AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg er veldig forvirret her nå. Sjekket tempen med øretermometer som viste 38.8, og så sjekket jeg i stompen også for å være sikker og den viser 40.2.. Det kan vel ikke stemme?? Altså jeg føler meg helt elendig, men aldri hatt så høy feber før😳 Og synes det er veldig rart at termometerene viser så forskjellig Anonymkode: 168ca...bdc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Jo, det kan stemme. Rektalt er mest nøyaktig. Anonymkode: 7ac3d...cbf 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Kan absolutt stemme. Anonymkode: 5d347...d66
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skremmende at det er så stort avvik på temperaturene, nesten 2 grader i forskjell er mye. Anonymkode: 0eb87...a1b Det synes jeg også.. Anonymkode: 168ca...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skremmende at det er så stort avvik på temperaturene, nesten 2 grader i forskjell er mye. Anonymkode: 0eb87...a1b Måler man selv i øret er det ofte brukerfeil, kan være noe så lite som at man holder termometeret litt feil, kanskje ikke langt nok inn. Anonymkode: 7ac3d...cbf
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Du må ta paracet. Siden du har feber over 40 må du kontakte lege. Du kan ringe legekontoret i morgen med en gang de åpner, så får du hastetime. Viktig å få målt CRP. Anonymkode: 6e448...c26
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må ta paracet. Siden du har feber over 40 må du kontakte lege. Du kan ringe legekontoret i morgen med en gang de åpner, så får du hastetime. Viktig å få målt CRP. Anonymkode: 6e448...c26 Totalt unødvendig å ringe lege i morgen, dersom feberen har gått ned over natten. Ikke krisemaksimer. Det holder at TS tar Paracet nå, og ser an feber og allmenntilstand når hen våkner. Jeg har selv ligget en natt med 40,5 i feber, våknet helt fin dagen etterpå, ingen feber og ingen symptomer. Anonymkode: 7ac3d...cbf 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må ta paracet. Siden du har feber over 40 må du kontakte lege. Du kan ringe legekontoret i morgen med en gang de åpner, så får du hastetime. Viktig å få målt CRP. Anonymkode: 6e448...c26 Herregud selvfølgelig må hun ikke til lege bare pga 40 i feber, hva er det med folk nå for tiden 🤦♀️ Anonymkode: 7f10d...a84 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Takk for svar. Har fått i meg 2 Paracet nå, så får jeg bare krysse fingrene for at feberen roer seg til imorgen🤞🏼😵💫 Har forresten ikke noe symptomer på luftveisinfeksjon eller noe sånt. Kun meget slapp, svimmel, litt kvalm og hodepine. Anonymkode: 168ca...bdc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Skrevet 6. juni 2024 Husk å dra øretermoteret litt bakover, ellers treffer det for langt ute i øregangen der temperaturen er lavere. Den skal peke innover i hulrommet mot trommehinnen på en måte. Krever litt øveøse for å treffe riktig sted. Anonymkode: f0a81...896
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Husk å dra øretermoteret litt bakover, ellers treffer det for langt ute i øregangen der temperaturen er lavere. Den skal peke innover i hulrommet mot trommehinnen på en måte. Krever litt øveøse for å treffe riktig sted. Anonymkode: f0a81...896 Jeg gjør det. Har fått med meg det der.. Jeg fant ut jeg skulle ringe legen i dag tidlig da jeg ikke er noe bedre, og fikk hastetime. CRP lå på 150. Ligger nå på akutten😳 Anonymkode: 168ca...bdc 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør det. Har fått med meg det der.. Jeg fant ut jeg skulle ringe legen i dag tidlig da jeg ikke er noe bedre, og fikk hastetime. CRP lå på 150. Ligger nå på akutten😳 Anonymkode: 168ca...bdc Da må det være noe annet enn bare høy CRP. man blir ikke lagt inn med CRP på 150. Det er ikke veldig høyt. Anonymkode: d1be7...c6e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da må det være noe annet enn bare høy CRP. man blir ikke lagt inn med CRP på 150. Det er ikke veldig høyt. Anonymkode: d1be7...c6e Kan være høy CRP kombinert med diffuse symptomer. Er det en soleklar halsbetennelse så er det jo bare å skrive resept, men om TS feks har høy CRP, kvalme og hodepine så vet man jo ikke helt hva man behandler. Anonymkode: 7ac3d...cbf
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må det være noe annet enn bare høy CRP. man blir ikke lagt inn med CRP på 150. Det er ikke veldig høyt. Anonymkode: d1be7...c6e Legen var bekymret med tanke på de symptomene jeg har i kombinasjon med høy feber og CRP. Hun ville ikke ta noen sjanser. Anonymkode: 168ca...bdc
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Herregud selvfølgelig må hun ikke til lege bare pga 40 i feber, hva er det med folk nå for tiden 🤦♀️ Anonymkode: 7f10d...a84 Noen av oss som svarer her har faktisk litt peiling. Du kan gjøre selv et raskt google-søk og lese at man absolutt bør kontakte lege ved over 40 i feber. Så du kan slå deg selv så mye du vil i fjeset, men som du ser er TS nå på sykehuset, så vi vet hvem som gav det riktige rådet Ha en fin dag videre! Anonymkode: 6e448...c26 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #16 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Legen var bekymret med tanke på de symptomene jeg har i kombinasjon med høy feber og CRP. Hun ville ikke ta noen sjanser. Anonymkode: 168ca...bdc God bedring! God vurdering av legen din. Anonymkode: 6e448...c26
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #17 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Noen av oss som svarer her har faktisk litt peiling. Du kan gjøre selv et raskt google-søk og lese at man absolutt bør kontakte lege ved over 40 i feber. Så du kan slå deg selv så mye du vil i fjeset, men som du ser er TS nå på sykehuset, så vi vet hvem som gav det riktige rådet Ha en fin dag videre! Anonymkode: 6e448...c26 Joa. Og veldig mange blir sendt til sykehuset og sendt rett hjem. Så det er jo ikke bevis for noe. Anonymkode: d1be7...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Joa. Og veldig mange blir sendt til sykehuset og sendt rett hjem. Så det er jo ikke bevis for noe. Anonymkode: d1be7...c6e Ligger fortsatt på sykehuset jeg da🫠 Anonymkode: 168ca...bdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå