AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Hei! Jeg har en leilighet jeg ikke får solgt, og må nå leie den ut. Jeg lurer litt på å leie ut på airbnb, skal gjøre det i sommer i hvert fall, og kanskje lenger. Leiligheten ligger midt i byen, så jeg tror det skal gå greit å få leid den ut. Ser for meg at jeg nesten kunne hatt det som en sidejobb, men det er kanskje optimistisk? Jeg jobber deltid, så jeg har tid. Er det marked for det hele året? Tips, råd og erfaringer taes i mot med takk😊 Anonymkode: 6b2c5...ff9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #2 Skrevet 7. juni 2024 Ingen som har erfaringer med dette? Både gode og dårlige😊 Anonymkode: 6b2c5...ff9
Blue Sky Skrevet 7. juni 2024 #3 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei! Jeg har en leilighet jeg ikke får solgt, og må nå leie den ut. Jeg lurer litt på å leie ut på airbnb, skal gjøre det i sommer i hvert fall, og kanskje lenger. Leiligheten ligger midt i byen, så jeg tror det skal gå greit å få leid den ut. Ser for meg at jeg nesten kunne hatt det som en sidejobb, men det er kanskje optimistisk? Jeg jobber deltid, så jeg har tid. Er det marked for det hele året? Tips, råd og erfaringer taes i mot med takk😊 Anonymkode: 6b2c5...ff9 Jeg leide ut leiligheten min på AirBnB i fjor sommer, og det var utelukkende en positiv opplevelse. De fleste gjestene bodde i ett eller to døgn, og jeg tok selv meg av rengjøring. AirBnb er en ekstremt gjennomarbeidet og trygg plattform med grundig informasjon og et bunnsolid system, så jeg vil virkelig gi min anbefaling! Det er viktig å vite at hvis du bor i borettslag har du kun lov til å leie ut på korttidsleie i 30 dager i året.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #4 Skrevet 7. juni 2024 Så lenge du kan ta rengjøring og sånn selv er det absolutt mulig å tjene litt penger på AirBnB. Jeg leide ut i et par år mens jeg bodde utenlands og det blir fort veldig krevende og dyrt å følge opp når du ikke er i nærheten. Hadde 98% helt supre leietakere. Anonymkode: 841db...e25
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #5 Skrevet 7. juni 2024 Hvor ligger den? Det er nok lettere å leie ut i sentrum av Oslo enn sentrum av Farsund, så "sentrum" er ikke nok info. I de største byene vil jeg tro du kan få leid ut mye. Ikke hele tiden, men kanskje nok til å dekke utgiftene iallefall. Har en kamerat som har ggjort dette i Oslo og tjente greit på det. Han gjorde alt av vasking og sånn selv, så hadde ikke utgifter der. Anonymkode: 5a934...2c6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #6 Skrevet 7. juni 2024 Leier ut hytta på Airbnb. Fungerer veldig bra Bare husk å sette deg inn i skattereglene for utleie Anonymkode: 325cf...739
Blue Sky Skrevet 7. juni 2024 #8 Skrevet 7. juni 2024 Jeg bor på Østlandet, i en av byene ved kysten, og jeg vil nok tro det er i hovedsak på sommeren det er mulig å få noe særlig utleie.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #9 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvor ligger den? Det er nok lettere å leie ut i sentrum av Oslo enn sentrum av Farsund, så "sentrum" er ikke nok info. I de største byene vil jeg tro du kan få leid ut mye. Ikke hele tiden, men kanskje nok til å dekke utgiftene iallefall. Har en kamerat som har ggjort dette i Oslo og tjente greit på det. Han gjorde alt av vasking og sånn selv, så hadde ikke utgifter der. Anonymkode: 5a934...2c6 Takk for svar, det er i Trondheim. Anonymkode: 6b2c5...ff9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #10 Skrevet 7. juni 2024 Blue Sky skrev (16 minutter siden): Jeg leide ut leiligheten min på AirBnB i fjor sommer, og det var utelukkende en positiv opplevelse. De fleste gjestene bodde i ett eller to døgn, og jeg tok selv meg av rengjøring. AirBnb er en ekstremt gjennomarbeidet og trygg plattform med grundig informasjon og et bunnsolid system, så jeg vil virkelig gi min anbefaling! Det er viktig å vite at hvis du bor i borettslag har du kun lov til å leie ut på korttidsleie i 30 dager i året. Takk for positivt svar! Ikke borettslag. Anonymkode: 6b2c5...ff9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #11 Skrevet 7. juni 2024 Men hvordan er det å leie ut når man selv er på ferie? Noen som har erfaring med det? Vi skal bort et par uker i sommer, har leilighet midt i Oslo sentrum. Virker jo litt slitsomt som folk bare leier en dag om gangen. Anonymkode: 664ba...b03
Blue Sky Skrevet 7. juni 2024 #12 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvordan er det å leie ut når man selv er på ferie? Noen som har erfaring med det? Vi skal bort et par uker i sommer, har leilighet midt i Oslo sentrum. Virker jo litt slitsomt som folk bare leier en dag om gangen. Anonymkode: 664ba...b03 Jeg bodde et annet sted i nærheten og måtte møte gjestene for å gi de nøkler og vaske ut etter dem. Hvis man skal være bortreist må man betale noen for å gjøre denne jobben og da blir det mindre fortjeneste.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #13 Skrevet 7. juni 2024 Kun positive erfaringer. Leier ut for ca 120.000 i året. Greit som ufør, da det ikke teller mot fribeløpet. Anonymkode: 48a8a...805
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #14 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kun positive erfaringer. Leier ut for ca 120.000 i året. Greit som ufør, da det ikke teller mot fribeløpet. Anonymkode: 48a8a...805 Leier du ut hele året, eller blir det mest sommer og andre ferier? Er det en leilighet du bor i selv? Anonymkode: 6b2c5...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå