Gå til innhold

Noen vegetarianere som har begynt å spise kjøtt igjen? Hvordan merket du forskjell helsemessig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Noen vegetarianere her som har begynt å spise kjøtt igjen? Hvorfor begynte du igjen?
Og hva slags forskjeller opplevde du i forhold til helsen/ allmenntilstand? 

Anonymkode: f5670...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Måtte kutte ut all frukt, grønnsaker, poteter, ris, hvete, absolutt alt tørrfor pulvermat, ferdig mat i emballasje, snop og annet, alt bortsett fra kjøtt, fisk, fugl, egg, fett, meieriprodukter, noe blåbær og jordbær, pga problem med mage og hud (atopisk eksem, psoriasis), hjertebank og oppblåst mage.

Nå er all luft og trøbbel med mage borte, huden ser bedre ut, mindre kløe, utbrudd på albue er borte, har ikke tørr hud på legger og lår lenger, rynker i ansiktet er godt redusert. Sover bedre, tunge tanker/svimmelhet er borte. Ingen tung svettelukt.

Jeg var veganer en stund og innførte kjøtt/fisk/egg. Ble ikke bedre før jeg kuttet alt det nevnte ovenfor.

Anonymkode: b6590...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vegetarianer på 10. året, og sånn ca annenhvert år smaker jeg en bit av noe lam eller kjøtt som mannen min spiser på restaurant fordi jeg synes det lukter godt. Synes det smaker like vondt hver gang, så nå gidder jeg ikke prøve mer. Kjøtt får ekkel smak når msn ikke har spist det påen stund.

Har svært god helse som vegetarianer, har alltid hatt det. Mangler ingen ting (sjekka nettopp), aldri forkjøla og slank.

Anonymkode: 56943...897

AnonymBruker
Skrevet

TS her:
Grunnen til at jeg spør er fordi jeg også har vært vegetarianer i.. nærmere 15 år. Jeg har lenge følt at jeg har hatt veldig dårlig allmenntilstand - mye veldig, veldig sliten, trøtt selv etter å ha sovet 9-10 timer, mye hjertebank, føler jeg ikke har helt hjernen med meg,  synes det er slitsomt å delta i samtaler. Jeg har sjekket meg hos legen, og har ingen mangler i følge tester - utenom B12-mangel. Tar nå tabletter. Det har fått meg til å tenke at den vegetariske livsstilen kan være noe av grunnen. Jeg spiser litt egg, endel fløte i mat og smør. Så er ikke veganer. 

Når det er sagt så kommer jeg aldri til å begynne å spise kjøtt igjen - men vurderer å begynne å spise mye mer fisk, i tillegg til at jeg kanskje må innta mye mer tabletter? 

Anonymkode: f5670...b60

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var vegetarianer i et par år og måtte gi meg pga negative reaksjoner fra kroppen på den type mat. Fikk mye mer energi da jeg begynte å spise rent kjøtt igjen. 

Anonymkode: d9fa4...b4c

• Liker 1
Gjest Piperen
Skrevet

Jeg har vokst opp med lite kjøtt og fisk men mye grønt ( til tross for at jeg er 1974 modell) og jeg smakte ikke svinekjøtt før jeg var gpdt oppi 20 årene. Det var ikke godt så jeg holdt meg til det jeg kjente. 

Men for 1 år siden begynte jeg å smake på kjøtt og spiser litt men ikke mye, og da er det kylling og oksekjøtt, ikke svin og ikke fisk og helsa er noe bedre, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...