Snehvit Skrevet 12. november 2002 #1 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg har akkurat kjøpt meg et langt deilig skjerf (sikkert 2,5 meter) til å pakke meg inn i i kulda. Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan dette skal knytes. Har dere noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. november 2002 #2 Del Skrevet 12. november 2002 Er det ett Pashmina? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 12. november 2002 #3 Del Skrevet 12. november 2002 Stå foran speilet og prøv deg frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 12. november 2002 #4 Del Skrevet 12. november 2002 Den klassiske måten å knute ett Pasmina på et å legge det dobbelt, ta det rundt halsen og dra de to løse endene gjennom den andre enden og deretter dandere det. Hvis du vil ha det rundt en tynn genser/topp kan du gjøre som jeg; nemlig å ta det rundt skuldrene og knyte det fast på enten høyre eller venstre skulder, men dette blir bare pent hvis genseren er noenlunde ettersittende og du selv ikke er for kraftig. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 12. november 2002 #5 Del Skrevet 12. november 2002 Lange skjerf skal ikke knytes, de skal kastes elegant rundt halsen et par ganger på en sånn chic bohemaktig måte... Jeg er stor fan av skjerf som er minst 1.5 m lange, men de kan ikke knytes. Med mindre det er et dårlig tynt skjerf, så er de gjerne så tykke at du får en sinnsyk klump der du knyter det, så det ser rart ut. Kan hende at hvis du står foran speilet og tester, slik Vinga foreslår, så finner du en bra knute til slutt. Det er ikke garantert. Du kan jo prøve å knyte det på siden av halsen, så får du ikke den store klumpen under haka. Evt gjør en Mette-Marit, dvs brett skjerfet dobbelt og trekk endene gjennom bøyen så du får en litt sånn renneløkke. (Dvs MM var ikke den første til å ha det sånn, men en av de mest profilerte i Norge.) Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 12. november 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 12. november 2002 Nei, det er ikke et Pashmina-skjerf, men et grovstrikket kremhvitt ullskjerf med frynser. Som den frysepinnen jeg er tenkte jeg at det ville bli veldig deilig nå som kulda har satt inn for fullt. Vanligvis pleier jeg å knyte skjerfene mine på "Pashmina-måten", men det så ikke noe bra ut med dette skjerfet. Det ble hengende for langt ned, synes jeg. Jeg er bare 1.60 høy, så jeg forsvant nesten bak skjerfet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 13. november 2002 #7 Del Skrevet 13. november 2002 Enig med Catzy. Lange skjerf skal ikke knytes. Lange skjerf er superkule. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 13. november 2002 #8 Del Skrevet 13. november 2002 ....ble så inspirert at jeg dro på H&M og kjøpte meg et langt et i flere farger...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 13. november 2002 #9 Del Skrevet 13. november 2002 Surrer skjerfet mitt to ganger rundt halsen, da får jeg to passelig lange ender som henger ned foran. :D Har nå omsider blitt så stor at jeg ikke har noe i mot å gå med lue lenger heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2002 #10 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg har også et kremhvitt skjerf som sikkert er 2,5 meter langt. Det er ganske grovstrikket og kjempemykt! Jeg elsker å gå med skjerfet opp foran munnen og derfor surrer jeg det to (eller tre) ganger rundt halsen og har endene ned foran skuldrene. Da "faller det ikke ned" og det blir kjempedeilig og varmt helt opp til nesa. Hilsen Anniken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 17. november 2002 #11 Del Skrevet 17. november 2002 Kattepus har også fått seg nytt pashminaskjerf i week-enden som er kremhvitt og kjempefint :-) Gleder meg til å bruke det. Endelig noe som varmer i den norske vintertid...... P.S. Hvordan gjør DERE det ? Jeg synes det er best å rense det. Det blir vel helt virvar ellers med såpe og vann ? Kattepus :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 17. november 2002 #12 Del Skrevet 17. november 2002 Hvordan gjør DERE det ? Jeg synes det er best å rense det. Det blir vel helt virvar ellers med såpe og vann ? :D Hvis det er ett ekte pashmina sjal, dvs i kasjmirull og koster minst 1500-2000 kroner så håndvaskes det med litt Milo og luftttørkes. Billig pashminaer (som ikke er pashmina) bør også håndvaskes. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 18. november 2002 #13 Del Skrevet 18. november 2002 I følge Harriet Denner skal pashminas kun renses. http://www.dennercashmere.co.uk/defaultno.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snehvit Skrevet 18. november 2002 Forfatter #14 Del Skrevet 18. november 2002 Når skjerfet skal surres rundt flere ganger - surrer dere da begge ender samtidig, eller legger dere den ene enden foran den ene skulderen mens den andre enden surres rundt halsen tilstrekkelig mange ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 18. november 2002 #15 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg bare slenger begge endene noen ganger rundt halsen jeg. Synes ikke det er fint når lange, tykke skjerf knyttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. november 2002 #16 Del Skrevet 23. november 2002 Jeg har også et skikkelig langt skjerf som jeg bare surrer rundt halsen to tre ganger. Jeg knyter det ikke for det er ikke nødvendig. Knuten blir bare en klump som er ubehagelig. Endene på skjerfet er "løse". Men jeg er også sånn som "Anniken" som skriver her at jeg elsker å gå med skjerfet helt opp til nesa og "kose med det" og kanskje suge litt på det. (Jeg husker at jeg alltid gikk å spiste på skjerfet når jeg var liten jente). Hilsen jente 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå