AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg må bo billig da jeg ikke har råd. Så vurderer Notodden eller Risør? Noen som har bodd der og kan si noe om det? Jeg vet at det er stor forskjell på disse stedene og det er derfor jeg skriver her. Hva er bra med å bo ved kysten eller litt innover? Anonymkode: 44390...57f
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg må bo billig da jeg ikke har råd. Så vurderer Notodden eller Risør? Noen som har bodd der og kan si noe om det? Jeg vet at det er stor forskjell på disse stedene og det er derfor jeg skriver her. Hva er bra med å bo ved kysten eller litt innover? Anonymkode: 44390...57f Evt. Bø eller Kragerø. Anonymkode: 44390...57f
fenrir Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 av alle byer nevnt over ville jeg gått for Bø Midt-telemark. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Hva med å bo der du får en grei jobb? Anonymkode: ef38b...78c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hva med å bo der du får en grei jobb? Anonymkode: ef38b...78c Kan bo overalt. Hvor er det best å bo da? Anonymkode: 44390...57f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan bo overalt. Hvor er det best å bo da? Anonymkode: 44390...57f Avhenger jo av hva du setter mest pris på. Er det viktigere for deg med friluftsliv, eller at du bor sentralt? Vil du bo et sted hvor det er jevnt over mye liv hele året, eller går det greit å bo et sted hvor det er mer liv i sommersesongen? Anonymkode: 06a04...e55 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 Notodden og Risør er veldig tiny plasser. Hvorfor akkurat der? Hvis du ikke vurderer det pga familie/venner/jobb ville jeg vurdert noe mer sentralt. Larvik er superbillig f.eks, det samme med Holmestrand. Kjenner noen som flyttet dit for å kvitte seg med masse gjeld etter å ha bodd i dyr leilighet i Oslo. Nå har hun råd til å reise, har kjøpt seg bil og har stor leilighet i Larvik i stedet. Skien/Porsgrunn er også ganske rimelige steder å bo, men alt avhenger jo om du skal jobbe og hvor fleksibel du er. Og hva som er viktig, om du liker litt liv og røre eller mer natur og stillhet. Risør er f.eks helt dødt på vinteren og Notodden enda verre! Anonymkode: 6eb86...4b3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #9 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 16.37): Avhenger jo av hva du setter mest pris på. Er det viktigere for deg med friluftsliv, eller at du bor sentralt? Vil du bo et sted hvor det er jevnt over mye liv hele året, eller går det greit å bo et sted hvor det er mer liv i sommersesongen? Anonymkode: 06a04...e55 Kan ikke bo sentralt fordi det får jeg ikke lån til. Derfor jeg skrev opp noen steder der det kanskje er billig. Har dere noen flere forslag over steder som det ikke er så dyrt? Jeg liker friluftsliv og det å gå tur men skog er det overalt. Det er det samme om når det er liv. Anonymkode: 44390...57f
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 Risør er veldig dødt vinterstid og kronglete med buss til Oslo om du ikke har bil. Bussholdeplassen er 12 km fra sentrum. bø er en fin studentby. Tror jeg ville satset på det om det er valgene dine. Anonymkode: d4f8b...059
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 Hvordan liker du å bo? Hus, leilighet, avsdes, eller sentralt? På innlandet er det mye rimelige boliger i mindre steder. Gjøvik, hamar og lillehammer er ikke så billig. Men hva er budsjettet ditt? Og er det aktuelt å pusse opp noe? Er du sykepleier får du garantert jobb på bygda. Det er mange rimelige boliger rundt byene på innlandet Anonymkode: 4cd70...e2e
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #12 Skrevet 10. juni 2024 Vil ha billig enebolig og litt landlig. Anonymkode: 44390...57f
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #13 Skrevet 10. juni 2024 Hva er budsjettet ditt, da? Anonymkode: 32215...68e 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #14 Skrevet 11. juni 2024 Hadde selvfølgelig valgt Kragerø/Risør. Anonymkode: 20ff9...e42
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #15 Skrevet 11. juni 2024 Egentlig burde du prøvd å bo der litt først, feks leie. Har du vært på stedene på ferie, ts? Selv liker jeg ikke Notodden så godt. Kragerø er ekstremt klikkete (enten er du håndball, kristen eller utenfor) og lite trivelig. Risør er veldig småby, men mange kunstnere bor her og ser for meg at det er det beste alternativet av de du nevner, men der har jeg ikke bodd. Bø i Telemark er koselig, men preget av studentmiljø. Tror man fort blir ensom der. Anonymkode: c614b...5f9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 Hvorfor akkurat disse to stedene, TS? Du kan få rimelig enebolig i f.eks Lunde kommune, som er rett utenfor Bø. Notodden vet jeg ikke hvordan er å bo, har kun vært der på besøk. Notodden er jo hyggelig med tanke på natur, men det er relativt harry. Det er jo alltid fordeler og ulemper med steder, og skal du ha billig enebolig i Kragerø så må du litt ut av kjernen. Altså til Helle eller noe sånt. Kragerø har mer sjarm og sjel enn Notodden, men jeg ser for meg at folk i Notodden er mer inkluderende. Begge steder er "døde" store deler av året, mens Kragerø vil overfylles av turister sommerstid. Notodden blir veldig kaldt og mye snø om vinteren, lengre vintere enn i Kragerø. Notodden har derimot togstasjon som tar deg til Oslo på drøye 2 timer, det har ikke Kragerø. Anonymkode: c6b55...b26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå