Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lenge jeg må vente? Kort fortalt så betaler ikke barnefar inn barnebidrag og jeg har enda ikke motatt noe fra NAV. Noen som har opplevd at barnefar ikke betaler barnebidrag og hvor lenge har dere eventuelt ventet til at det blir trukket? Har bedt NAV om å trekke han automatisk

Anonymkode: e8394...c32

Skrevet

Tar lang tid før det blir tvangsinnkrevelse på det, mener det tar rundt 6mnd. Og om du får bidragsforskudd kommer Ann på din inntekt.

AnonymBruker
Skrevet
Anjatapinjata skrev (23 timer siden):

Tar lang tid før det blir tvangsinnkrevelse på det, mener det tar rundt 6mnd. Og om du får bidragsforskudd kommer Ann på din inntekt.

Såpass lenge! Så NAV må da purre på han i et halvt år før de gjør tvangsinnkrevelse? Uff. Jeg har flyttet så har ikke jobb per nå, er arbeidsøker, jeg hadde trengt pengene raskest mulig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såpass lenge! Så NAV må da purre på han i et halvt år før de gjør tvangsinnkrevelse? Uff. Jeg har flyttet så har ikke jobb per nå, er arbeidsøker, jeg hadde trengt pengene raskest mulig

Nav må sende tre purringen på en og samme regning før de kan tvangsinnkreve. 

Ring til nav innkreving hver måned. Forfall er den 25. hver måned. Purringer sendes den 10. 

Anonymkode: f9057...780

AnonymBruker
Skrevet

Et sidespor: Hvor mye legger de på for hver purring?

Anonymkode: e28ef...9cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nav må sende tre purringen på en og samme regning før de kan tvangsinnkreve. 

Ring til nav innkreving hver måned. Forfall er den 25. hver måned. Purringer sendes den 10. 

Mange takk! Skal huske på å ringe inn til de. Vet du om man får bidragsforskudd i påvente av barnebidraget? Har hørt man kan få en minstesats? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da har du vel krav på bidragsforskudd.  Men usikker på hvor lang behandlingstid det er på det. Det må søkes om😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mange takk! Skal huske på å ringe inn til de. Vet du om man får bidragsforskudd i påvente av barnebidraget? Har hørt man kan få en minstesats? 

Du må søke om bidragsforskudd, det er i samme skjema som barnebidrag. Du får da også et vedtak på det som viser hva du evt får. https://www.nav.no/bidragsforskudd

Bidragsforskudd kommer når barnebidraget ikke er betalt, og utbetales i begynnelsen av måneden. Alle utbetalingsdatoer finner du her: https://www.nav.no/utbetalingsdatoer

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dette hadde du veldig fint funnet svar på selv ved å gå inn på nav sine nettsider eller ved å google. 

Anonymkode: b20d0...d78

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette hadde du veldig fint funnet svar på selv ved å gå inn på nav sine nettsider eller ved å google. 

Jeg har ikke funnet noe om minstesats på hjemmesiden deres, har kun hørt det via noen andre som fortalte meg om det, jeg kan jo like godt spørre på et forum når folk kanskje har egne råd og svar å komme med 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du må søke om bidragsforskudd, det er i samme skjema som barnebidrag. Du får da også et vedtak på det som viser hva du evt får. https://www.nav.no/bidragsforskudd

Bidragsforskudd kommer når barnebidraget ikke er betalt, og utbetales i begynnelsen av måneden. Alle utbetalingsdatoer finner du her: https://www.nav.no/utbetalingsdatoer

Mange takk, har søkt bidragsforskudd bare lurte på hvor lang tid dette kunne ta for har allerede ventet altfor lenge på barnebidrag som ikke kommer...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke funnet noe om minstesats på hjemmesiden deres, har kun hørt det via noen andre som fortalte meg om det, jeg kan jo like godt spørre på et forum når folk kanskje har egne råd og svar å komme med 

Da har du ikke lett så veldig mye. Søk på bidragsforskudd hos nav.no så får du svar på alt du lurer på og mere til.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange takk, har søkt bidragsforskudd bare lurte på hvor lang tid dette kunne ta for har allerede ventet altfor lenge på barnebidrag som ikke kommer...

Vedtak om bidragsforskudd kommer veldig fort. Det går raskeren enn når de skal beregne barnebidraget. Et evt forskudd kommer i begynnelsen av måneden om bidraget ikke blir betalt. Frist på faktura for bidragspliktig er den 25. her måned. Kommer det ikke, så vil du på starten av neste måned få forskuddet om du er innvilget det. Se på utbetalingsdatoer og din side på nav.no (utbetalinger). Barnebidragsutbetalinger kommer ikke på 'min side' på nav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...