AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Del Skrevet 6. juni 2024 Naboen vår holder på å pusse opp og gjør alt selv, og da mener jeg alt. Akkurat nå holder han på å flytte sikringsskapet i entreen. Er det ikke strenge regler for slikt? Grunnen til at jeg stresser er at vi bor vegg i vegg, og jeg er redd for at dette kan få konsekvenser for oss ved en eventuell brann. Anonymkode: e7630...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 6. juni 2024 #2 Del Skrevet 6. juni 2024 Send en melding til nettselskapet og spør. De kommer nok ganske raskt på besøk. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. juni 2024 #3 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Naboen vår holder på å pusse opp og gjør alt selv, og da mener jeg alt. Akkurat nå holder han på å flytte sikringsskapet i entreen. Er det ikke strenge regler for slikt? Grunnen til at jeg stresser er at vi bor vegg i vegg, og jeg er redd for at dette kan få konsekvenser for oss ved en eventuell brann. Anonymkode: e7630...21d Hvem som helst kan flytte et sikringsskap. Men kun kvalifiserte installatører kan koble det opp igjen og lage nødvendig dokumentasjon. Er du i tvil venter du til strømmen er koblet på igjen (antar den er koblet fra nå?) og så ringer du det lokale nettselskapet og snakker med de om hva du gjør. Det er nettselskapet som stiller krav til at faste installasjoner som kobles til deres infrastruktur er i henhold til kravene deres.( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Del Skrevet 6. juni 2024 Takk for svar. Får ta en telefon i morgen. Anonymkode: e7630...21d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Del Skrevet 6. juni 2024 Hva med å snakke med naboen først? Han skjønner at dere har sladret, så flaut å være så feig Anonymkode: 77f03...1e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smeltemann Skrevet 6. juni 2024 #6 Del Skrevet 6. juni 2024 Sameiets politi er på pletten straks noen skruer noen skruer. Hva med å spørre naboen? Du kan jo leke etterforsker når du avhører vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Del Skrevet 6. juni 2024 Smeltemann skrev (1 minutt siden): Sameiets politi er på pletten straks noen skruer noen skruer. Hva med å spørre naboen? Du kan jo leke etterforsker når du avhører vedkommende. Hvorfor ikkje heller snakke med naboen til fordel for å spørre "ekspertpanlet på KG " ? Anonymkode: 4acb5...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smeltemann Skrevet 6. juni 2024 #8 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikkje heller snakke med naboen til fordel for å spørre "ekspertpanlet på KG " ? Anonymkode: 4acb5...7d5 Det er en god plan. Støtter den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 6. juni 2024 #9 Del Skrevet 6. juni 2024 Snublefot62 skrev (44 minutter siden): Hvem som helst kan flytte et sikringsskap. Men kun kvalifiserte installatører kan koble det opp igjen og lage nødvendig dokumentasjon. Det er kun autorisert installatør som kan koble fra også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. juni 2024 #10 Del Skrevet 6. juni 2024 bvp skrev (23 minutter siden): Det er kun autorisert installatør som kan koble fra også. Sant nok. Men det enkleste her tenkte jeg var å følge med på tilkoblingen av anlegget. Det er det som er lettest å tidfeste og evnt dokumentere om det er noe galt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Del Skrevet 7. juni 2024 Snublefot62 skrev (12 timer siden): Sant nok. Men det enkleste her tenkte jeg var å følge med på tilkoblingen av anlegget. Det er det som er lettest å tidfeste og evnt dokumentere om det er noe galt. Jeg vet ikke når strømmen er koblet på eller ikke, vi har ikke noe felles strøm. Anonymkode: e7630...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. juni 2024 #12 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke når strømmen er koblet på eller ikke, vi har ikke noe felles strøm. Anonymkode: e7630...21d Men du ser vel om de har strøm eller ikke? Utelys? Lys i vinduer etc? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Del Skrevet 7. juni 2024 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Men du ser vel om de har strøm eller ikke? Utelys? Lys i vinduer etc? Da må jeg nesten stå utenfor vinduet og kikke inn over lang tid 😅 Så nei, det vil ikke akkurat være lett å se. Men skal følge litt med og snakke mer med han. Vi har prøvd å si ifra at det ikke er lovlig, men ble avfeid med en latter og "det er mye som ikke er lov her i livet". Hva han gjør i sitt hus bryr meg egentlig ikke, men er som sagt redd det kan få konsekvenser for oss. Men mulig jeg krisemaksimerer . Anonymkode: e7630...21d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. juni 2024 #14 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da må jeg nesten stå utenfor vinduet og kikke inn over lang tid 😅 Så nei, det vil ikke akkurat være lett å se. Men skal følge litt med og snakke mer med han. Vi har prøvd å si ifra at det ikke er lovlig, men ble avfeid med en latter og "det er mye som ikke er lov her i livet". Hva han gjør i sitt hus bryr meg egentlig ikke, men er som sagt redd det kan få konsekvenser for oss. Men mulig jeg krisemaksimerer . Anonymkode: e7630...21d Da ringer du nettselskapet og snakker med de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå