppe å ordnet med klær og hørte plutselig "Hallo? Haaallo?" nede og der sto hun igjen. Jeg ble irritert og sa hun må gi seg med dette nå, men hun avbrøt og dro fort samtalen over på det hun kom for, nemlig lån av en matingrediens hun manglet. Gruer oss nå til varmen kommer tilbake. Vi er nødt å lufte slik fordi det blir så varmt i huset. Men begynner å bli fortvilt av denne naboen. Anonymkode: 489bd...a8a Kjeft på henne da.. sånn sikkelig er bare digg det.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 Sett opp et skilt! 😁 "Vennligst bruk hoveddøren". Anonymkode: 2a45e...430 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 Ja her kommer nå folk inn både utgangsdøra og verandaen om sommeren. Tenker nå ikke på der. Men har ikke truser rundt på gulvet. Her kler vi av oss på badet så er det klær i stua er det klær til tørk eller klær som er brevet. Her så kommer naboer og venner innom for en kopp kaffe titt og ofte. Folk vi ikke omgås med til vanlig kommer via inngangsdøra Anonymkode: 750a5...59b 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 Herregud, insektsnett osv? Hun må respektere deres regler på deres tomt og hus hvis hun ikke klarer det bør hun anmeldes…. Og kommentere undertøy? Altså, er hun helt god i hodet egentlig??? Anonymkode: ee4bd...d86 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #16 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja her kommer nå folk inn både utgangsdøra og verandaen om sommeren. Tenker nå ikke på der. Men har ikke truser rundt på gulvet. Her kler vi av oss på badet så er det klær i stua er det klær til tørk eller klær som er brevet. Her så kommer naboer og venner innom for en kopp kaffe titt og ofte. Folk vi ikke omgås med til vanlig kommer via inngangsdøra Anonymkode: 750a5...59b Fint for deg, men ikke alle vil ha det sånn. Og ærlig talt, folk her henger seg opp i ei truse på gulvet. Anonymkode: dff5f...f26 17 8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #17 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja her kommer nå folk inn både utgangsdøra og verandaen om sommeren. Tenker nå ikke på der. Men har ikke truser rundt på gulvet. Her kler vi av oss på badet så er det klær i stua er det klær til tørk eller klær som er brevet. Her så kommer naboer og venner innom for en kopp kaffe titt og ofte. Folk vi ikke omgås med til vanlig kommer via inngangsdøra Anonymkode: 750a5...59b Jeg har heller ikke klær på stua, jeg vil likevel ha beskjed før folk står midt i stua. Jeg har ikke lyst å komme ut fra dusjen for å finne en nabo i stua mi, jeg har ikke lyst til å sitte i en alvorlig eller dyp samtale med noen og bli forstyrret av at folk kommer busende inn uanmeldt. I mitt eget hjem så ønsker jeg å kunne skifte klær eller gå på do uten å lukke romdører, uten å risikere at en nabo dukker opp... Hvis jeg sitter på toalettet med vondt i magen, så er det ikke veldig ønsket med en "halloooo" fra noen som ikke er invitert inn. Jeg vil heller ikke måtte lukke soveromsdøra hvis vi skal ha sex på dagtid, fordi det plutselig kan komme en nabo tuslende inn i gangen... Folk må gjerne komme på besøk å ringe på uanmeldt, det er ikke noe problem for meg. Men det er kun mine aller nærmeste som får gå inn i min bolig uten å bli ønsket velkommen inn... Selv min aller beste venninne ringer på ytterdøra hvis vi ikke har avtalt besøk, hun går ikke bare rett inn verandadøra... Anonymkode: 8d03b...788 21 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Skrevet 7. juni 2024 For en grusom nabo.. si klart ifra-jeg vil ikke at du kommer inn her, du må bruke hoveddøra. Nei, du får ikke låne matvarer når du kommer sånn inn i stua. Skitten truse - nå er det du selv som velger å komme inn i mitt private rom. Hva jeg har eller ikke har her vedkommer ikke deg. Eller bare ignorer. Anonymkode: 9cbea...208 7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #19 Skrevet 7. juni 2024 Huff, dette er virkelig ikke greit. Er dette en eldre og nysgjerrig dame? Høres ut som det… Vi har heller ikke skitne truser i stua, men det er å invadere privatlivet å gjøre slikt! Hadde gitt henne klar beskjed! Anonymkode: 37011...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #20 Skrevet 7. juni 2024 Si klart fra at hun fremover må bruke hoveddøren. Da rekker du f.eks. å kle på deg hvis du tilfeldigvis står i stuen i underbuksen for å skifte eller slikt. Det er ikke alt (f.eks truser) som ligger rundt i stuen som man ønsker at naboene alltid skal få med seg. Dette må hun respektere. Ikke lån henne noe som helst hvis hun ikke kommer gjennom hoveddøren. Såpass sosial antenne må hun ha. Sånn er reglene her får du si. Anonymkode: 8514d...7c5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå