AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg har endometriose. Jeg går på p-piller kontinuerlig så lenge som mulig. Men opplever ofte en økning i ulike smerter og plager jo lengre i strekk jeg går. Jeg tok siste pille på mandag, har hatt 3 dager nå uten, og kroppen forteller meg at mensen dukker opp snart, alt fra 1 time til 24 timer, så skjer det. Jeg har i 1-2 uker nå opplevd å få kraftige kramper hver morgen etter å ha brukt toalettet, også noen dager på dagen, på jobb i tillegg. Jeg føler at det kan ha samme heng med tarmene, uten at jeg er sikker. Diare eller forstoppelse er min daglige situasjon, sjelden noe mellom. Men en veldig merkelig ting er de siste 2 dagene, har jeg ikke hatt disse smertene når jeg våkner og heller ikke ellers. Jeg har jo lest at man begynner å blø, da hormonene forlater kroppen. Men kan noen forklare litt mer, hva skjer med hormonene i kroppen når jeg nå har en pillefri uke? Og ikke minst hvordan hormonnivået i kroppen nå evt, kan påvirke tarmene. For jeg vet at hormonene kan påvirke tarmene, «period-poop» er jo en greie, men ikke helt hvordan det er en sammenheng. Google kan ikke alltid hjelpe, og svarer ikke på akkurat det jeg lurer på. Og håper at det er noen smarte her på KG som har fulgt mitt bedre med i timen når det kommer til dette med p-piller og hormoner 😅 Har gått på de i 17-18 år nå, men helt ærlig kan jeg nok ikke særlig mye om dem når jeg tenker meg om 😅 Anonymkode: b5fbe...a91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå