Gå til innhold

Er det rart at mange menn i 30-årene vil ligge rundt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
KallePils skrev (4 timer siden):

Akkurat den holdningen der…. 😂

Jeg ønsker ikke kontroll over en dame, det høres bare stress ut. Jeg ønsker ikke å krangle med henne. Jeg ønsker heller ikke å omgås andre damer jeg har vært med tidligere eller bade naken med kollegaer eller annen oppførsel som ikke sømmer seg når man er i et forhold. Og så videre.

Jeg ønsker ikke dette for min egen del, og jeg vil ikke ha en dame som ønsker dette.

Men formidler jeg dette til en dame på min egen alder, selv på den mest diplomatiske måte tenkelig, da kommer klørne ut med en gang.

Og det er selve poenget: Konfliktorienteringen.

Vi har tydeligvis oppdratt en generasjon forvirrede kvinnelige "krigere" som tror de er på ett eller annet sosialt "spesialoppdrag" der enhver forventning om selvpålagt restriksjon skal nedkjempes hardhendt ved første trefning.

Det er bare ikke slik et forhold fungerer.

Skal du faktisk fungere i en monogamt forpliktende relasjon med et annet menneske må dere begge tilpasse dere litt. Spesifikt: Ikke alle impulser du har anledning til å følge som singel kan lenger følges.

Men bare tanken på at et forhold skulle legge begrensninger på, og stille krav til, en kvinne (gisp!) er altså blitt så mørkemann-kvinnehater-nazi-Trump-supporter at det ikke engang går an å oppføre seg sivilisert i møte med slikt.

Vel, så fuck off, da.

For det der vil jeg nemlig ikke ha.

Prøv å snakk med en større variasjon kvinner. 

Også, er du konfronterende i kroppsspråket ditt? Sier ikke at kvinner må ha det for å sette ut piggene, vi er ulike og kvinner kan også være den konfronterende. Sier det fordi jeg har en venn som er det, å jeg som til vanlig ikke bruker å diskutere i virkeligheten syns det er fiendtlig og ubehagelig. Kanskje han tenker det samme om meg, vi er motsetninger i livstil. Han er party harder, jeg er prippen 4 life.

Du innser det ikke selv, men du er også en sosial kriger. Du hadde ikke starten den samtalen om ikke, å det du opplever er uenighet.

Anonymkode: 2f0f4...9ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
KallePils skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker ikke kontroll over en dame, det høres bare stress ut. Jeg ønsker ikke å krangle med henne. Jeg ønsker heller ikke å omgås andre damer jeg har vært med tidligere eller bade naken med kollegaer eller annen oppførsel som ikke sømmer seg når man er i et forhold. Og så videre.

Jeg ønsker ikke dette for min egen del, og jeg vil ikke ha en dame som ønsker dette.

Men formidler jeg dette til en dame på min egen alder, selv på den mest diplomatiske måte tenkelig, da kommer klørne ut med en gang.

Vi har tydeligvis oppdratt en generasjon forvirrede kvinnelige "krigere" som tror de er på ett eller annet sosialt "spesialoppdrag" der enhver forventning om selvpålagt restriksjon skal nedkjempes hardhendt ved første trefning.

Skal du faktisk fungere i en monogamt forpliktende relasjon med et annet menneske må dere begge tilpasse dere litt. Spesifikt: Ikke alle impulser du har anledning til å følge som singel kan lenger følges.

Men bare tanken på at et forhold skulle legge begrensninger på, og stille krav til, en kvinne (gisp!) er altså blitt så mørkemann-kvinnehater-nazi-Trump-supporter at det ikke engang går an å oppføre seg sivilisert i møte med slikt.

Vel, så fuck off, da.

Du sier jo selv man må inngå kompromisser, men er ekstremt tydelig på at du selv har disse kriteriene.

For øvrig virker det som en helg haug damer her inne ikke har mannlige venner overhodet, så skjønner ikke hvorfor dette med å ikke henge med tidligere seksuelle bekjentskaper skulle være et problem?

Ellers kan du jo spørre deg selv på hvilken måte du formidler dette du IKKE ønsker, som i seg selv har en negativ klang. Du sier det er diplomatisk, men hvordan det ser ut utenfra, det vet ikke jeg. Jeg pleier å formidle hva jeg faktisk ønsker  ikke hva jeg ikke ønsker, med mindre det blir spurt om.

Anonymkode: 9502a...b2a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du sier jo selv man må inngå kompromisser, men er ekstremt tydelig på at du selv har disse kriteriene.

For øvrig virker det som en helg haug damer her inne ikke har mannlige venner overhodet, så skjønner ikke hvorfor dette med å ikke henge med tidligere seksuelle bekjentskaper skulle være et problem?

Ellers kan du jo spørre deg selv på hvilken måte du formidler dette du IKKE ønsker, som i seg selv har en negativ klang. Du sier det er diplomatisk, men hvordan det ser ut utenfra, det vet ikke jeg. Jeg pleier å formidle hva jeg faktisk ønsker  ikke hva jeg ikke ønsker, med mindre det blir spurt om.

Jeg må si at jeg er veldig enig med dette. Det fremstår som har en rot i usikkerhet og blir en veldig anklagende tone på den som er motparten. Det er et trekk som jeg anser som fryktelig negativt og det er noe som hadde fått meg til å avslutte. 

Anonymkode: ab6a9...915

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja det er det jeg også tenker, at han konfronterer folk uten at det er relevant, om hva enn, slik som mannlige venner osv. Å noen kan jo svare generelt og ikke personlig også, for vi vet jo at det finns litt av alt i verden. Noen er sikkert venner uten at det betyr de ligger sammen, selv om det absolutt kan være både utroskap og trist for en kjæreste å være 3 hjul med mannen og venninna. Men kalle trenger ikke ha en kjæreste men mannlige venner da, fsom du sier er det nok nok av kvinner som ønsker det samme fra han også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat. Jeg hjelper til i kirka en del, og senest i forrige måned har de viet to unge par (under 20) fra religiøse familier. De var hverandres første partnere, og hadde tradisjonelle verdier. Derfor giftet de seg også veldig tidlig, og planen var å få mange barn, og at kona skulle være hjemmeværende i noen år med barna. Altså, tradisjonelle koneemner, som underordner seg mannen og tar seg av hus og hjem mens mannen er på jobb, gifter seg med sin første og får mange barn. Men selvfølgelig ville disse to brudene aldri ha sagt ja til en rundbrenner over 30. Han er både for gammel og for horete for deres verdisyn. 

Anonymkode: 1eb8d...016

Og dette har jeg sagt så mange ganger i tråder som dette. Mange overvurderer sin egen verdi på datingmarkedet. Du kan ikke kreve det beste, fineste, flotteste og tro at du skal bli valgt når du ikke kan stille opp med det samme tilbake. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og dette har jeg sagt så mange ganger i tråder som dette. Mange overvurderer sin egen verdi på datingmarkedet. Du kan ikke kreve det beste, fineste, flotteste og tro at du skal bli valgt når du ikke kan stille opp med det samme tilbake. 

Selvfølgelig. Og ikke bare det. Det er forskjellige samfunnslag og miljøer. Man finner ikke tradisjonelt kristne jomfruer på Tinder, på byen eller i et lystig lag hos kompiser. Man finner dem i kirka, på KristenDate, i frivillige lag og så videre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. Og ikke bare det. Det er forskjellige samfunnslag og miljøer. Man finner ikke tradisjonelt kristne jomfruer på Tinder, på byen eller i et lystig lag hos kompiser. Man finner dem i kirka, på KristenDate, i frivillige lag og så videre.

Absolutt enig! 100%! Man jobbe målrettet etter det man ønsker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 18.06):

...Jeg tenker ennå på begge kvinnene jeg har hatt sex med hver dag, og det er nøyaktig hvorfor jeg vil at den neste jeg har sex med skal bli den siste. Dette er også hvorfor det er uaktuelt for meg å ta en hustru som har mer erfaring enn meg, og helst vil ha en uten erfaring overhode. Jeg vil være hele hennes referansepunkt. Jeg vil ikke at hun skal kunne sammenligne meg med noen eller tenke tilbake til sine ekser når vi går igjennom en tung periode, jeg vil være hele hennes seksuelle verden. Jeg vil forme hennes seksualitet på samme måte som mine første partnere formet min, men jeg vil at det utelukkende skal være en positiv utvikling, og jeg vil stå sentralt i den. Og ved å ikke ta flere seksuelle partere er det også framdeles mulig for henne å forme min seksualitet slik at hun står sentralt i min. 

Anonymkode: 00297...7b6

Hvis du får det, så finner du ut at hun likevel har drømt om menn før deg, og kan finne på å drømme om andre menn samtidig med deg. Ja, så lenge hun er en jomfru som ikke vet hva sex er og ikke vet om at hun selv KJEDER SEG LETT I FORHOLD, kan du bli dumpet av jomfrua sånn at hun kan jakte på den erfaringa hun ikke fikk før deg. 

Anonymkode: 35c02...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du får det, så finner du ut at hun likevel har drømt om menn før deg, og kan finne på å drømme om andre menn samtidig med deg. Ja, så lenge hun er en jomfru som ikke vet hva sex er og ikke vet om at hun selv KJEDER SEG LETT I FORHOLD, kan du bli dumpet av jomfrua sånn at hun kan jakte på den erfaringa hun ikke fikk før deg. 

Anonymkode: 35c02...563

Orker ikke finne den du sitere, å sitere jeg også, så siterer 7b6 gjennom deg.

Jeg tenker aldri på mine 2 tidligere sexpartnere. Tenker på en av dem som en venn jeg er glad i, men ikke sexuelt, han andre føles det bare rart ut at jeg har vært med, som et minne som ikke tilhører min kropp. Ingen garanti at noen syns det sexuelle er topp og at det forblir i dem, bare fordi de ikke har hatt noen før. Jeg fantaserer heller helt nye ting, enn å gå tilbake til minner jeg er ferdig med. Så husk at folk er ulike, på godt og vondt. Men tidligere hadde kanskje blitt veldig såret om de fikk vite det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (15 timer siden):

Vel, så fuck off, da.

Synes dine ønsker er fullstendig rimelige, så undres litt over hvordan du formidler disse ønskene. Det er jo vanvittig stor forskjell på hvordan ting formidles. Fryktelig lett å helle barnet ut med badevannet dersom man ordlegger seg på en provoserende/nedlatende måte. 

"Er du utpult av negerpikker?" spurte en mann meg en gang. For å si det slik, det ble ingen dialog da, for han skapte umiddelbart et forbanna monster, selv om jeg på ingen måte har vane med å være det. Dust, vik fra meg, var min respons i reaksjonen.

Det eksempelet er jo også vel drøyt, men jeg vil si at minst halvparten av gangene jeg blir oppgitt/irritert på min mann kommer av at han ordlegger seg unødvendig negativt og dumt. Nå har imidlertid vi vært gift så lenge at stort sett bare trekker jeg pusten og sier "Det var ikke en ok måte å si det på. Prøv gjerne igjen om du ønsker et skikkelig svar istedenfor sur kjerring." Da er mannen stort sett klok nok til å ordlegge seg slik at det legger opp til dialog istedenfor sur kjerring, for det ønsker han jo ikke. Ikke helt unødvendig... og ofte var han bare tankeløs i hvordan ting kom ut.

I datingfasen får man gjerne ikke en slik påminnelse, for den andre har jo også sine antenner ute, og vurderer hva du sier og hvordan du sier det, og det blir ofte avgjørende for responsen. 

Man kan fort skape et monster av en sindig og bra kvinne om man ordlegger seg svært dumt. 

For min del er det å ikke ha kontakt med ekser, ikke bade naken med kolleger, og å ikke oppføre seg som det ikke sømmer seg i et forhold helt naturlig, og jeg tror så absolutt ikke at jeg er en unik kvinne angående dette. Jeg liker heller ikke ugreihet og krangel, men vi er to i dette forholdet, og slik oppførsel kan han så absolutt klare å provosere frem om han ikke oppfører seg ok. Respektfull oppførsel må være gjensidig. Det er ikke noe menn kan kreve uten å gi det samme.  Så din rolle i at kvinner er ok er svært vesentlig i dette. Man må alltid være grei for å få grei oppførsel tilbake. Om du provoserer kvinner i rl slik du liker her på nettet forstår jeg det dersom kvinner blir "monstere" ovenfor deg. Isåfall røper de kun en ting; At de har en helt normal og sunn respons på å bli behandlet ugreit. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Synes dine ønsker er fullstendig rimelige, så undres litt over hvordan du formidler disse ønskene. Det er jo vanvittig stor forskjell på hvordan ting formidles. Fryktelig lett å helle barnet ut med badevannet dersom man ordlegger seg på en provoserende/nedlatende måte. 

"Er du utpult av negerpikker?" spurte en mann meg en gang. For å si det slik, det ble ingen dialog da, for han skapte umiddelbart et forbanna monster, selv om jeg på ingen måte har vane med å være det. Dust, vik fra meg, var min respons i reaksjonen.

Det eksempelet er jo også vel drøyt, men jeg vil si at minst halvparten av gangene jeg blir oppgitt/irritert på min mann kommer av at han ordlegger seg unødvendig negativt og dumt. Nå har imidlertid vi vært gift så lenge at stort sett bare trekker jeg pusten og sier "Det var ikke en ok måte å si det på. Prøv gjerne igjen om du ønsker et skikkelig svar istedenfor sur kjerring." Da er mannen stort sett klok nok til å ordlegge seg slik at det legger opp til dialog istedenfor sur kjerring, for det ønsker han jo ikke. Ikke helt unødvendig... og ofte var han bare tankeløs i hvordan ting kom ut.

I datingfasen får man gjerne ikke en slik påminnelse, for den andre har jo også sine antenner ute, og vurderer hva du sier og hvordan du sier det, og det blir ofte avgjørende for responsen. 

Man kan fort skape et monster av en sindig og bra kvinne om man ordlegger seg svært dumt. 

For min del er det å ikke ha kontakt med ekser, ikke bade naken med kolleger, og å ikke oppføre seg som det ikke sømmer seg i et forhold helt naturlig, og jeg tror så absolutt ikke at jeg er en unik kvinne angående dette. Jeg liker heller ikke ugreihet og krangel, men vi er to i dette forholdet, og slik oppførsel kan han så absolutt klare å provosere frem om han ikke oppfører seg ok. Respektfull oppførsel må være gjensidig. Det er ikke noe menn kan kreve uten å gi det samme.  Så din rolle i at kvinner er ok er svært vesentlig i dette. Man må alltid være grei for å få grei oppførsel tilbake. Om du provoserer kvinner i rl slik du liker her på nettet forstår jeg det dersom kvinner blir "monstere" ovenfor deg. Isåfall røper de kun en ting; At de har en helt normal og sunn respons på å bli behandlet ugreit. 

Hvor gammel er du? Det har trolig noe å si.

For ett eller annet har skjedd med denne nyeste generasjonen av kvinner, det er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (17 minutter siden):

Hvor gammel er du? Det har trolig noe å si.

For ett eller annet har skjedd med denne nyeste generasjonen av kvinner, det er jeg rimelig sikker på.

Jeg er gammel, men har den unge generasjonen kvinner så tett på meg at jeg kan avkrefte at den nye generasjonen kvinner fungerer totalt ulikt fra min generasjon. De er fremdeles hyggelige mot hyggelige mennesker stort sett, og det motsatte dersom noen tråkker dem på tærne. Forulemper dem i ord eller handlinger. Selv de høfligste og vennlige jenter er ikke det mot menn som oppfører seg dumt mot dem, og det er som det alltid har vært, og slik det faktisk må være. Vi kvinner setter oftest foten ned med ord og holdninger/attitude, ikke fysisk. Det er vår måte. 

Redigert; Jo de er litt mindre naive, og litt mer beredt på at de har lov til å reagere på å bli behandlet dårlig enn min generasjon var. Oppvokst med Internett og en påtrengende oppførsel fra menn vi slapp mye unna utover idioter i rl, og med mer åpenhet om slikt, viser de gjerne noe kjappere og tydeligere "Nei! Vik fra meg!", eller "Bare prøv meg! Strekk strikken og du får resultater deretter. " enn min generasjon våget, men min generasjon var ikke mer vennlig innstilt angående idioter. Vi var bare ikke like trygge på at det var greit å slå ned på slikt, så tydelig. Vi fant oss i for mye, men kokte, foraktet og hatet innvendig. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det jeg lister opp er helt rimelige forventninger som var helt ukontroversielle for en generasjon siden.

Og selv idag er det ingen normale menn som ønsker seg en konfliktorientert dame, eller som synes det er "greit" at hun skal drive og henge med tidligere sexpartnere.

Dette er forøvrig helt normale forventninger for en kvinne å ha til en mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (5 minutter siden):

Jeg er gammel, men har den unge generasjonen kvinner så tett på meg at jeg kan avkrefte at den nye generasjonen kvinner fungerer totalt ulikt fra min generasjon. De er fremdeles hyggelige mot hyggelige mennesker stort sett, og det motsatte dersom noen tråkker dem på tærne. Forulemper dem i ord eller handlinger. Selv de høfligste og vennlige jenter er ikke det mot menn som oppfører seg dumt mot dem, og det er som det alltid har vært, og slik det faktisk må være. Vi kvinner setter oftest foten ned med ord og holdninger/attitude, ikke fysisk. Det er vår måte. 

Nå endrer du tema.

Spørsmålet mitt er: Er de inneforstått med at de faktisk ikke kan oppføre seg hvordan som helst hvis de skal kunne være i et forhold med en mann?

Er de inneforstått med at det f.eks ikke er noe som heter å være "girl boss", eller dette andre moderne vulgær-feministiske tøvet, ovenfor han som liksom skal være i et forhold med dem?

… selvsagt formulert mye mer spiselig.

Jeg tror kanskje du ville bli overrasket, 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (4 minutter siden):

Det jeg lister opp er helt rimelige forventninger som var helt ukontroversielle for en generasjon siden.

Og selv idag er det ingen normale menn som ønsker seg en konfliktorientert dame, eller som synes det er "greit" at hun skal drive og henge med tidligere sexpartnere.

Dette er forøvrig helt normale forventninger for en kvinne å ha til en mann.

Jeg tror dette har med alder å gjøre. Jeg er over 40, og har vært sammen med menn som har barn med «tidligere sexpartnere» eller har sunne avsluttede forhold der de begge har gått videre. Jeg hadde ikke likt om han hang med ex’en hver dag, men når man er voksen, møtes man av og til gjennom felles venner eller lignende, og sunne ex-partnere klarer å være minimum siviliserte. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (26 minutter siden):

Nå endrer du tema.

Spørsmålet mitt er: Er de inneforstått med at de faktisk ikke kan oppføre seg hvordan som helst hvis de skal kunne være i et forhold med en mann?

Er de inneforstått med at det f.eks ikke er noe som heter å være "girl boss", eller dette andre moderne vulgær-feministiske tøvet, ovenfor han som liksom skal være i et forhold med dem?

Jeg er egentlig ganske overrasket over hvor dårlig relasjonskompetanse mange av begge kjønn har, men heller ikke det er noe nytt. Det var et problem for mange da jeg var ung også. 

Men ja, veldig mange fra neste generasjon vet også hva en så nær relasjon krever. Spesielt dem som har vokst opp med gode forbilder angående at foreldrene behandlet hverandre bra, og fikk innsyn i at et forhold handler om å gi og ta, ikke bare ta. 

Same shit da jeg var ung. At mange ikke helt forsto slikt, men måtte lære, og gjorde det forhåpentligvis etterhvert. Ikke alle, slik skilsmissestatistikk for også min generasjon viser. 

Forundret/overrasket fordi god informasjon om det meste ligger så tilgjengelig nå i forhold til tidligere, men det virker ikke som folk gidder å ta nytte av viktig og vesentlig informasjon. Vi blir ikke klokere av at all informasjon ligger lett tilgjengelig. Folk liker visst villedende informasjon bedre enn klok og virkelig nyttig informasjon. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trolltunge skrev (27 minutter siden):

Jeg er egentlig ganske overrasket over hvor dårlig relasjonskompetanse mange av begge kjønn har, men heller ikke det er noe nytt. Det var et problem for mange da jeg var ung også. 

Men ja, veldig mange fra neste generasjon vet også hva en så nær relasjon krever. Spesielt dem som har vokst opp med gode forbilder angående at foreldrene behandlet hverandre bra, og fikk innsyn i at et forhold handler om å gi og ta, ikke bare ta. 

Same shit da jeg var ung. At mange ikke helt forsto slikt, men måtte lære, og gjorde det forhåpentligvis etterhvert. Ikke alle, slik skilsmissestatistikk for også min generasjon viser. 

Forundret/overrasket fordi god informasjon om det meste ligger så tilgjengelig nå i forhold til tidligere, men det virker ikke som folk gidder å ta nytte av viktig og vesentlig informasjon. Vi blir ikke klokere av at all informasjon ligger lett tilgjengelig. Folk liker visst villedende informasjon bedre enn klok og virkelig nyttig informasjon. 

Ok, du får bare stenge av og klamre deg til ditt. Du har fått informasjonen, ikke viktig for meg hva du gjør med den.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (22 minutter siden):

Ok, du får bare stenge av og klamre deg til ditt. Du har fått informasjonen, ikke viktig for meg hva du gjør med den.

Det er ingen kvinner i lederposisjoner som kaller seg «girl boss». Du må logge av SoMe og logge på virkeligheten. Du har fått innsikt og informasjon. Google er gratis. Alle kan Google hva «gutta podcaster» kommer med av informasjon om man lurer på det. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 hours ago, KallePils said:

Nå endrer du tema.

Du tiltrekker deg mennesker på samme nivå. Om dette er damer du tiltrekker deg så er det på tide å jobbe med seg selv og gjøre en innsats. Slutt å spille offeret og skjerp deg. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KallePils skrev (8 timer siden):

Ja jeg har mye informasjon på feltet, og tilegner meg stadig mer med åpen nysgjerrighet og kunnskapstørst. Du er nok derimot ene av dem som foretrekke villedende informasjon, kun det som bekrefter det du allerede "vet". Så har du i tillegg gått deg vill i deg selv og dine tanker. Det er det veldig trist når folk gjør. Det er mye smerte bak å ha blitt som deg. Jeg håper du finner veien ut av det en dag. Helt oppriktig. Smerten bak slikt sinne og slik overbevisning er ikke god å bære på. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...