AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg sliter mye med migrene, og enda verre er det på sommeren med lange lyse og varme dager. Har heldigvis medisiner (MAXALT) som jeg tar ved angrep, men jeg blir så trøtt av dem. Jeg er student og leser mye, og ved medisinbruken blir jeg så trøtt og sløv. Det hjelper jo ikke å konsentrere seg uten dem heller, fordi smertene er utholdelige og bankende at man ikke klarer å studere uansett. Er det noen som har tips for hva dere gjør ved migreneanfall? Evnt.. hva dere gjør for å unngå soving? Anonymkode: 56870...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Del Skrevet 6. juni 2024 Smertene går jo vekk. Tingen er at jeg blir bare så trøtt., Anonymkode: 56870...921 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Del Skrevet 6. juni 2024 Har du kronisk migrene? Det er jo slik at det anbefales å sove når man har migreneanfall for at medisinen skal virke bedre. Man blir gjerne trøtt av selve anfallet og ikke bare av medisinene. Anonymkode: 84f20...fba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Del Skrevet 6. juni 2024 Hør med fastlegen om du kan prøve en annen medisin mot migrene. Jeg blir også veldig trøtt og uggen av triptaner, men har prøvd Vydura som ikke er triptan. Den er skrekkelig dyr, så jeg sparer den til de virkelig harde anfallene. På meg så virket den godt, og jeg fikk ikke den "hangover"-følelsen etterpå. Anonymkode: d0415...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har du kronisk migrene? Det er jo slik at det anbefales å sove når man har migreneanfall for at medisinen skal virke bedre. Man blir gjerne trøtt av selve anfallet og ikke bare av medisinene. Anonymkode: 84f20...fba Har ikke nok anfall i mnd til å kalle det kronisk migrene. Verste jeg har opplevd er 8 sterke intense migreneanfall. 15 dager i mnd er vel kronisk migrene. Men ja, er enig i at smertene også gjør meg sliten😭 Anonymkode: 56870...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hør med fastlegen om du kan prøve en annen medisin mot migrene. Jeg blir også veldig trøtt og uggen av triptaner, men har prøvd Vydura som ikke er triptan. Den er skrekkelig dyr, så jeg sparer den til de virkelig harde anfallene. På meg så virket den godt, og jeg fikk ikke den "hangover"-følelsen etterpå. Anonymkode: d0415...0b0 Er dessverre student og medisiner til en slik pris er ikke lett for meg å sette av penger til. Anonymkode: 56870...921 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du kronisk migrene? Det er jo slik at det anbefales å sove når man har migreneanfall for at medisinen skal virke bedre. Man blir gjerne trøtt av selve anfallet og ikke bare av medisinene. Anonymkode: 84f20...fba Hvordan klarer dere å sove gjennom anfall? Jeg er oppe 2-3 ganger i timen for å spy eller brekke meg...🫤 Anonymkode: 3d51b...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan klarer dere å sove gjennom anfall? Jeg er oppe 2-3 ganger i timen for å spy eller brekke meg...🫤 Anonymkode: 3d51b...a39 Jeg klarer ikke sove mens selve hodepinen pågår, men poenget med migrenemedisiner er å stoppe anfallet. Fungerer ikke migrenemedisinene dine siden du snakker om hodepine som varer i opptil flere timer? Jeg har så sterk migrene at jeg har blitt hentet i ambulanse når migrenemedisinen plutselig ikke har hatt effekt, men stort sett er den effektiv innen 45 minutt. Anonymkode: 84f20...fba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke nok anfall i mnd til å kalle det kronisk migrene. Verste jeg har opplevd er 8 sterke intense migreneanfall. 15 dager i mnd er vel kronisk migrene. Men ja, er enig i at smertene også gjør meg sliten😭 Anonymkode: 56870...921 Det er ikke "meningen" at du skal kunne være helt oppegående og lese under eller like etter et migreneanfall. Det tar tid for hodet å hente seg inn igjen. Du kan se hvilke rettigheter du har som student hvis dette hindrer deg fra å fullføre studieløpet til normal tid, for eksempel ekstrastønad fra lånekassen slik at du ikke trenger å ha deltidsjobb. Anonymkode: 84f20...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 6. juni 2024 #10 Del Skrevet 6. juni 2024 Jeg sover. Jeg blir også ekstremt trøtt av migrenemedisinen jeg tar, i tillegg til noen andre bivirkninger, så jeg legger meg på et mørkt rom og sover til jeg våkner av meg selv. Av denne grunnen så tar jeg ikke medisin om jeg ikke har muligheten til å legge meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #11 Del Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg sliter mye med migrene, og enda verre er det på sommeren med lange lyse og varme dager. Har heldigvis medisiner (MAXALT) som jeg tar ved angrep, men jeg blir så trøtt av dem. Jeg er student og leser mye, og ved medisinbruken blir jeg så trøtt og sløv. Det hjelper jo ikke å konsentrere seg uten dem heller, fordi smertene er utholdelige og bankende at man ikke klarer å studere uansett. Er det noen som har tips for hva dere gjør ved migreneanfall? Evnt.. hva dere gjør for å unngå soving? Anonymkode: 56870...921 Poenget med anfallsmedisinen som legen min forklarte, er å SOVE og HVILE for hodet ditt. Når du ikke gjør det, så virker ikke medisinen optimalt, og du risikerer at anfallet kommer tilbake enda verre. Anonymkode: abdae...b83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 7. juni 2024 #12 Del Skrevet 7. juni 2024 Det finnes heldigvis flere andre anfallsmedisiner du kan teste ut. Det er så individuelt hvordan vi reagerer på medisinene og noen må prøve seg frem litt for å finne en eller flere som passer dem best. Her er oversikt over alle triptanene. De er på blå resept alle sammen, og har vært på markedet i 30 år så de koster ikke så mye. https://hodepinenorge.no/triptaner-anfallsbehandling-mot-migrene/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 7. juni 2024 #13 Del Skrevet 7. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvordan klarer dere å sove gjennom anfall? Jeg er oppe 2-3 ganger i timen for å spy eller brekke meg...🫤 Anonymkode: 3d51b...a39 Jeg har hatt migrene i siden jeg var i slutten av tenårene og er i femtiårene nå, men har bare spydd av det tilsammen 2-3 ganger. Det er ikke alle migrenepasienter som kaster opp av det. Noen gjør det, noen gjør det ikke. Til TS; jeg bruker også Maxalt mot migrene, og ja, man blir ganske trøtt av den. Jeg er i den situasjonen at jeg kan legge meg og sove om det føles sånn. Men har forståelse for at en student ikke kan ta seg tid til det bestandig. Noen ganger er migrenen mye bedre når jeg våkner, andre ganger er den faktisk verre, men heldigvis er det sistnevnte ikke så veldig ofte. Har dessverre ikke noe godt tips til deg for hvordan unngå trøtthet og kjenne på behov for å sove etter å ha tatt Maxalt. Den gir trøtthet, rett og slett, det er det jo mange medisiner som har som bivirkning. Det er jo også dumt å bytte medisin om du faktisk har funnet en som faktisk virker mot migrenen din. Men du kan jo ta en prat med legen og spørre om de har et råd om en migrenemedisin som IKKE gir trøtthet som bivirkning. Kanskje den virker på deg, hvis du orker å prøve? Endret 7. juni 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #14 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 21.50): Jeg klarer ikke sove mens selve hodepinen pågår, men poenget med migrenemedisiner er å stoppe anfallet. Fungerer ikke migrenemedisinene dine siden du snakker om hodepine som varer i opptil flere timer? Jeg har så sterk migrene at jeg har blitt hentet i ambulanse når migrenemedisinen plutselig ikke har hatt effekt, men stort sett er den effektiv innen 45 minutt. Anonymkode: 84f20...fba Jeg bruker faktisk ikke medisiner, for det har tatt meg tid å forstå at det faktisk er migrene jeg har. Ettersom det er så mye oppkast har jeg lenge trodd at det var snakk om matforgiftning, men det er det nok ikke. Skal til legen i slutten av måneden og håper jeg får medisiner som jeg kan ta når anfallet melder seg. Million skrev (På 7.6.2024 den 15.15): Jeg har hatt migrene i siden jeg var i slutten av tenårene og er i femtiårene nå, men har bare spydd av det tilsammen 2-3 ganger. Det er ikke alle migrenepasienter som kaster opp av det. Noen gjør det, noen gjør det ikke. Til TS; jeg bruker også Maxalt mot migrene, og ja, man blir ganske trøtt av den. Jeg er i den situasjonen at jeg kan legge meg og sove om det føles sånn. Men har forståelse for at en student ikke kan ta seg tid til det bestandig. Noen ganger er migrenen mye bedre når jeg våkner, andre ganger er den faktisk verre, men heldigvis er det sistnevnte ikke så veldig ofte. Har dessverre ikke noe godt tips til deg for hvordan unngå trøtthet og kjenne på behov for å sove etter å ha tatt Maxalt. Den gir trøtthet, rett og slett, det er det jo mange medisiner som har som bivirkning. Det er jo også dumt å bytte medisin om du faktisk har funnet en som faktisk virker mot migrenen din. Men du kan jo ta en prat med legen og spørre om de har et råd om en migrenemedisin som IKKE gir trøtthet som bivirkning. Kanskje den virker på deg, hvis du orker å prøve? Akkurat, takk for orienteringen. Det er litt nytt for meg også, så jeg var ikke klar over hvor mye variasjoner det er med migrene. Håper vi får det bedre alle sammen ❤️ Anonymkode: 3d51b...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #15 Del Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 19.30): Jeg sliter mye med migrene, og enda verre er det på sommeren med lange lyse og varme dager. Har heldigvis medisiner (MAXALT) som jeg tar ved angrep, men jeg blir så trøtt av dem. Jeg er student og leser mye, og ved medisinbruken blir jeg så trøtt og sløv. Det hjelper jo ikke å konsentrere seg uten dem heller, fordi smertene er utholdelige og bankende at man ikke klarer å studere uansett. Er det noen som har tips for hva dere gjør ved migreneanfall? Evnt.. hva dere gjør for å unngå soving? Anonymkode: 56870...921 Jeg blir også stup trøtt av maxalt. Løsningen min er at jeg bare tar en halv tablett. Tar litt lenger tid før det virker, men slipper å bli helt amøbe i hodet. Anonymkode: ccf6e...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå