AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #1 Skrevet 7. juni 2024 Jeg har et stormfullt ekteskap, men har i alle år tenkt at jeg blir for enhver pris. Nå har jeg kanskje begynt å forstå hva jeg er verdt, og hva jeg bør akseptere Jeg opplever psykisk vold ( min oppfatning) , har blir kastet ting etter, voldsomt utagerende raseri, fullstendig oversett i flere dager, ikke sex/romantikk på kanskje et år i slengen. Ingen god kommunikasjon, kun nedsettende ord, kritikk, rettelse, påminnelse om tidligere gjorte feil, oppitt og forakt osv Men samtidig tenker jeg at man skal eller må tåle noe. Hva tenker dere er «grensa» eller ha er ok eller ikke. Er det feks kanske egentlig vanlig / ok å bli skreket og bannet til i en krangel? Hva skal man godta? Og hva skal man ikke godta? Anonymkode: 39eba...098
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Hadde ikke godtatt noe av det der. Ja vi har til tider vært uenig vi også. Men det er fille ting. Han forguder meg og jeg forguder han. Vi har det veldig godt sammen. Jeg føler meg elsket og han føler seg elsket. I det store bildet så er vi enig i hvordan vi ønsker det. Vært sammen i 23 år og det fungerer. Anonymkode: 002f6...d7e 3 1
micromaya Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 Jeg hadde ikke godtatt noe av det du nevner! Det der er vold, og skal ikke godtas! Vær så snill: innse det med én gang – du fortjener langt bedre! 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Men herregud… du skal da ha et godt liv? Anonymkode: ff2cb...74b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Grensen er forlenget nådd. Anonymkode: 07931...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Grensen ville nok vært nådd for lenge siden for mange andre, men folk er ulike, forhold er ulike, og hvor du har din grense, det er det bare du som kan finne ut. Anonymkode: ca9ee...caf 1
Granskudd Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 Jeg har bare ett eneste "hva om"... noen ganger så er det et giftig forhold som gjør at man krangler og oppfører seg stygt mot hverandre. Og her sier du ingenting om din del av slike krangler. Det er ikke noe av det du beskriver som er hverken greit eller akseptabelt, uavhengig av årsak, men om du er like ille selv ville jeg avsluttet forholdet og flyttet før dere skader hverandre for alvor. På den andre siden om dette er noe som oppstår uprovosert, og at du er en passiv og aksepterende part i dette så ville jeg for all del ha søkt på krisesenter på Google, og kommet meg derifra så fort som over hodet mulig!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 Hvis du er mann, ts. Da må du du gjerne steppe opp og gjør mer husarbeid og ta din del i det 3. skift. Forsone deg med å du kan ikke få i pose og sekk. Hvis du er kvinne, ts. Da er dette ikke noe du skal finne deg i. Du er verdt mer enn det. ❤️ Anonymkode: 1568b...101
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Skrevet 7. juni 2024 Det verste er faktisk utroskap. Har opplevd litt av hvert så kan uttale meg. Du må forlate din mann, for slik kan han ikke behandle deg. Anonymkode: eca45...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du er mann, ts. Da må du du gjerne steppe opp og gjør mer husarbeid og ta din del i det 3. skift. Forsone deg med å du kan ikke få i pose og sekk. Hvis du er kvinne, ts. Da er dette ikke noe du skal finne deg i. Du er verdt mer enn det. ❤️ Anonymkode: 1568b...101 Hva faen... Anonymkode: 59fb9...5fb 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 At man tar forandre for gitt, gir opp og krangler/sinte på hverandre fordi man ikke kommer seg ut av det (forholdet) Anonymkode: 87206...93e
Hannah80 Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det verste er faktisk utroskap. Har opplevd litt av hvert så kan uttale meg. Du må forlate din mann, for slik kan han ikke behandle deg. Anonymkode: eca45...6b3 Jeg har også opplevd utroskap. Men dette ts skisserer, høres helt sykt ut. Psykisk terror, rett og slett. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 Hva jeg tenker og aksepterer betyr faktisk ingenting. Du må finne ut selv hva du aksepterer ts, og om slik du har det nå er bedre enn å være alene. Men det som er helt sikkert er at man ikke skal holde sammen uansett. Noe oppførsel er for grenseoverskridende og nedbrytende til at man kan leve med det. Anonymkode: 670a8...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 Nå klikket jeg meg inn på tråden og så for meg en mann som ikke ryddet skittentøyet sitt på plass. Dette du beskriver er både psykisk og materiell vold. Dette er så voldsomt at du helt sikkert har fått psykiske (og kanskje fysiske) plager pga det. Jeg vil anbefale deg å komme deg ut av dette før du er helt på bunn og ikke klarer å fungere hverken på jobb eller hjemme! Anonymkode: 5eef9...512 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 Jeg godtar ikke vold, ødeleggelse av materielle goder, økonomisk rot, psykisk vold eller manipulering, alkohol eller narkotika misbruk, utroskap eller løgn. Dette er jeg tydelig om! Jeg skal *aldri* være et offer igjen. Som voksen er det min jobb å verne om meg selv og det jeg never over er absolutte dealbreakers for meg. Anonymkode: 39bc9...79e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #16 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nå klikket jeg meg inn på tråden og så for meg en mann som ikke ryddet skittentøyet sitt på plass. Dette du beskriver er både psykisk og materiell vold. Dette er så voldsomt at du helt sikkert har fått psykiske (og kanskje fysiske) plager pga det. Jeg vil anbefale deg å komme deg ut av dette før du er helt på bunn og ikke klarer å fungere hverken på jobb eller hjemme! Anonymkode: 5eef9...512 Ja, summen av det beskrevet i HI er ikke bra å leve med. Anonymkode: 59fb9...5fb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #17 Skrevet 7. juni 2024 Jeg er trådstarter, og ja er mann Det er flere ting her, feks det at hun skriker og banner i raseri til barna. Og, truer med å flytte ut osv..også så de hører det.. Det er også vanskelig når humøret veksler fra godt humør til høylytt sinne på en feilformulert setning Jeg gjør 3. skift ja..og holder hus og familie sammen økonomisk Anonymkode: 39eba...098 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er trådstarter, og ja er mann Det er flere ting her, feks det at hun skriker og banner i raseri til barna. Og, truer med å flytte ut osv..også så de hører det.. Det er også vanskelig når humøret veksler fra godt humør til høylytt sinne på en feilformulert setning Jeg gjør 3. skift ja..og holder hus og familie sammen økonomisk Anonymkode: 39eba...098 Stakkars barna deres! Å holde på slik gir utrygge og redde barn, som igjen skaper tilknytningsforstyrrelser, og selv om dere ikke merker noe på barna nå kan de slite med nære relasjoner resten av livet. Det du beskriver her og i hi er langt over streken for hva som sundt. For de fleste vil det være ødeleggende å være i en slik relasjon over tid. Det kan være du er vant til at folk snakker slik til hverandre,eller at grensene dine litt etter litt har blitt overskredet, men det er ikke normalt. Det er psykisk og emosjonell vold og du må beskytte barna dine. Men uansett, om oppførselen hennes ikke var skadelig, så trenger du ikke "gyldig" grunn til å avslutte forholdet, det er DU som bestemmer når det er nok, spiller absolutt ingen rolle hva hun, foreldrene dine, omgangskretsen deres eller familien hennes har noe med det å gjøre dersom du ikke ønsker det selv. Anonymkode: d3f48...eb7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #19 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er trådstarter, og ja er mann Det er flere ting her, feks det at hun skriker og banner i raseri til barna. Og, truer med å flytte ut osv..også så de hører det.. Det er også vanskelig når humøret veksler fra godt humør til høylytt sinne på en feilformulert setning Jeg gjør 3. skift ja..og holder hus og familie sammen økonomisk Anonymkode: 39eba...098 Er det stortsett alltid sånn, eller går det i perioder? Jeg tenkte straks på alvorlig PMS/PMDD utfra det du beskriver. Det er neimen ikke lett for noen av dere ❤️ Anonymkode: 6e2f4...c2b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #20 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er det stortsett alltid sånn, eller går det i perioder? Jeg tenkte straks på alvorlig PMS/PMDD utfra det du beskriver. Det er neimen ikke lett for noen av dere ❤️ Anonymkode: 6e2f4...c2b Det er ofte sånn. Jeg vet ikke hva som trigger det. Hun bare er slik? Det virker som at det bygger seg opp sinne som må ut. Om hun ikke får tømt litt og litt så kommer det heller mye etterhvert. Har det vært noen dager, eller i noen tilfeller noe bedre uker så er det bare å vente på tømming. Da kommer etterhvert en full tømming av hennes innvendige aggresive følelser Anonymkode: 39eba...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå