AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg begynte på en fritidsinteresse i høst, som jeg brått måtte ta en lang pause fra pga en helsesituasjon. Jeg rakk å bli ganske greit kjent med flere, og har blitt med på sosiale ting for å opprettholde og fortsette å bygge gode relasjoner med de andre. Jeg sier jeg snart skal komme tilbake, og at jeg ønsker å bli bedre kjent med dem alle. Jeg har likevel blitt utelatt et par ganger av de som er mest på min alder, på ting jeg fint kunne vært med på. Nå begynner jeg å lure på om dette miljøet ikke er helt for meg, siden jeg tydeligvis lå kjempe for å få bli med i «gjengen». Kan noen lese kort på dette? Er det et feil sted for meg, eller burde jeg prøve en stund til? Anonymkode: 91b29...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Del Skrevet 7. juni 2024 Det du beskriver virker som mobbing at de andre frykter deg fordi de ser på deg som en konkurent som kan "ta fra dem" deres egen suksess og derfor er de som du beskriver at du skal få lyst til å slutte. De bygger deg sakte ned så du skal bli nedbrutt. Du må kjenne dine grenser. Vil du la mobbere vinne? Mobbere retter seg mot en person som blir "syndebukk" og den dem vil ha vekk som her i dette tilfellet er deg.... Hvor er rett sted for deg ellers? Det du kan ta opp med dem er hvordan du føler deg. Er det noen andre voksne (eller ledere) så ta det opp med dem å om hvordan du føler det og at du føler deg utelatt som teknisk sett er mobbing. Hva skal du gjøre om du slutter? Har du andre fritidsinteresser? Er det mulig for deg å drive med samme fritidsinteresse, men med andre mennesker enn de du er med nå? Jeg ville i såfall tatt dette opp med en trener eller leder om hvordan du føler deg fordi dette er mobbing, at de er sånn mot deg fordi de vil du skal få lyst til å slutte Anonymkode: d82a5...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. juni 2024 #3 Del Skrevet 7. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg begynte på en fritidsinteresse i høst, som jeg brått måtte ta en lang pause fra pga en helsesituasjon. Jeg rakk å bli ganske greit kjent med flere, og har blitt med på sosiale ting for å opprettholde og fortsette å bygge gode relasjoner med de andre. Jeg sier jeg snart skal komme tilbake, og at jeg ønsker å bli bedre kjent med dem alle. Jeg har likevel blitt utelatt et par ganger av de som er mest på min alder, på ting jeg fint kunne vært med på. Nå begynner jeg å lure på om dette miljøet ikke er helt for meg, siden jeg tydeligvis lå kjempe for å få bli med i «gjengen». Kan noen lese kort på dette? Er det et feil sted for meg, eller burde jeg prøve en stund til? Anonymkode: 91b29...dda Jeg legger ikke kort på forum og det er ingen måter jeg kan se på hvert medlem for å finne ut hva hver av dem mener om deg og når ingen av dem kan tenke nøyaktig det samme om deg er det å se på en gruppe mennesker sammen ganske dum måte å gjøre ting på. Derfor nøyer jeg meg med å nevne at det tar tid å bli fullt integrert i en gruppe og hvis du har fortalt dem at du må trekke deg tilbake en tid kan mange tenke at de regner litt med eller tror du kanskje ikke kommer tilbake eller er redd for å 'forstyrre'. De vil sikkert bare vente og se og kanskje de heller ikke forstår hvorfor du ikke kan delta, men likevel delta i andre sammenhenger og velger å vente litt og se ting an. Du er helt sikkert ikke mislikt, ting tar bare noe tid før man er fullverdig medlem av en gjeng. Du er nok på 'venteliste' ennå, ingen av dere er varme i trøya ovenfor hverandre ennå. Senere, når du kommer tilbake vil det nok bli tettere bånd skal du se. Du er usikre på dem, det er selvfølgelig noe som hver eneste av dem kan føle på ennå - uten at det betyr 'utstøtt' på noen måte. Jeg tror ikke det er feil sted for deg og jeg føler ikke på noe 'redd for konkurranse' siden jeg ikke føler det er konkurransepreget, men samlende; et kor eller korps eller noe slikt er min gjetning siden jeg hører sang og korps er vel ikke sang, så kanskje kor? Ikke idrett hvertfall. Jeg er forvirret, for jeg ser også deg med et instrument, men jeg får et bilde av at det ligger på en stol og venter utålmidig på deg så det kan det også være, men... Fremover i tid; Du velger veier du vil tråkke og derfor kan du velge bort 'koret' og da blir det konsekvenser hvor dine muligheter for å bli kjent med dem noe begrenset, men ikke helt tror jeg, fordi det er noen som knytter deg og den gjengen sammen slik at du via den/de personene kan treffe dem likevel i sosial sammenheng. Jeg tror det er en person, men da blir du på en måte litt passasjer og ikke få samme forhold til dem som ellers over tid. Jeg råder deg til å ikke gi opp tanken siden jeg føler miljøet er godt og møte opp igjen når du føler deg bedre og et godt råd; ikke prøv for hardt å bli 'venn' Det kan virke mot sin hensikt på noen mennesketyper. Ta heller tiden til hjelp og ha litt is i magen. Endret 7. juni 2024 av Lawyam 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Del Skrevet 7. juni 2024 Lawyam skrev (18 minutter siden): Jeg legger ikke kort på forum og det er ingen måter jeg kan se på hvert medlem for å finne ut hva hver av dem mener om deg og når ingen av dem kan tenke nøyaktig det samme om deg er det å se på en gruppe mennesker sammen ganske dum måte å gjøre ting på. Derfor nøyer jeg meg med å nevne at det tar tid å bli fullt integrert i en gruppe og hvis du har fortalt dem at du må trekke deg tilbake en tid kan mange tenke at de regner litt med eller tror du kanskje ikke kommer tilbake eller er redd for å 'forstyrre'. De vil sikkert bare vente og se og kanskje de heller ikke forstår hvorfor du ikke kan delta, men likevel delta i andre sammenhenger og velger å vente litt og se ting an. Du er helt sikkert ikke mislikt, ting tar bare noe tid før man er fullverdig medlem av en gjeng. Du er nok på 'venteliste' ennå, ingen av dere er varme i trøya ovenfor hverandre ennå. Senere, når du kommer tilbake vil det nok bli tettere bånd skal du se. Du er usikre på dem, det er selvfølgelig noe som hver eneste av dem kan føle på ennå - uten at det betyr 'utstøtt' på noen måte. Jeg tror ikke det er feil sted for deg og jeg føler ikke på noe 'redd for konkurranse' siden jeg ikke føler det er konkurransepreget, men samlende; et kor eller korps eller noe slikt er min gjetning siden jeg hører sang og korps er vel ikke sang, så kanskje kor? Ikke idrett hvertfall. Jeg er forvirret, for jeg ser også deg med et instrument, men jeg får et bilde av at det ligger på en stol og venter utålmidig på deg så det kan det også være, men... Fremover i tid. Du velger vei og derfor kan du velge bort 'koret' og da blir det konsekvenser hvor dine muligheter for å bli kjent med dem noe begrenset, men ikke helt tror jeg fordi det er noen som knytter deg og den gjengen sammen slik at du via den/de personene. Jeg tror det er en person kan møtes i sosiale sammenheng likevel, men da blir du på en måte litt passasjer og ikke få samme forhold til dem som ellers over tid. Jeg råder deg til å ikke gi opp tanken siden jeg føler miljøet er godt og møte opp igjen når du føler deg bedre og et godt råd; ikke prøv for hardt å bli 'venn' Det kan virke mot sin hensikt på noen mennesketyper. Ta heller tiden til hjelp og ha litt is i magen. Tusen takk for godt svar! Du har rett, det er korps, og jeg spiller et instrument😊 Men har bl.a senebetennelser som ikke vil roe seg, derfor lang pause. Får du en følelse av at jeg kommer til å klare å være med igjen? At senebetennelser og smerter vil roe seg litt? Jeg har veldig lyst å være med der, og vet at miljøet er godt, jeg har bare følt på å bli utelatt på noen sosiale greier som hadde vært naturlig å invitere meg med på, og det har stukket litt. Skal prøve å ha is i magen, som du sier. Anonymkode: 91b29...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det du beskriver virker som mobbing at de andre frykter deg fordi de ser på deg som en konkurent som kan "ta fra dem" deres egen suksess og derfor er de som du beskriver at du skal få lyst til å slutte. De bygger deg sakte ned så du skal bli nedbrutt. Du må kjenne dine grenser. Vil du la mobbere vinne? Mobbere retter seg mot en person som blir "syndebukk" og den dem vil ha vekk som her i dette tilfellet er deg.... Hvor er rett sted for deg ellers? Det du kan ta opp med dem er hvordan du føler deg. Er det noen andre voksne (eller ledere) så ta det opp med dem å om hvordan du føler det og at du føler deg utelatt som teknisk sett er mobbing. Hva skal du gjøre om du slutter? Har du andre fritidsinteresser? Er det mulig for deg å drive med samme fritidsinteresse, men med andre mennesker enn de du er med nå? Jeg ville i såfall tatt dette opp med en trener eller leder om hvordan du føler deg fordi dette er mobbing, at de er sånn mot deg fordi de vil du skal få lyst til å slutte Anonymkode: d82a5...445 Tusen takk for svar😊 Det er ikke snakk om mobbing, bare en følelse av å ikke være helt inkludert, men som Lawyam skriver, kan det godt tenkes det skyldes at jeg ikke har vært der så mye. Vanskelig å vite. Jeg er forøvrig voksen, så det er ikke snakk om å si fra til noen leder ang dette😊 Jeg håpte bare noen klarsynte kunne dele følelsen de fikk ang dette. Anonymkode: 91b29...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tusen takk for svar😊 Det er ikke snakk om mobbing, bare en følelse av å ikke være helt inkludert, men som Lawyam skriver, kan det godt tenkes det skyldes at jeg ikke har vært der så mye. Vanskelig å vite. Jeg er forøvrig voksen, så det er ikke snakk om å si fra til noen leder ang dette😊 Jeg håpte bare noen klarsynte kunne dele følelsen de fikk ang dette. Anonymkode: 91b29...dda Du rakk ikke være med lenge nok til å bli skikkelig integrert i gruppen før fu tok pause, er min gjetning. Anonymkode: b22d3...750 5 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du rakk ikke være med lenge nok til å bli skikkelig integrert i gruppen før fu tok pause, er min gjetning. Anonymkode: b22d3...750 Godt mulig. Anonymkode: 91b29...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. juni 2024 #8 Del Skrevet 7. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tusen takk for godt svar! Du har rett, det er korps, og jeg spiller et instrument😊 Men har bl.a senebetennelser som ikke vil roe seg, derfor lang pause. Får du en følelse av at jeg kommer til å klare å være med igjen? At senebetennelser og smerter vil roe seg litt? Jeg har veldig lyst å være med der, og vet at miljøet er godt, jeg har bare følt på å bli utelatt på noen sosiale greier som hadde vært naturlig å invitere meg med på, og det har stukket litt. Skal prøve å ha is i magen, som du sier. Anonymkode: 91b29...dda Jeg hadde ikke svart at jeg mente du skulle ta tiden til hjelp om jeg følte du skulle parkeres hjemme. Jeg svarte deg på grunnlag av følelsen jeg fikk når jeg leste. Diagnose måtte ha blitt forsøkt lest og er ikke lovlig. Fremtid vil bare leses ved å observere din nåværende 'tilstand, som sikkert vil avhenge av hvordan du velger å følge legens råd og graden du er angrepet nå, men det er tydelig at du selv ikke har gitt opp og heller ikke har fått beskjeder fra lege om at du aldri blir bedre, så... Det instrumentet lå jo og ventet på at du skulle ta det opp i følge det korte bildet jeg fikk opp og hvis det ikke skulle frem igjen ville jeg sikkert fått et bilde om et instrument som lå nedpakket og ikke utålmodig hvertfall. Jeg er ikke noe flink m instrumenter, men klarinett eller noe annet blåseinstrument var inntrykket.Jeg så det som et tegn på at du selv tror det skal tas opp igjen. Sikker på at du ikke synger også? Det jeg følte på nå var ved å bare se deg i forhold til spørsmålet ditt. Klarere svar kunne jeg gitt deg om gruppen ved å plukke ut noen navn slik at du hadde fått deres tanker om dette opp (de jeg skulle sett på), men de har jeg ikke så det blir den litt 'usikre' måten siden jeg bare har deg å forholde meg til og ikke får deres 'kommentarer', men helsen din er forbudt område. Endret 7. juni 2024 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tusen takk for godt svar! Du har rett, det er korps, og jeg spiller et instrument😊 Men har bl.a senebetennelser som ikke vil roe seg, derfor lang pause. Får du en følelse av at jeg kommer til å klare å være med igjen? At senebetennelser og smerter vil roe seg litt? Jeg har veldig lyst å være med der, og vet at miljøet er godt, jeg har bare følt på å bli utelatt på noen sosiale greier som hadde vært naturlig å invitere meg med på, og det har stukket litt. Skal prøve å ha is i magen, som du sier. Anonymkode: 91b29...dda Jeg har hatt veldig god behandling med sånn trykkbølgebehandling mot senebetennelse, min erfaring er at det er noe av det seigeste dritt en kan få uten å bli handicappa for å si det sånn, går du til fysioterapi eller? Anonymkode: f7e50...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Del Skrevet 7. juni 2024 Lawyam skrev (14 minutter siden): Jeg hadde ikke svart at jeg mente du skulle ta tiden til hjelp om jeg følte du skulle parkeres hjemme. Jeg svarte deg på grunnlag av følelsen jeg fikk når jeg leste. Diagnose måtte ha blitt forsøkt lest og er ikke lovlig. Fremtid vil bare leses ved å observere din nåværende 'tilstand, som sikkert vil avhenge av hvordan du velger å følge legens råd og graden du er angrepet nå, men det er tydelig at du selv ikke har gitt opp og heller ikke har fått beskjeder fra lege om at du aldri blir bedre, så... Det jeg følte på nå var ved å bare se deg i forhold til spørsmålet ditt. Klarere svar kunne jeg gitt deg om gruppen ved å plukke ut noen navn slik at du hadde fått deres tanker om dette opp (de jeg skulle sett på), men de har jeg ikke så det blir den litt 'usikre' måten siden jeg bare har deg å forholde meg til og ikke får deres 'kommentarer', men helsen din er forbudt område. Tusen takk igjen😊 Jeg mente ikke at du skulle sette diagnose, bare om du fikk en følelse på om jeg ville klare å være med igjen. Nei, jeg har ikke gitt opp. Jeg har fortsatt håp, men det er seige greier. Jeg får ta tiden til hjelp, som du sier😊 Anonymkode: 91b29...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 7. juni 2024 #11 Del Skrevet 7. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tusen takk igjen😊 Jeg mente ikke at du skulle sette diagnose, bare om du fikk en følelse på om jeg ville klare å være med igjen. Nei, jeg har ikke gitt opp. Jeg har fortsatt håp, men det er seige greier. Jeg får ta tiden til hjelp, som du sier😊 Anonymkode: 91b29...dda Jeg advarte mot trekking så min logiske tanke var bare at du midlertidig er 'satt utav drift'. Jeg hadde jo ikke svart deg om jeg trodde du ble værende borte og aldri ble god... Da ville du jo heller ikke hatt noe valg om å trekke deg, vel? Endret 7. juni 2024 av Lawyam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt veldig god behandling med sånn trykkbølgebehandling mot senebetennelse, min erfaring er at det er noe av det seigeste dritt en kan få uten å bli handicappa for å si det sånn, går du til fysioterapi eller? Anonymkode: f7e50...820 Takk for tips. Jeg har vært hos fysioterapeut som nevnte trykkbølgebehandling som en mulighet, men som samtidig frarådet det litt, fordi jeg har leddgikt og fibromyalgi i tillegg. Trykkbølgebehandling skaper jo som du vet en skade i vevet, og det er kroppens reperasjonsevne som da vil hjelpe på senebetennelsen. Men med mine tilstander, så var hun redd for at kroppen ikke har den samme, gode repareringsevnen som friske mennesker, så hun var redd det ville gjøre vondt verre. Det eneste hun tilbydde meg, var noen øvelser jeg kan gjøre hjemme. Jeg syns det var litt rart. Jeg spurte om ultralyd-behandling eller behandling med laser, men det gjorde de ikke på det senteret, og det hadde hun ikke tro på at ville virke heller🤷♀️ Anonymkode: 91b29...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Del Skrevet 7. juni 2024 Jeg ble bra av alvorlig senebetennelse vha akupunktur. Anonymkode: b22d3...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble bra av alvorlig senebetennelse vha akupunktur. Anonymkode: b22d3...750 Det var jo kjempeflott da! Jeg har ikke prøvd akupunktur for akkurat denne senebetennelsen, men har prøvd det tidligere for andre senebetennelser, uten hell. Kunne jo sikkert prøvd på nytt igjen da. Anonymkode: 91b29...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #15 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble bra av alvorlig senebetennelse vha akupunktur. Anonymkode: b22d3...750 Eg kom hit for å foreslå det samme! Eg gjekk til ein behandlar som heitter naturterapeut, som hadde utdanning innan ulike ting (mellom anna akupunktur). Det var veldig effektfullt på meg. Hun gav meg også råd om kosthold og betennelse i kroppen; spesielt hvilke matvarer jeg bør unngå. Anonymkode: 18011...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #16 Del Skrevet 7. juni 2024 Sjå også info om den spirituelle meininga bak senebetennelse: https://www.insightstate.com/health/bursitis-tendinitis-spiritual-meaning/ Kanskje du kjenner deg igjen? Kanskje du kan endre noko i livet ditt? ❤️ Anonymkode: 18011...512 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #17 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eg kom hit for å foreslå det samme! Eg gjekk til ein behandlar som heitter naturterapeut, som hadde utdanning innan ulike ting (mellom anna akupunktur). Det var veldig effektfullt på meg. Hun gav meg også råd om kosthold og betennelse i kroppen; spesielt hvilke matvarer jeg bør unngå. Anonymkode: 18011...512 Godt at det hjalp deg😊 Jeg hr brukt mye tid, penger og energi på alle mulige diverse behandlinger, og mye alternativt, bl.a matintoleransetest og rensing av kropp, og jeg fulgte alle råd til punkt og prikke. Men ble aldri bedre, dessverre. Derfor har jeg måttet godta at det er sånn. Det svinger litt opp og ned da, kan ikke gjøre for mye, da blusser det voldsomt opp igjen. Derfor kan jeg iblant tvile på at jeg kommer meg med igjen i den interessen, men har samtidig ikke lyst å gi opp, for det sosiale der er så viktig for meg å bli en del av. Anonymkode: 91b29...dda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var jo kjempeflott da! Jeg har ikke prøvd akupunktur for akkurat denne senebetennelsen, men har prøvd det tidligere for andre senebetennelser, uten hell. Kunne jo sikkert prøvd på nytt igjen da. Anonymkode: 91b29...dda Hvis det ikke har virket før er det lite sannsynlig at det virker nå. Jeg ville forsøkt en annen behandler og fått second opinion. Anonymkode: b22d3...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #19 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du rakk ikke være med lenge nok til å bli skikkelig integrert i gruppen før fu tok pause, er min gjetning. Anonymkode: b22d3...750 Enig, jeg ville ikke tenkt at det dreier seg om mobbing. Anonymkode: 0ce56...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #20 Del Skrevet 8. juni 2024 Nei, men du kan kanskje finne en ny gruppe og prøve deg frem? Anonymkode: d7e72...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå