Gå til innhold

Hvor på skinner går morgener og kveldsrutiner hos dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt samme rutiner i flere år. Likevel må jeg nærmest fotfølge 7-åringen for at de faste tingene skal bli gjort innenfor rimelig tid. Dsv ta på klær/skifte til pysj, pusse tenner, vaske ansikt etc. Han vil helst tulle og tøyse og ta på og være høyt og lavt hele tiden innimellom alle de faste tingene. Blir gærn av det. Er alene med 3 små og avhengig av at ting går litt på skinner. Krever jeg for mye av ungen, burde ikke 7-åringer kunne dette, med en voksen til stedet men uten å bli fotfølgt og holdt i hånda gjennom alle steg for å klargjøre seg for dagen/kvelden?

Anonymkode: 99163...fa9

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min 8 åring gjør det samme , må si at han skal kle av seg og vaske seg og alt det som han gjør hver eneste dag 🙈

Anonymkode: 75e68...d8d

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Min 8 åring gjør det samme , må si at han skal kle av seg og vaske seg og alt det som han gjør hver eneste dag 🙈

Anonymkode: 75e68...d8d

Men blir du ikke gærn av det? Får ikke fulgt opp alt annet hvis alle 3 skal forfølges gjennom alt :nei:

Anonymkode: 99163...fa9

AnonymBruker
Skrevet

Min er straks 10, og jeg må fortelle han hver kveld at han må gå på badet og pusse tennene. Ofte tar det sånn tid, og jeg følger han ut slik at jeg vet at han kommer igang.  Jeg tror dette er litt typisk mange gutter, de er mye mer hjelpeløse enn jentene.

Anonymkode: 5996b...ea7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en jente på 9, blir gærn av det også 🤪 Ingen gode råd, dessverre...

Anonymkode: 8578e...c34

Skrevet

Det går ganske på skinner, men det er kanskje det som er fint med en veldig rigid autist. Han vet nøyaktig hva han skal og elsker de klare rutinene. Så lenge de holdes er det aldri et problem. 

Som lærer er det derimot mer strevsomt, fordi 23 elever har 23 ulike behov og ønsker. Jeg holder et ganske strikt regime i klasserommet, men det er allikevel spørsmål om alt fra når lillefri er til når de skal spise. Sånn er det med barn i den alderen uansett hvor mange rutiner man har. De er nysgjerrige av natur. 😅

AnonymBruker
Skrevet

Her går det på autopilot hos barna for det meste (5, 7, 9 og 12 år) Ja de kan drøye tid litt av og til, men anser det som helt normalt. 

De vet rutinene sine, gjør det når de skal/får beskjed etc..  

Anonymkode: 969a0...0fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...