måbare80 Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg lurer på om flere har opplevd dette. Jeg var først hos offentlig fysioterapeut med smerter i rygg og hofte. Der var det ikke mye hjelp å få. MR ga ingen svar og viste ingen synlig skade. Fikk mer eller mindre bare beskjed om å gå ned i vekt. Var frustrert over mangel på hjelp, så gikk til privat Osteopat. Tenkte først og fremst at jeg endelig kunne få ordentlig utredning og vite hva som er årsaken. Hun sier også at MR bildene ikke viser noe tegn til skade eller hva som er årsak til smertene. Hun kaller det uspesifikke smerter, og at de fleste smerter er uspesifikke og ikke kan sees på MR. Det ga i hvert fall en følelse av å bli trodd. Har gått der nå 5-6 ganger til behandling, men det har ikke hjulpet noe særlig. Det som frustrerer meg, og som jeg vil frem til, er at hun ikke kan si noe konkret om hva det er, hvor det ligger, osv. Jeg vil vite om det er betennelse eller noe annet, og om det er i ledd, muskler eller sener osv men hun sier bare at det kan være både det ene og det andre. Jeg har forklart akkurat hvordan smerten føles, hvor det ligger, hva som lindrer/forverrer, så detaljert som mulig. Allikevel er det ingen konkrete svar å få. Og i tillegg gjør hun jo behandling på meg. Hvordan kan man begynne med behandling (f.eks varme, hard massasje osv) om man ikke vet om det er en skade, betennelse, stramme muskler eller annet? Er det noen som har erfaring med dette? Og kanskje jobber med det selv? Er det normalt at man ikke kan spesifisere noe som helst etter å ha fått all informasjon, massert/kjent på/behandlet flere ganger?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Be fastlege om henvisning til ryggskole. Anonymkode: b5434...332 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Det hjelper å gå ned i vekt, mye som ordner seg da. Anonymkode: bd39e...e96
måbare80 Skrevet 6. juni 2024 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Be fastlege om henvisning til ryggskole. Anonymkode: b5434...332 Lest litt om det nå, og det så interessant ut 👍
måbare80 Skrevet 6. juni 2024 Forfatter #5 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det hjelper å gå ned i vekt, mye som ordner seg da. Anonymkode: bd39e...e96 Ja det tror jeg også, men har gått ned godt over 20 kg og det har ikke blitt bedre. Dessuten var mye av problemene der før jeg ble overvektig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå