Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt nytt kjøkken fra AUBO til flere hundre tusen, inkludert montering. Da jeg etterspurte fakturering i dag, fikk jeg beskjed om at faktura kom snart, og at beløpet forfaller i sin helhet før levering. Dette kan da ikke stemme?? Man betaler vel aldri den fulle summen for slike varer og tjenester på forskudd? Noen som har vært borti lignende? Vi har aldri bestilt kjøkken før, men jeg kan ikke tenke meg at det er helt andre regler der enn i andre deler av markedet…

Anonymkode: 1fa50...0be

AnonymBruker
Skrevet

Er vel vanlig praksis det? Vi monterte nytt kjøkken i forrige leiligheten vi bodde i, kom på rundt 500000,- 

Betalte da 50% ved bestilling og de resterende før kjøkkenet ble levert og montert.

Anonymkode: 9d196...926

Gjest Smeltemann
Skrevet

Kjøpte på IKEA i fjor høst. Betalte hele summen når jeg bestilte kjøkkenet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bestillingsvare, på mål. Selvfølgelig betaler man når det bestilles. 

Monteringen kan du kreve utsatt, og fakturert a-konto etter fremdrift. 

Anonymkode: 0d836...d6b

• Liker 1
Skrevet

Er jo bestillingsvare på mål. Så er nå normalt å betale på forhånd

AnonymBruker
Skrevet

Kjøkken til flette hundretusen her. Slle

mætte betales først ja

Anonymkode: f065c...b33

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har bestilt nytt kjøkken fra AUBO til flere hundre tusen, inkludert montering. Da jeg etterspurte fakturering i dag, fikk jeg beskjed om at faktura kom snart, og at beløpet forfaller i sin helhet før levering. Dette kan da ikke stemme?? Man betaler vel aldri den fulle summen for slike varer og tjenester på forskudd? Noen som har vært borti lignende? Vi har aldri bestilt kjøkken før, men jeg kan ikke tenke meg at det er helt andre regler der enn i andre deler av markedet…

Anonymkode: 1fa50...0be

Helt normalt :) Så bare å ha pengene klar :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres risikofylt ut. Bruk noen tusen ekstra på advokat som kan gi råd. Det at de fleste aksepterer en slik ordning betyr ikke at det er hensiktsmessig.

Anonymkode: e296f...9df

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke uvanlig. Det er litt varierende fra firma til firma som driver håndverkstjenester om hvordan de gjør det.

Anonymkode: 38771...58a

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at det ikke sto i vilkårene når dere bestilte kjøkkenet at det skulle forhåndsbetales? 🤔

Hvis dere ikke fikk opplyst det på forhånd, så har du god grunn til å be om iallefall oppdeling av beløpet.

Det er veldig vanlig betale slikt på forhånd, men ikke alle forhandlere tar forhåndsbetaling.

Anonymkode: 1643e...058

• Liker 1
Gjest issoras
Skrevet

Vi betalte halvparten ved signering av kontrakt. Den andre halvparten husker jeg faktisk ikke, antakeligvis før levering, etter endringsfrist? Dette var med aubo. 

Hadde ingen problemer, var en skade på en skapdør og en feil skuff, de rettet opp i det på null komma niks. 

AnonymBruker
Skrevet

Glad vi ikke måtte betale noe ved bestilling. Kjøkkenleverandøren gikk konk mens vi ventet på levering. Trasig for oss, men det medførte ikke noe annet enn litt forsinkelse. 

Anonymkode: 565e9...cb1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid en risiko å betale først. Slik som dagens økonomiske situasjon, er det mange firma som går konkurs. Dette rammer de som har forhåndsbetalt. Nylig gikk Drammen VVS konkurs. De sto for Våtromspakka. Altså fiks ferdig bad på 4 uker. Mange som hadde forhåndsbetalt flere hundre tusen og følgelig mistet pengene og kun et revet/tomt bad. Det er dom nevnt en risiko🤷

Anonymkode: e5f5e...126

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...