knooters Skrevet 15. juni 2024 #341 Del Skrevet 15. juni 2024 Hele diskusjonen er jo komikveld. Alle skjønner jo at det er noen restriksjoner på oppførsel om man er i et forhold. Men det er jo ikke noe ulikt for menn og kvinner der, det er ikke sånn at det skal være flere eller annerledes restriksjoner for menn. Og, hva er en "girl boss"? Hvis det er negativt, hvorfor tar vi ikke et oppgjør med "boy boss"? Det er vel ingen som syns dette er noe attraktivt, heller. De færreste setter pris på å bli herset med. Det betyr også at menn ikke automatisk skal ha lederrollen i et forhold. For eksempel. Man må stille der på likefot, hvor begge skal bli hørt i samme grad. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2024 #342 Del Skrevet 15. juni 2024 knooters skrev (På 15.6.2024 den 19.57): Hele diskusjonen er jo komikveld. Alle skjønner jo at det er noen restriksjoner på oppførsel om man er i et forhold. Men det er jo ikke noe ulikt for menn og kvinner der, det er ikke sånn at det skal være flere eller annerledes restriksjoner for menn. Og, hva er en "girl boss"? Hvis det er negativt, hvorfor tar vi ikke et oppgjør med "boy boss"? Det er vel ingen som syns dette er noe attraktivt, heller. De færreste setter pris på å bli herset med. Det betyr også at menn ikke automatisk skal ha lederrollen i et forhold. For eksempel. Man må stille der på likefot, hvor begge skal bli hørt i samme grad. Ekspander Girl boss er egentlig bare et utrykk noen bruker for å hype seg selv opp på veien til å mestre noe. Som å si, jeg er sjefen 😎, litt sånn corny men harmløst og om det fungerer, vel, da er ho det bra for dem? Anonymkode: 2f0f4...9ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 16. juni 2024 #343 Del Skrevet 16. juni 2024 Helene1982 skrev (På 15.6.2024 den 0.42): Det er ingen kvinner i lederposisjoner som kaller seg «girl boss». Du må logge av SoMe og logge på virkeligheten. Du har fått innsikt og informasjon. Google er gratis. Alle kan Google hva «gutta podcaster» kommer med av informasjon om man lurer på det. Ekspander "Girl boss" er en holdning, ikke en stilling. Og før dere begynner å tro at dere kjenner virkeligheten ut fra projisering av egne oppfatninger, så bare vær klar over at dere ikke tilhører den generasjonen jeg henviser til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KallePils Skrevet 16. juni 2024 #344 Del Skrevet 16. juni 2024 Trolltunge skrev (På 15.6.2024 den 8.47): Ja jeg har mye informasjon på feltet, og tilegner meg stadig mer med åpen nysgjerrighet og kunnskapstørst. Du er nok derimot ene av dem som foretrekke villedende informasjon, kun det som bekrefter det du allerede "vet". Så har du i tillegg gått deg vill i deg selv og dine tanker. Det er det veldig trist når folk gjør. Det er mye smerte bak å ha blitt som deg. Jeg håper du finner veien ut av det en dag. Helt oppriktig. Smerten bak slikt sinne og slik overbevisning er ikke god å bære på. Ekspander Jeg har i 31 år nå måttet omgås de damene vi nå snakker om, som mine jevnaldrende. Men for all del, stikk hodet ned fra generasjonen før og belær meg om hvordan damene jeg dater faktisk er å date… 😂 Grei påminnelse om at visse usympatiske trekk ikke er helt nye med min generasjon heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 16. juni 2024 #345 Del Skrevet 16. juni 2024 (endret) KallePils skrev (På 16.6.2024 den 4.48): Jeg har i 31 år nå måttet omgås de damene vi nå snakker om, som mine jevnaldrende. Men for all del, stikk hodet ned fra generasjonen før og belær meg om hvordan damene jeg dater faktisk er å date… 😂 Grei påminnelse om at visse usympatiske trekk ikke er helt nye med min generasjon heller. Ekspander Jeg benekter på ingen måte at det finnes drittkjerringer. Jeg benekter ikke engang at jeg selv kan være en også, om jeg strykes feil vei. Menneskelige relasjoner er likevel en dynamikk, og når du kun treffer på drittkjerringer er det du og ikke dem som er fellesnevneren i det. For alle damer er ikke drittkjerringer. I det minste ikke om vi behandles ok. Skjer ikke det er det å bli drittkjerring den sunne og kloke responsen. Endret 16. juni 2024 av Trolltunge 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #346 Del Skrevet 16. juni 2024 Rosalilje84 skrev (På 7.6.2024 den 7.44): Nei, men du trenger vel ikke å finne ei dame som har hatt sex med flere titalls partnere. Hvorfor TRENGER du å pule rundt i flere år, i stedet for å finne ei dame som har hatt få partnere før deg? Jeg har heller ikke hatt utsvevende ungdomstid. Ikke har jeg pult, ikke har jeg festet og ikke har jeg drukket. Jeg savner ingenting, og har aldri vurdert å "ta igjen det tapte" i voksen alder. Jeg er ei som har hatt få. Men siden jeg er lite pen, så var jeg svært så uaktuell for de fleste menn i min omgangskrets. Så klaget de på at damer som alle menn vil ha, har hatt mange menn - og egnet seg derfor ikke til forhold. Meg gikk de rett forbi. Og bare så du vet - når du har pult gjennom halve byen og fylt 40, er du ikke attraktiv for ordentlige kvinner i fruktbar alder. De foretrekker ordentlige, jevnaldrende menn. Ekspander Det kan vel diskuteres. Anonymkode: 5024a...849 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #347 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 6.22): Inntrykket mitt er at mange menn ikke får muligheter (i form av damer) før rundt 30-årene. De har tidligere ikke vært særlig populære og har ikke fått "rast fra seg" slik mange av deres jevnaldrende kvinner gjorde i starten eller midten av tyveårene. Er det da rart at disse mennene gjerne føler et sterkere behov for å ligge rundt enn kvinner på samme alder? Jeg kjenner flere slike menn og føler slike får mye tyn her inne på forumet, men jeg forstår dem egentlig godt. Anonymkode: 94d69...788 Ekspander Menn er på topp som 30 så da ligger vi litt, dro ingen kvinner som 20, får mange nå! ja damer på 30 mener jeg bør ro meg ned , de har jo fått masse sex selv, jeg er der hvor de var som 19-20. noen kvinner er dobbel moralske. Anonymkode: 08c5e...2cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #348 Del Skrevet 16. juni 2024 KallePils skrev (På 16.6.2024 den 4.40): "Girl boss" er en holdning, ikke en stilling. Og før dere begynner å tro at dere kjenner virkeligheten ut fra projisering av egne oppfatninger, så bare vær klar over at dere ikke tilhører den generasjonen jeg henviser til. Ekspander Og hvilken generasjon er det du henviser til? Anonymkode: ab6a9...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #349 Del Skrevet 16. juni 2024 Trolltunge skrev (På 16.6.2024 den 5.45): Jeg benekter på ingen måte at det finnes drittkjerringer. Jeg benekter ikke engang at jeg selv kan være en også, om jeg strykes feil vei. Menneskelige relasjoner er likevel en dynamikk, og når du kun treffer på drittkjerringer er det du og ikke dem som er fellesnevneren i det. For alle damer er ikke drittkjerringer. I det minste ikke om vi behandles ok. Skjer ikke det er det å bli drittkjerring den sunne og kloke responsen. Ekspander Vil bare understreke dette igjen! Det var det jeg nevnte foran i tråden også. Anonymkode: ab6a9...915 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #350 Del Skrevet 16. juni 2024 KallePils skrev (På 16.6.2024 den 4.48): Jeg har i 31 år nå måttet omgås de damene vi nå snakker om, som mine jevnaldrende. Men for all del, stikk hodet ned fra generasjonen før og belær meg om hvordan damene jeg dater faktisk er å date… 😂 Grei påminnelse om at visse usympatiske trekk ikke er helt nye med min generasjon heller. Ekspander Jeg er 35, altså ikke generasjonen før. Når du omgås 19-åringer, får du det du får. Gå et par år opp i alder fra din egen alder, så vil du se. Men de er for gamle og ikke pene nok for deg. De går også ikke på det idiotiet du lirer ut av deg dag ut og dag inn her på KG. Anonymkode: 1eb8d...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 16. juni 2024 #351 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 7.23): Vil bare understreke dette igjen! Det var det jeg nevnte foran i tråden også. Anonymkode: ab6a9...915 Ekspander Det du uthever er forøvrig akkurat det vi sier til kvinner som klager over at de ramler borti feil menn hele tiden, og det er like riktig her. Det er nok bra kvinner og menn i alle aldre, men går du etter trekk som i stor grad samles hos feil folk har du deg selv å takke. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #352 Del Skrevet 16. juni 2024 knooters skrev (På 16.6.2024 den 11.42): Det du uthever er forøvrig akkurat det vi sier til kvinner som klager over at de ramler borti feil menn hele tiden, og det er like riktig her. Det er nok bra kvinner og menn i alle aldre, men går du etter trekk som i stor grad samles hos feil folk har du deg selv å takke. Ekspander Absolutt enig med deg! Jeg er en kvinne som ramler borti feil menn støtt og stadig, og er veldig klar over at det er meg som er problemet i denne ligningen. Jeg har tatt en pause fra datingen, og jobber hver dag med å bli et bedre menneske (også å legge barndommen bak meg) for å tiltrekke meg den mannen som jeg ønsker (og trenger) i livet mitt. Jeg håper jeg blir så heldig at han en dag vil se i min retning! I dag vil han ikke se i min retning, men hvem vet hva fremtiden vil bringe? Anonymkode: ab6a9...915 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #353 Del Skrevet 16. juni 2024 knooters skrev (På 16.6.2024 den 11.42): Det du uthever er forøvrig akkurat det vi sier til kvinner som klager over at de ramler borti feil menn hele tiden, og det er like riktig her. Det er nok bra kvinner og menn i alle aldre, men går du etter trekk som i stor grad samles hos feil folk har du deg selv å takke. Ekspander Hvis du ser bort i fra at både menn og kvinner kan bli kraftig lurt av en som fremsto som snill, omsorgsfull og generøs, men da de fikk sin partner i garnet visste de sitt sanne ansikt. Men ja, noen ganger kan man takke seg selv. Har selv en venninne i 50 årene som drar til Tyrkia for å finne en mann. De hun møter er i 20 årene. Hun blir skuffet gang på gang. Biter på alt det fine de sier på tlf. Men forandrer hun på preferansene? Nei, hun skal fortsatt ha seg en mye yngre tyrker. Himler med øyne når hun sitter og gråter og klager etterpå. Mange vil nok tenke det er kaldt av meg, men for pokker! Når skal en såpass voksen person lære? Noen ganger kan man takke seg selv ja. Anonymkode: e2645...fac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #354 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 12.29): Hvis du ser bort i fra at både menn og kvinner kan bli kraftig lurt av en som fremsto som snill, omsorgsfull og generøs, men da de fikk sin partner i garnet visste de sitt sanne ansikt. Men ja, noen ganger kan man takke seg selv. Har selv en venninne i 50 årene som drar til Tyrkia for å finne en mann. De hun møter er i 20 årene. Hun blir skuffet gang på gang. Biter på alt det fine de sier på tlf. Men forandrer hun på preferansene? Nei, hun skal fortsatt ha seg en mye yngre tyrker. Himler med øyne når hun sitter og gråter og klager etterpå. Mange vil nok tenke det er kaldt av meg, men for pokker! Når skal en såpass voksen person lære? Noen ganger kan man takke seg selv ja. Anonymkode: e2645...fac Ekspander Må bare legge til at jeg ikke himler med øyne foran henne og er ikke skadefro, men meget lei av å høre det samme om og om igjen. Anonymkode: e2645...fac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #355 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 16.6.2024 den 10.02): Jeg er 35, altså ikke generasjonen før. Når du omgås 19-åringer, får du det du får. Gå et par år opp i alder fra din egen alder, så vil du se. Men de er for gamle og ikke pene nok for deg. De går også ikke på det idiotiet du lirer ut av deg dag ut og dag inn her på KG. Anonymkode: 1eb8d...016 Ekspander Jeg er enig i at det er kvinner han omgåes, kanskje i en salig blanding med hans egen oppførsel. Men det er kvinner på 30 isj også i alle former, selv om han så kun dater bare dem som er 19. Å de som er 19 er jo ulike de også. Det finnes ingen alder med bare en type kvinnelig personlighet Anonymkode: 2f0f4...9ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2024 #356 Del Skrevet 16. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 6.22): Inntrykket mitt er at mange menn ikke får muligheter (i form av damer) før rundt 30-årene. De har tidligere ikke vært særlig populære og har ikke fått "rast fra seg" slik mange av deres jevnaldrende kvinner gjorde i starten eller midten av tyveårene. Er det da rart at disse mennene gjerne føler et sterkere behov for å ligge rundt enn kvinner på samme alder? Jeg kjenner flere slike menn og føler slike får mye tyn her inne på forumet, men jeg forstår dem egentlig godt. Anonymkode: 94d69...788 Ekspander Som singel kvinne for andre gang i voksen alder (var vel rundt 20 og singel et år sist), kan jeg fortelle at det er mange av de samme som er single enda 🤣 Så de har rast fra seg og vel så det! Mange ligger rundt uansett alder, og det får være opp til dem. De fleste mister interessen fort, men så har du de som holder på med denne livsstilen i årevis. Jeg forstår lysten på å prøve noe nytt om du har vært opptatt i årevis, men man finner fort ut at det er lite gøy. Det som er gøy er flørtinga og mulighetene! Ikke det å ligge rundt 😅 Men vi er forskjellige! Anonymkode: fea51...bf6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 19. juni 2024 #357 Del Skrevet 19. juni 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2024 #358 Del Skrevet 19. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 9.6.2024 den 13.22): Vil du at jeg skal forklare ressonnementet bak og fortelle historien om hvordan jeg mistet jomfrudommen? Okei, det kan jeg. Det begynte da jeg fylte 20 år gammel og framdeles aldri hadde hatt en kjæreste, hatt sex eller kysset. Det var ikke så gøy, jeg vet ikke om du noensinne har vært en voksen mannlig jomfru, men det er ikke en behagelig identitet å ha. Rundt da kom jeg også over en studie som hevdet at dersom en mann var jomfru ved 25, var det en 70% sjanse for at han også var det ved fylte 40. Det var ikke slik jeg ville at de neste tyve årene mine skulle se ut så jeg gjorde en beslutning, jeg skrev en kontrakt med meg selv om at dersom jeg ikke hadde hatt sex innen jeg var 25 måtte jeg ta livet av meg. det må da være tilstrekkelig motivasjon til å få meg ut av skallet mitt, tenkte jeg. Jeg stresset ikke så mye, jeg hadde tross alt 5 år på meg, masse tid. Dessuten hevdet statistikken at folk i denne aldersgruppen har sex rundt hundre ganger i året, så i løpet av fem måtte det da hende for meg i hvert fsll én gsng, ikke sant? Sånn ble det ikke. Og i sommeren 2019, da jeg fylte 24, begynte jeg å stresse. Jeg begynte å dra ut hver helg, ikke en arena jeg var komfortabel i, men jeg hadde fremgang, og jeg klarte til og med å bli invitert på naschpiel et par ganger. Men det viser seg at for å få uforpliktende sex, behøver man en kapasitet til påtrengenhet jeg slett ikke evner. Så det ble ikke noe ut av det. Ting var stadig på rett spor og jeg ble bedre og bedre dag for dag, som de synger. Så kom 2020, og barene stengte. Min aveny for å prøve ble nedstengt, det ble tabubelagt å befinne seg innenfor en meter av andre mennesker. Dette lovet ikke godt. Jeg lastet ned tinder, noe som er i mot hele mitt verdisyn, (jeg forsto tidlig at tinder forringer kjærligheten, og at sosiale medier burde kalles antisosiale medier, jeg er motstander av begge og før tinderprofilen hadde jeg ingen). Jeg fikk en del matsjer, og enkelte av dem skrev også til meg først, men her er det tydelig at det er et språk som jeg ikke har lært som trengs, for samtalene døde hurtig ut. I tillegg merket jeg at tinder gjorde noe dårlig med hjernen min og at fokuset ikke ble på å finne meg en kjæreste lenger, men av bekreftelsesrusen jeg opplevde fra å oppbygge meg flere og flere matsjer. Utrolig ondsondig app det der. Uansett, den lite fruktfulle digitale søken ledet meg ingensteds, 25-års dagen min nærmet seg med stormskritt, og to dager før den kastet jeg inn håndklet. Jeg satte meg på kystbussen til storbyen for å møte en dame jeg hadde gjort en avtale med. Dette var en 25 år gammel dame fra australia, omtrent 170 høy, veldig vakker, og veldig dyr i drift. Hun gjorde et poeng av å presisere at hun var selvstendig næringsdtivende, og hun holder framdeles på, jeg kan lenke deg til profilen hennes. Jeg booket kun en halvtime, da jeg som til dels uerfaren gikk ut ifra at det ville gå for meg med det samme hun tok på meg. Dessuten hadde jeg lest at gjennomsnittlig samleie kun varte rundt 5 minutter, så hvor mye tid trengte jeg egentlig? Idet jeg ankom ble jeg godt motatt, og betalte henne de avtalte 2000kr. Vi snakket litt, og jeg betrodde til henne at jeg var jomfru, det tror jeg ikke jeg skulle ha gjort. Tonen hennes endret seg umiddelbart, virket nesten som hun ble irritert. Men, vi gikk framdeles i gang. Jeg, før den tid hadde forestilt meg at idet man har sex, tar en slags kåthetsdemon over kroppen og styrer bevegelsene dine, at dette var innstinktivt og kom naturlig, at apellet med sex kanskje var det at det tillot to personer å unslippe bevisstheten en stund og smelte sammen til en. Sånn er det altså ikke. Man må framdeles bevege seg manuelt, man er framdeles fanget i sitt eget sinn, man slipper ikke unna tankene, selv da. Opplevelsen var ganske ubehagelig, faktisk. Jeg kunne merke det at dette var ikke noe hun hadde spesielt behov for, og under akten behandlet hun meg nedlatende og til tider hånlig. Det ble ikke som jeg forestilte meg overhode, og innen tiden vår var gått, hadde jeg framdeles ikke fått utløsning. Jeg spurte om vi kunne utvide tiden, og hun sa nei. Jeg tok henne i hånden, takket henne, og dro min vei. Dette viste seg å være en ganske nedbrytende opplevelse for psyken. Tingen jeg hadde opphøyd på en pidestal som noe livsdefinerende og hellig ble plutselig en skitten og forferdelig negativ ting. Jeg utviklet en hel haug med komplekser, deriblant at penisen min var for liten, at jeg ikke var i stand til å ha og nyte sex som et normalt menneske, at jeg var fundamentalt ødelagt som et menneske og jeg var ute av stand til romantikk, seksualitet og parforhold, at jeg var avskylig for kvinner, osv, osv. I tillegg begynte jeg å tenne på ganske destruktive ting som å bli misbrukt og nedverdiget etter dette. Jeg gikk inn i en periode med ganske alvorlig rusmisbruk, mistet jobben og mye annet. Jeg hadde nok vært død, med mindre det var for en hyggelig jente jeg ble kjent med en stund etterpå, som tok hele initiativet og hadde god, sunn, gjensidig sex med meg og viste meg at også jeg kunne være et objekt for begjær og at jeg var i stand til å være en kilde til nytelse for andre. Takker gud for henne hver dag. Så for å oppsummere, ærede dommer, det er hvorfor jeg brøt sexkjøpsloven. Anonymkode: 00297...7b6 Ekspander Har du fått hjelp av en psykolog? Får du hjelp? Du fortjener hjelp. Du skal ikke trenge å ha det slik Anonymkode: 09687...ef8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 22. juni 2024 #359 Del Skrevet 22. juni 2024 Jeg tror ikke på at alle kvinner er gode mennesker og partnere, som må være sannheten om det kun er kvinner som gjør dårlige valg når de velger partner. Jeg tror noen mennesker er manipulerende og har store personlige problemer som gjør at de utnytter andre i et forhold - og det er både kvinner og menn. Jeg tror likevel de fleste (kvinner og menn) er i kategorien: gjør feil av og til, men er ikke ute etter å skade eller såre andre, og vil ha gode relasjoner og/eller forhold. Jeg mener at magefølelsen er en viktig pekepinn sammen med fornuft. Det å ligge rundt har alle rett til å bestemme selv om de vil eller ikke, men det vesentlige er at man kan gjøre som man vil liggemesdig , samtidig som at man kan ha respekt for andre ved å være transparent og ærlig om sine intensjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå