Gå til innhold

Hvor gamle bør barn være for å være starke nok til å hoppe trampoline?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av den andre tråden. Har lurt på det en stund, kom på det igjen nå. Syns jeg ser mange veldig små barn på trampoline og tenker de kanskje er for små til det🤔

Anonymkode: 205c9...b09

AnonymBruker
Skrevet

Sterke nok? Hvorfor må de være sterke? Babyer "hopper" på trampoliner, litt av poenget er at når de ikke er særlig sterke får de heller ikke til store bevegelser de kan skade seg på. 

Anonymkode: cf58f...c2b

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen aldersgrense, men de minste bør ikke være på trampoline med noen som er mye større og lager stor sprett. Å gynge (og falle) på trampoline er gøy for alle som kan gå…

Anonymkode: 60d0c...915

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jeg har sett 4-5 år men husker ikke hvor. Gammel artikkel, men her er det en forsker som mener 5 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/farlige-trampoliner-1.279920 Tviler på at det finnes noen generelle anbefalinger om dette. Min fikk trampoline da hun var 4. Da vurderte jeg det til at hun hadde noenlunde kontroll motorisk. Jeg ville heller ha sett an barnet enn å tenke kun alder. Stor forskjell på villbasser og de som hopper forsiktig rett opp og ned. Og pass på, ikke la de hoppe uten oppsikt. 

Anonymkode: ccf15...0b2

AnonymBruker
Skrevet

Fra 1-2 år? Men da må de hoppe alene. 

Anonymkode: a4996...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Barn kan trygt leke på trampoline fra ganske ung alder så lenge trampolinen er sikret, en voksen følger med og det ikke er andre barn som leker på samme trampoline. :) 

Det er veldig sjeldent at vanlig hopping på trampoline gir skader når den er sikret med nett. Det som er farlig er saltoer eller andre spesialhopp som gjør at barnet kan lande på nakke eller at flere er på trampolinen samtidig og treffer hverandre. 

Anonymkode: 67d2e...148

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte trampoline når ungene var 1 og 2. Vært i mye bruk siden. Ingen skader så langt. 

Når de var minst var det mest å krabbe rundt på, vugge og reise seg opp og gå og hoppe. Med voksen og uten andre barn. 

Anonymkode: 5f4a4...45e

AnonymBruker
Skrevet

Trampoline er kjempefint for utviklingen av motorikk. Mine barn vokste opp på trampolinen fra de kunne krabbe. Vi var de første i kommunen med trampoline. 

Vi hadde ofte nabounger på besøk, men aldri noen skader siden vi hadde strenge regler. De minste barna var på trampolinen alene, under påpassing av en voksen. Større barn kunne bare være på trampolinen to og to, og da med noen som veide omtrent det samme. Ingen fikk bruke den uten å spørre om lov. Å slå salto var ikke lov.

Anonymkode: f52e6...61a

AnonymBruker
Skrevet

Ungen min på 1 år er på trampolinen, da hopper han selv eller gynger rolig med meg/pappan. Ingen andre får være på trampolinen samtidig som han, annet enn andre barn på samme alder/utvikling slik at de ikke skader deg. Har trampoline med nett som "sys" oppe og nede. 

Anonymkode: 09259...0aa

AnonymBruker
Skrevet

Her så krabbet yngste da vi fikk trampoline. Hadde regel kun 1 på av gangen.

Her så skaffet vi pga fysioterapeut anbefalte for å trenne opp beina til ene barnet. Og balansen

Anonymkode: 4c6e1...f54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...