Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!  
Jeg har fått fire barn med keisersnitt på KK Bergen. Men aldri opplevd å få flaggmåltid som jeg har sett på Instagram at andre får andre steder. Har jeg bare vært uheldig, er det en tradisjon med slike måltider i Bergen eller er det også en ting de ikke har kapasitet til?

Dette er altså ikke en klage, kun et undrende spørsmål.

Anonymkode: a5ddb...2e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har født på St.Olavs så annet sykehus. Et keisersnitt og en vaginal fødsel. Etter den vaginale fødselen kom de inn med et brett med mat og flagg, etter keisersnittet fikk vi ikke det. 

Anonymkode: fbd38...d69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har født på St.Olavs så annet sykehus. Et keisersnitt og en vaginal fødsel. Etter den vaginale fødselen kom de inn med et brett med mat og flagg, etter keisersnittet fikk vi ikke det. 

Anonymkode: fbd38...d69

Så merkelig. 

Jeg hadde KS under covid, så her ble det bare «ferdig pakket» matpakke på en tallerken, skikkelig tragisk!

Bestilte oss take- Away i stede 😅

Anonymkode: 53176...444

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk flaggfrokost på KK da jeg hadde født. Virker rart om de gjør forskjell på vaginal fødsel og keisersnitt, det er jo uansett babyen sin fødselsdag! 

Anonymkode: a5c56...eaa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kongsberg sykehus hadde flaggfrokost selv midt i koronatider. 

Anonymkode: da386...c83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk flaggfrokost da jeg fødte på KK i 2022

Anonymkode: 1c9e8...492

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med flagg ved vaginal fødsel, kan dukke opp litt andre ting man må ta hensyn til post opr ved ks som gjør det ikke blir flagg frokost som prioriteres man er først og frems en kirurgisk pas med de hensyn som må taes da 

Anonymkode: 41f1a...6fa

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke flaggfrokost på kk i Bergen etter KS i år🙃 visste ikke det var vanlig, og vi var pent nødt å hente vår egen mat i kantinen uansett😅 

Anonymkode: b9bb0...802

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!  
Jeg har fått fire barn med keisersnitt på KK Bergen. Men aldri opplevd å få flaggmåltid som jeg har sett på Instagram at andre får andre steder. Har jeg bare vært uheldig, er det en tradisjon med slike måltider i Bergen eller er det også en ting de ikke har kapasitet til?

Dette er altså ikke en klage, kun et undrende spørsmål.

Anonymkode: a5ddb...2e8

Jeg har faktisk lurt på det samme…

Har hatt et planlagt keisersnitt på KK og så ikke snurten av noe flagg. Ikke damen i sengen ved siden av meg heller. Hun hadde også tatt keisersnitt.  (Jeg fikk faktisk ingen frokost i det hele tatt da de helt hadde glemt meg , men det er en annen historie 😅)

I følge endel forståsegpåere her inne på KG kan ikke vi som har tatt keisersnitt gå rundt å si at vi har født. Så mulig de ansatte på KK tenker det samme og at vi ikke er verdig noe flagg? 😛 

Anonymkode: 094e1...d10

Skrevet (endret)

Men i all verden! Dette har jeg aldri hørt om. Trodde alle fikk flagg?

Så trist at ikke kvinner med ks får det :(  Det er jo kommet et nytt menneske til verden uansett om fødsel skjedde vaginalt eller via ks!

Endret av Anononyma
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville tenkt særlig over dette. Helsepersonell er først og fremst der for å ta vare på liv og helse og så får andre ting være bonus. Jeg tror ikke jeg ville analysert så mye over det og være glad for at babyen kom trygt ut. Hilsen en som har hatt to vaginale fødsler på kk, en med flagg (storken) og en uten (gamle føde B, nå føde C).

Anonymkode: 8d0dd...079

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tre keisersnitt på to andre sykehus, ett akutt og to planlagte. Ikke noe flagg. 🙄 Keisersnitt er vel ikke like mye å feire, vi ødelegger vel statistikken deres. 🙄

Anonymkode: 29d31...aab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så merkelig. 

Anonymkode: 53176...444

Egentlig ikke så merkelig for det er ikke vanlig å gi pasienter flaggfrokost etter operasjon. Å få flaggfrokost etter å ha presset en baby ut av vagina er på sin plass :) 

Anonymkode: 3a799...c92

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaggfrokost?! Aldri hørt om😄

Født vaginalt på Ullevål sykehus. Fikk ikke servert noe som helst mat i det hele tatt.

Anonymkode: 0e181...bf2

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanlig med flagg ved vaginal fødsel, kan dukke opp litt andre ting man må ta hensyn til post opr ved ks som gjør det ikke blir flagg frokost som prioriteres man er først og frems en kirurgisk pas med de hensyn som må taes da 

Anonymkode: 41f1a...6fa

Hvis man er syk, ja, eller ligger på intensiven. Jeg var ikke det, og fikk da vitterlig helt vanlig frokost servert. Man blir jo ikke behandlet som en kirurgisk pasient i noen andre henseender, for eksempel er det null oppfølging, fysioterapeut, informasjon, for ikke å snakke om at man får null sykmelding! Så et lite flagg burde de kunne få til, uansett. 

Anonymkode: 29d31...aab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Omg alt en skal henge seg opp i, har  ikke ordentlige problemer å tenke på? Sykehus er ikke et hotell. Vi sliter oss totalt ut fordi etterkrigs generasjon er blitt så sinnsykt kravstore, greier ikke  forstå en forklaring og kreve masse ekstra unødvendig utredning 

Anonymkode: dc2d5...c1b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg kommer snart eldrebølgen, snart ingen som gidder å jobbe i helsevesenet fremover. Folk må skjerpe seg. 

Anonymkode: dc2d5...c1b

• Liker 2
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Flaggfrokost?! Aldri hørt om😄

Født vaginalt på Ullevål sykehus. Fikk ikke servert noe som helst mat i det hele tatt.

Anonymkode: 0e181...bf2

Jeg fødte på Ullevål, og fikk servert brødskiver. Men ikke noe flagg. Savnet det heller ikke.. 

Anonymkode: 318a2...494

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk flagg etter mine vaginale fødsler. Etter keisersnitt fikk jeg en skive med syltetøy det første døgnet, og det var det. Verken tilgitt dem eller eksen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...