AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Noen som har sluttet å røyke her? Hvordan gikk det med vekten? Har nettopp sluttet, og er veeeldig sulten! Hvor mye gikk du ev. opp, og er det noen som har råd mot vektoppgang? Anonymkode: 321a8...720
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Sluttet å snuse. Var ikke sulten, men fysen. Trengte noe i munnen, den kosen på kvelden. Spiste chips! Chips chips og dip, tyggis, läkerol, drops, gikk opp 10kg første året. Nå er det 2år siden jeg snuste, og har slanket vekten ned igjen. Absolutt verdt jojoen, for nå er jeg snusfri Anonymkode: f245d...901
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Noen som har sluttet å røyke her? Hvordan gikk det med vekten? Har nettopp sluttet, og er veeeldig sulten! Hvor mye gikk du ev. opp, og er det noen som har råd mot vektoppgang? Anonymkode: 321a8...720 Gikk ned, spiste det samme og trimmet mer for å holde meg opptatt. Anonymkode: 7412c...8cc
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 Sluttet for 10 år siden. Har ikke gått opp i vekt. Anonymkode: 6b127...2c8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Gikk opp 6 kg da jeg sluttet å røyke, men det var det verdt. Anonymkode: 607ef...a86
Svisle Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Gikk ikke opp da jeg sluttet, men så var jeg bevisst på "sugen" som kom så jeg garderte meg med å ha veska full av gulrøtter og tyggegummi. 😅
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #7 Skrevet 7. juni 2024 Er på dag 3 nå. Var veldig sulten de første 2 dagene, og bestemte meg for at jeg kunne tillate meg å spise usunt i et par dager. Så det ble både havrekjeks, muffins og is. Men nå må jeg tilbake i vanlige rutiner igjen. Er fortsatt veldig sulten, men skal prøve å stå i det. Å endre vaner/gi opp noe som føles godt, men er skadelig for en, vil medføre en periode med ubehag. Det lærte min kloke psykomotoriske fysioterapeut meg, så jeg må hente frem den tanken. Men disse første dagene er krevende, men ikke uutholdelige, heldigvis. Anonymkode: 321a8...720
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 Sluttet for 10 år siden. Stod på butikkhjørnet og panisk mumset kjekt, sjokolade og chips. La på meg 10 kilo på 6 mnd. Men jeg "gav" meg selv 6 mnd til å komme over suget, og satt en dato for når kiloene skulle av igjen. Den datoen var det fokus på trening og kosthold (gå tilbake til mitt vanlige kosthold). Og etter 4-5 mnd var alle de ekstra kiloene borte. Det var verdt det! Jeg kunne ikke klart å holde meg borte fra nikotinen om det ikke var for mumsingen. Jeg hadde sprukket. Og nå er jeg i bedre form og flottere kropp enn hva jeg hadde før. Anonymkode: 1e119...e3e
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sluttet for 10 år siden. Stod på butikkhjørnet og panisk mumset kjekt, sjokolade og chips. La på meg 10 kilo på 6 mnd. Men jeg "gav" meg selv 6 mnd til å komme over suget, og satt en dato for når kiloene skulle av igjen. Den datoen var det fokus på trening og kosthold (gå tilbake til mitt vanlige kosthold). Og etter 4-5 mnd var alle de ekstra kiloene borte. Det var verdt det! Jeg kunne ikke klart å holde meg borte fra nikotinen om det ikke var for mumsingen. Jeg hadde sprukket. Og nå er jeg i bedre form og flottere kropp enn hva jeg hadde før. Anonymkode: 1e119...e3e Fint at du skjønte hva som skulle til for deg! Det er ingenting som er så helseskadelig som å røyke, det er mitt fokus nå. Jeg tror det blir noen kilo opp på meg nå, og må innrømme at jeg synes det er vanskelig for jeg har slanket meg fra bmi 30 til 19. Men jeg ønsker så inderlig å bli ferdig med røyken. Anonymkode: 321a8...720
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 Ikke vesentlig opp i vekt nei. Heller redd om jeg hadde gått ned i vekt. Anonymkode: 67a2d...89c
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 Gikk opp minst ti kilo. Spiste ikke noe mer! Konstant sulten og sur. Ble blid til slutt men vekta ble med videre. Anonymkode: 74e42...a76
Ssb Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 Sleit skikkelig. Gikk opp 20 kg og holdt på å spise på meg diabetes. Skikkelig desperat, alt gikk i gapet Gikk over til snus etter 6 månader ute røyk, ellers hadde nok jeg begynt å røyke igjen, ikke storsnuser, og selvfølgelig ikke optimalt, men bedre og billigere enn røyken, med ett forbruk på rundt 500 kr i måneden mot 4000 når jeg røkte. Det hjalp også på å regulere matlyst, så gått ned 7 kg på litt over en måned nå. Kvitt hoste, fått igjen lukte og smaksans som pluss, lukter nok bedre selv og, - selv og jeg ser skikkelig teit ut med snusleppa. Men snusen er stortsett kun i bruk når jeg ligger på sofa om kvelden og glor på tv.
Perfume Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Sluttet å røyke for 5 mnd siden men har ikke gått opp i vekt, kun ned noen kilo. Men er ikke fysen eller mer sulten heller så sikkert heldig!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 Ssb skrev (27 minutter siden): Sleit skikkelig. Gikk opp 20 kg og holdt på å spise på meg diabetes. Skikkelig desperat, alt gikk i gapet Gikk over til snus etter 6 månader ute røyk, ellers hadde nok jeg begynt å røyke igjen, ikke storsnuser, og selvfølgelig ikke optimalt, men bedre og billigere enn røyken, med ett forbruk på rundt 500 kr i måneden mot 4000 når jeg røkte. Det hjalp også på å regulere matlyst, så gått ned 7 kg på litt over en måned nå. Kvitt hoste, fått igjen lukte og smaksans som pluss, lukter nok bedre selv og, - selv og jeg ser skikkelig teit ut med snusleppa. Men snusen er stortsett kun i bruk når jeg ligger på sofa om kvelden og glor på tv. Oi, for en jobb du har gjort! Hurra for deg! Jeg har også gått over til å snuse litt, 4-5 general mini om dagen. Forskning viser at det er 9 ganger så skadelig å røyke enn å snuse, så jeg tilgir meg selv for det. Men jeg er også veldig sulten altså, og har spist mer disse 4 dagene. Gir meg litt slack den første uka, prøver å motvirke ved å være i aktivitet, gått tur i 2 timer i dag og trent mage. Er K 54 år, så det er der det legger seg! Bra jobba til deg 🏆🥇💪 Anonymkode: 321a8...720
Ssb Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oi, for en jobb du har gjort! Hurra for deg! Jeg har også gått over til å snuse litt, 4-5 general mini om dagen. Forskning viser at det er 9 ganger så skadelig å røyke enn å snuse, så jeg tilgir meg selv for det. Men jeg er også veldig sulten altså, og har spist mer disse 4 dagene. Gir meg litt slack den første uka, prøver å motvirke ved å være i aktivitet, gått tur i 2 timer i dag og trent mage. Er K 54 år, så det er der det legger seg! Bra jobba til deg 🏆🥇💪 Anonymkode: 321a8...720 Du greier dette, men bruk de hjelpemiddel du har, som plaster, tyggis, eventuelt snus. K45 her, storrøyker siden eg var 13 åring, så var påtide. Må seie jeg har prøvd 3-4 ganger med røykekutt før, men denne gangen føler eg att jeg har endelig greid det. P. S noe av pengene jeg sparer har jeg sett i sparefond nå etter nyttår, det vart faktisk en enorm boost å se pengene vokse på konto... For herrefred hvor mye penger en bruker på å ødelegge helsa!
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 Ssb skrev (7 minutter siden): Du greier dette, men bruk de hjelpemiddel du har, som plaster, tyggis, eventuelt snus. K45 her, storrøyker siden eg var 13 åring, så var påtide. Må seie jeg har prøvd 3-4 ganger med røykekutt før, men denne gangen føler eg att jeg har endelig greid det. P. S noe av pengene jeg sparer har jeg sett i sparefond nå etter nyttår, det vart faktisk en enorm boost å se pengene vokse på konto... For herrefred hvor mye penger en bruker på å ødelegge helsa! Så glad på dine vegne. Det du sier om å bruke penger på å ødelegge helsa går hjem hos meg. Jeg tar nemlig ikke godt vare på meg selv, og må øve på dette med egenomsorg. Og røyking er jo det motsatte av det, jeg ødelegger jo meg selv. Og så ble jeg så skremt over å bli tungpustet og hoste/piping i brystet at jeg tenkte at nå prøver jeg. Har ikke sagt det til noen for jeg vil ikke jinxe det. Men sulten altså. Vil egentlig bare spise hele tiden 😬 Anonymkode: 321a8...720
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå