Gå til innhold

Dere vandte reisere, kan dere dele tips på hvordan finne rimelige ferieturer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist utrolig lite i løpet av livet, så jeg et ikke noe god på å lete og finne inspirasjon. Når jeg søker blir alt sinnsykt dyrt. 🙈 Har derfor aldri dratt på "spontanturer".

I år har vi bare mulighet å reise bort 10-15 juli.  Pga sykdom, mye ekstrautgifter, og ferier som ikke passet sammen ble det ikke planlagt ferie i år for oss. 😥

Nå sitter jeg her da med skjegget i postkassen,  og har så desperat lyst å komme meg litt bort fra alt. Desverre bor vi langt unna lavprisfly, og reisen til Oslo f.eks er dyrere enn å komme seg ut av landet. Enkleste/billigste pr nå er å komme seg til Trondheim, og reise der i fra. 

Men kan noen komme med tips til hvor jeg kan søke, eller destinasjoner som er rimeligere enn andre? (Dyrere i sommerferien i know)

Når jeg googler finner jeg bare kjempedyre reiser. Har vært i Polen en gang med lavprisfly fra Trondheim, det var jo supert. (Visste ikke at det fantes en gang, før jeg ble tipset) Så kanskje det finnes andre slike jeg ikke vet om? Evt nettsider som et bedre å bruke enn andre?

Alle andre får det jo til så da må jeg jo kunne klare det jeg også 🤣

Anonymkode: d1b91...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekke lavpriskalenderen til Norwegian, eller se på sas.no for billige flybilletter- og lei bolig på destinasjonen via AirBnB? 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt triks har alltid vært å være fleksibel når det kommer til datoer. Sånn at jeg kanskje reiser midt i uka i stedet for en helg, for eksempel. Og til en viss grad kan jeg også være fleksibel med destinasjon. For eksempel om jeg har tenkt å reise innom flere land, så kan jeg begynne turen i et annet land enn det jeg først hadde tenkt. På den måten ble også sommerferien ganske billig, fordi jeg kunne bruke et kampanjetilbud fra Sas. 

Nå er jo tydeligvis ikke noe av dette mulig for deg akkurat nå. Men kanskje du kan prøve å skaffe deg en oversikt over hvilke flyselskaper som flyr fra Trondheim, og så finne ut hvilke direkteruter de har. Om det er et sted der du er spesielt interessert i, kan du sjekke hva det koster på dine datoer. Tror det må være enklere enn å bare prøve seg frem og se hva du finner. I enkelte tilfeller kan du finne både billige billetter og hoteller tett på kort varsel, men tror det er vanskeligere om sommeren. 

Anonymkode: ca74f...00e

AnonymBruker
Skrevet

Mitt beste tips er Google flights. Der kan du sette avreiseflyplass, datoene du vil reise, og så ikke noe destinasjonsland. Så får du opp på et kart alle flyvingene på disse datoene fra flyplassen din. Jeg pleier å sette filter (f.eks. maxpris på billetter, 5000 kr per pers), max antall mellomlandinger, eller max antall timers totale flyreise.

Eneste ulempen med google flights er at det ikke er med billigflyselskap der (easyjet, ryanair osv). Men ellers er det en fantastisk reisesøkeside.

Anonymkode: ecc31...152

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søkeresultat google flights

Prøvde et lite søk for deg fra Trondheim, max 5000 kr, en person, max flytid 9 timer :) Hvis lenka fungerer

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søkeresultat google flights

Prøvde et lite søk for deg fra Trondheim, max 5000 kr, en person, max flytid 9 timer :) Hvis lenka fungerer

(Hvis du zoomer litt inn på kartet kommer det opp flere treff - åh, fikk også lyst til å reise nå!)

Skrevet

Premisset du legger til grunn gjør at det blir vanskelig. Det aller, aller viktigste er å kunne være fleksibel på datoer. Bestill lang tid i forveien, slik at du får reisen på det rimeligste tidspunktet og kan sjekke dagene før og etter også, det kan ofte være tusenvis av kroner å spare.

Vi har reist mye, men har reist utenfor høysesong og velger aldri pakketurer. Sjekker flybilletter med flere søkemotorer og også direkte via selskapet. Leier Airbnb eller sjekker ut lokale hoteller og ikke store kjeder.

AnonymBruker
Skrevet

På Avinor sine nettsider kan du finne en oversikt over hvilke direkteruter som går fra Trondheim.

Anonymkode: a3341...6b7

AnonymBruker
Skrevet

Ikke reise midt i sommerferien, bestille tidlig. Booke hotell direkte fra hotellet ved byferie.

Anonymkode: 0c6e9...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som reiser mye og billig bestiller i god tid og er fleksible på datoer, eller kaster seg på restplasser. 
Å skulle booke en oval helg midt i fellesferien på kort varsel begrenser mulighetene veldig. 

Det beste er å sjekke avreiser fra ønsket flyplass den aktuelle datoen, hvilke destinasjoner er mulig, deretter sjekke prisene for de aktuelle flyvningene, både på flyselskapenes egne sider, og andre søkemotorer. 
Deretter booking.com og airbnb for å finne overnatting. 

Anonymkode: 914ad...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...