AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Dere som har en "normalvektig BMI", hvor mye godteri spiser dere i helgene feks? Og er dere litt aktiv/veldig aktiv, tenker det vil ha noe å si for hvor mye som er innafor uten å ende opp overvektig feks. I tillegg, hvor mye får barna deres? Tenker konkret, feks 10 smågodt biter og en neve potetgull til voksen og halvparten til barn..hva tenker dere? Anonymkode: 9f9ee...695
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 10 biter? En neve? Jeg spiser en hel pose alene... Både av snågodt og ostepop 😅 Jeg vet jeg hsr over gjennomsnitlig høyt inntak av godis og slikt. Jeg mangler derimot ordebtlige måltider, så jeg har ingen problemer med å holde meg slank likevel, så lenge jeg driver med styrke og pilates. Da holder jeg meg stram og fin, men med det samme jeg blir inaktiv eller stressa... yikes Anonymkode: 43a92...b8a 3
AlternativX Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Typisk for meg er å kjøpe inn for eks 200g smågodt og en pose popcorn. Spiser opp dette på helga. Trener styrke og prøver å være aktiv. Drikker sjeldent alkohol.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Ingenting. Spiser godteri eller potetgull kanskje en helg annenhver måned eller noe sånt. Drikker også sjeldent. Trener 2-3 ganger i uken. Har et barn på 2 år som innimellom får kjeks, juice og annet «godis». Er ikke hysterisk i forhold til det. Anonymkode: fb6df...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Det varierer veldig. Det kan gå månedsvis uten at jeg spiser noe av det, så kan jeg spise det hver dag en uke eller to. Trener vel sånn moderat. Har aldri hatt noe restriksjoner på hvor mye barna har fått, siden det har stått til fremme så en bare kan ta om det er. De har aldri gått bananas i de fettfatene. Anonymkode: ad1c1...f2d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Spiser det jeg føler for, om det er helg eller onsdag. Anonymkode: f6f8f...f3c 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Spiser masse, opp mot en kg smågodt, 200gr sjokoladeplater kan jeg fint spise alene. Null stress. Har bare høy forbrenning elns, for jeg er ganske tynn 🤷🏼♀️ Anonymkode: acd95...70b
Disney Adult Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 (endret) . Endret 1. desember 2024 av Disney Adult
skreppamedleppa Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Jeg kan ha en skjokolade i kjøleskapet til dess den går ut på dato, og jeg kan spise en skjokolade plate på en time. Begge deler kan fint gå an i min verden. Jeg har ikke restersjoner på dette, jeg teller iallefall ikke smågodt bitene mine. I min hverdag virker det helt absurd men jeg vet jo at andre gjør dette, men det er så langt bortenfor min normalitet. Jeg kjøper gjerne en pose chips og en mellomstor pose med smågodt, litt cola i helgene. Men er heller ikke fremmed fra å ta meg en skjokolade bit til frokost i ukedagene. Har en jobb jeg skjeldent sitter i, elsker friluftsliv, innimellom driver jeg på med klatring og innimellom litt styrke + yoga hver dag. Det har selvfølgelig litt å si at jeg ikke bare sitter hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Skrevet 6. juni 2024 Ingen faste mengder. Kjøper inn ad-hoc her og der, har som oftest litt godteri og chips liggende hjemme. Setter innimellom frem en skål foran TVen, men den kan bli stående på benken noen dager etter det før den er helt tom. Enkelte helger setter vi ikke frem noe. Det meste som blir spist er nok fordi begge har en tendens til å ta et-par biter sjokolade eller en neve chips etter trening. Nå har jeg ikke oversikt over andres konsum og vaner. Men generelt, blant venner og familie som ikke er overvektige, så føler jeg at det er slik. Man tenker rett og slett ikke så mye over det. Anonymkode: bdb39...c01
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #11 Skrevet 6. juni 2024 Spiser kanskje 15-20 biter hver fredag, og en smal pose ostepop alene i løpet av helgen Bmi på 19, og trener mye. Anonymkode: 39507...17f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 Jeg er voksen og spiser ikke godteri. Driver virkelig voksne folk å handler smågodt til seg selv som de sitter å spiser som om de var 10 år gamle barn? Anonymkode: b65f9...940 1
flaneur1 Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 jeg har bmi på 18/19. Kan komme til å spise en hel sjokoladeplate på en gang, og har gjort det utallige ganger! Men det er nok fordig jeg har hatt et noe usunt forhold til slikt. jeg spiser gjerne 10-40g sjokolade på en ukedag, så det blir altså en god del sjokolade... men aldri annet godteri, svært lite chips. heller aldri 'fast food', og nesten null alkohol. det er fordi jeg ikke har særlig lyst på noe av det - ikke når der finnes sjokolade !!
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 Spiser smågodt inkludert det med sjokolade nesten hver helg, vet ikke hvor mye, men en kvart sånn papirpose, kanskje? Kan også spise feks en kanelbolle eller et kakestykke ila uka. Ikke såå fan av potetgull, men spiser jeg det går det vel en pose på en helg. Trener hver dag og har genrelt aktiv livsstil, slank og godt trent. Telte makroer før og var supernøye med kosthold, men det var veldig stress. Har ikke barn, så den delen kan jeg ikke si noe om. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er voksen og spiser ikke godteri. Driver virkelig voksne folk å handler smågodt til seg selv som de sitter å spiser som om de var 10 år gamle barn? Anonymkode: b65f9...940 Absolutt. Når fikk godteri aldersgrense? Jeg fikk aldri lov til å spise smågodt som barn fordi mamma mente det var uhygenisk. Nå koser jeg meg med det. Jeg er 43. Synes det høres trist ut å slutte med godteri fordi man er voksen! Anonymkode: b40bd...fb1
Hannah80 Skrevet 7. juni 2024 #15 Skrevet 7. juni 2024 På lørdagen så spiser jeg ubegrenset med godteri. Pleier vanligvis å spise en ostepop, og en 200 grams sjokolade. Og av og til så spiser jeg to sjokoladeplater;) 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #16 Skrevet 7. juni 2024 Hannah80 skrev (1 minutt siden): På lørdagen så spiser jeg ubegrenset med godteri. Pleier vanligvis å spise en ostepop, og en 200 grams sjokolade. Og av og til så spiser jeg to sjokoladeplater;) Ja hva faen samme her, kjøper det jeg vil av smågodt, opptil kanskje 400-700 gram, har hendt en kg hehe, og spiser til det er tomt, lørdag og søndag. Anonymkode: e8f24...8fd
Hannah80 Skrevet 7. juni 2024 #17 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja hva faen samme her, kjøper det jeg vil av smågodt, opptil kanskje 400-700 gram, har hendt en kg hehe, og spiser til det er tomt, lørdag og søndag. Anonymkode: e8f24...8fd Haha, man kan ikke få nok snop🤭
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #18 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dere som har en "normalvektig BMI", hvor mye godteri spiser dere i helgene feks? Og er dere litt aktiv/veldig aktiv, tenker det vil ha noe å si for hvor mye som er innafor uten å ende opp overvektig feks. I tillegg, hvor mye får barna deres? Tenker konkret, feks 10 smågodt biter og en neve potetgull til voksen og halvparten til barn..hva tenker dere? Anonymkode: 9f9ee...695 Hadde jeg servert ungene mine en halv neve potetgull (5-6 flak) og 5 smågodt biter tror jeg de hadde sett på meg og ledd høyt. Ungene mine får ikke mye, men å legge et slankeregime på ungene dine fordi du selv er i den øvre skalaen er bare slemt. Anonymkode: dc435...71e 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #19 Skrevet 7. juni 2024 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Haha, man kan ikke få nok snop🤭 Hehe enig 😁 Anonymkode: e8f24...8fd
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #20 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg er voksen og spiser ikke godteri. Driver virkelig voksne folk å handler smågodt til seg selv som de sitter å spiser som om de var 10 år gamle barn? Anonymkode: b65f9...940 Sikker? Virker som du har spist litt sure føtter i det siste Anonymkode: 0b058...493 7 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå