Gå til innhold

BMW 2015/2016- modeller, bra kjøp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en BMW fra 2015/2016. Har aldri hatt BMW før, og har ikke noe forhold til BMW, men syns den var veldig god å kjøre og sitte i, god komfort på alle plan. Men jeg har inntrykk av at som regel er det BMW-entusiaster som kjører BMW’er, og i andre enden befinner det seg folk som ler litt av BMW-entusiastene som driver med klubb-virksomhet og som er helt BMW-frelst. Disse styrer unna BMW for alt det er verdt selv. 

Er det litt sånn det er? At BMW har det ryktet; enten er du BMW-frelst, eller så styrer du unna?

Anonymkode: b85d7...da1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pass på å kjøp en der servicehistorikk er komplett. Og gjerne en som har hatt få eiere. 

Bmw er vel ikke bedre eller verre enn andre merker når det gjelder kvalitet. Men kjøreopplevelsen i forhold til andre merker er det få som slår. Jeg og samboer har tilsammen hatt 6 bmw'er de siste 10 årene, og det er en grunn for at vi kjøper samme merke igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen BMW er "et godt kjøp". Mye feil og dyre deler med dyrt arbeid gjør at dette er biler man kjøper når man absolutt må ha en BMW - og tar seg råd til det.

Anonymkode: ca4ac...b2d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (12 timer siden):

Pass på å kjøp en der servicehistorikk er komplett. Og gjerne en som har hatt få eiere. 

Bmw er vel ikke bedre eller verre enn andre merker når det gjelder kvalitet. Men kjøreopplevelsen i forhold til andre merker er det få som slår. Jeg og samboer har tilsammen hatt 6 bmw'er de siste 10 årene, og det er en grunn for at vi kjøper samme merke igjen. 

Takk for svar, høres ut som dere har vært veldig fornøyd med BMW’er😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen BMW er "et godt kjøp". Mye feil og dyre deler med dyrt arbeid gjør at dette er biler man kjøper når man absolutt må ha en BMW - og tar seg råd til det.

Takk for svar. Hvorfor er BMW’er så populære hvis det ofte er mye feil på de? Dennjeg vurderer er førstegangsregistrert i slutten av 2015, men kjøper evt av en merkeforhandler som har satt den skikkelig i stand. Vurderer også en Skoda fra 2019, til samme pris, tenker du det er et bedre kjøp?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar, høres ut som dere har vært veldig fornøyd med BMW’er😊

Ja, vi har vært veldig fornøyde selv om det på enkelte av de har vært litt reparasjoner utover vanlige slitedeler og service. Men det er vanskelig å unngå det uansett bilmerke. 

AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (7 minutter siden):

Ja, vi har vært veldig fornøyde selv om det på enkelte av de har vært litt reparasjoner utover vanlige slitedeler og service. Men det er vanskelig å unngå det uansett bilmerke. 

Tenker du at det er mer reparasjoner på en BMW enn på andre merker?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. Hvorfor er BMW’er så populære hvis det ofte er mye feil på de? Dennjeg vurderer er førstegangsregistrert i slutten av 2015, men kjøper evt av en merkeforhandler som har satt den skikkelig i stand. Vurderer også en Skoda fra 2019, til samme pris, tenker du det er et bedre kjøp?

Tja, folk er jo ikke rasjonelle ved bilkjøp. Det fins fortsatt mennesker som kjøper Volkswagen også. Škoda er nok dét konsernet sitt beste merke. Men om du vil ha en sportslig bil hadde jeg gått for Honda, en ordinær hverdagsbil som er pålitelig får du hos f.eks. Kia, Hyundai eller Toyota. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Tja, folk er jo ikke rasjonelle ved bilkjøp. Det fins fortsatt mennesker som kjøper Volkswagen også. Škoda er nok dét konsernet sitt beste merke. Men om du vil ha en sportslig bil hadde jeg gått for Honda, en ordinær hverdagsbil som er pålitelig får du hos f.eks. Kia, Hyundai eller Toyota. 

Jeg har kjørt golf i snart 15 år, og vært veldig fornøyd. Det har vært lite reparasjoner på den, og den er 20 år gammel nå. Men på tide å bytte ut😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2024 den 19.00):

Tenker du at det er mer reparasjoner på en BMW enn på andre merker?

Vi hadde en 2011 X5 der mellomakslingen plutselig løsnet og laget hull i bunnpannen til motoren. Men det er visstnok en ikke ukjent "feil" på den modellen. 

Måtte også skifte bremsekraftforsterker siden den ikke holde på vakuum. 

Men utover det har vi ikke hatt noen særlig store utgifter. 

Har en 2017 530i nå, det er en fantastisk bil dersom du vurderer 5serie. (Vi har og en i3) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (21 minutter siden):

Vi hadde en 2011 X5 der mellomakslingen plutselig løsnet og laget hull i bunnpannen til motoren. Men det er visstnok en ikke ukjent "feil" på den modellen. 

Har en 2017 530i nå, det er en fantastisk bil dersom du vurderer 5serie. (Vi har og en i3) 

Takk for at du deler erfaring😊 Det er en 2-serie jeg vurderer isåfall, men blir litt skremt av det flere over her sier, at verksted-regningene blir store..

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Takk for at du deler erfaring😊 Det er en 2-serie jeg vurderer isåfall, men blir litt skremt av det flere over her sier, at verksted-regningene blir store..

Med premium merker så kan det bli dyre reparasjoner, men det er ikke dermed sagt at det blir det. 

Er det 225 XE du tenker å kjøpe? I såfall har det vært lite feil på de. 

AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (1 time siden):

Hehe, tenk å kjøpe BMW igjen etter en slik opplevelse! Det er dét jeg ikke skjønner.

AnonymBruker
Skrevet

Pass på du får M motor så er du sikra bil i 500 km 😊 kjøper du feil motor må du regne at hele bilen ryker på rundt 300. Er selv bmw frelst men motoren må være riktig har du riktig motor får du tidenes bil 

Anonymkode: 4cf70...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Spør en som kan litt om BMW om hvilken modell du bør kjøpe. Jeg har en bekjent og har alltid fulgt hans tips, og mine BMW’er har gått som klokker. 

Har stort sett kjøpt dem ca 5 år gamle og hatt dem ca 10 år. Elsker BMW! 

Anonymkode: c9c48...88a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (17 minutter siden):

Med premium merker så kan det bli dyre reparasjoner, men det er ikke dermed sagt at det blir det. 

Er det 225 XE du tenker å kjøpe? I såfall har det vært lite feil på de. 

Det er en 218i Active Tourer M-Sport, kjenner du til de?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Pass på du får M motor så er du sikra bil i 500 km 😊 kjøper du feil motor må du regne at hele bilen ryker på rundt 300. Er selv bmw frelst men motoren må være riktig har du riktig motor får du tidenes bil 

Anonymkode: 4cf70...9a2

Det er en 218i Active Tourer M-Sport, betyr M-sport at det er en M motor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er en 218i Active Tourer M-Sport, kjenner du til de?

Så lenge det er bensin er du relativt trygg, men vedlikehold er viktig, og serviceintervall må følges. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hehe, tenk å kjøpe BMW igjen etter en slik opplevelse! Det er dét jeg ikke skjønner.

Har mye med kjøreopplevelse å gjøre, og for vår del er det vanskelig å finne det hos andre merker. Har prøvd de fleste andre merker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
C-girl skrev (1 time siden):

Har mye med kjøreopplevelse å gjøre, og for vår del er det vanskelig å finne det hos andre merker. Har prøvd de fleste andre merker. 

Skjønner - hva med andre forsøk som er direkte retta inn mot BMW kunder? Kia Stinger har jo fått fantastiske anmeldelser i hele verden; har dere prøvd den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...