AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg har hentet ut mysimba fire ganger, hvor jeg har fått det gratis de tre første gangene, men måtte betale ca 500 kr nå siste gangen. Hun i kassa mente det var litt ulik praksis fra apotek til apotek, men jeg synes dette var veldig merkelig. Så til dere som har mysimba på blå resept; må dere betale, og isåfall hvor mye? Anonymkode: bf517...06a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Har du fått mysimba på blå resept, betaler du ca 520 hver 4.fjerde gang om du ikke har frikort. 520 dekker 3 måneders bruk. Det er ikke gratis få Mysimba, det er egenandel om du ikkehar frikort. Har ikke med apotek til apotek å gjøre Anonymkode: 1529e...295 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Det er vel egenandel selv om du har blå resept? Anonymkode: 92e8d...33f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #4 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har hentet ut mysimba fire ganger, hvor jeg har fått det gratis de tre første gangene, men måtte betale ca 500 kr nå siste gangen. Hun i kassa mente det var litt ulik praksis fra apotek til apotek, men jeg synes dette var veldig merkelig. Så til dere som har mysimba på blå resept; må dere betale, og isåfall hvor mye? Anonymkode: bf517...06a Jeg betalte 520 kr første gang jeg tok. Da fikk jeg for 3 måneds forbruk. Etter 3 måneder betaler jeg nye 520 kr for nye 3 måneder forbruk. Uten blå resept hadde det blitt mye dyrere Anonymkode: b9235...b7d 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Åja, da skjønner jeg! Takk for hjelp. Så rart at hun på apoteket ikke visste det. TS Anonymkode: bf517...06a 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Har mysimba hjulpet på deres vekt? Jeg har gått ned 3 kg på 4 mnd. Jeg veide 90 kg ved start. Synes egentlig jeg merker lite til effekten. Har fortsatt like mye søtsug. Spiser mindre til middag og er mer matlei, men spiste ikke mye til middag før heller. Min utfordring er mengde sjokolade og brus, og det virker ikke som medisinen hjelper noe på søtsug. Nå har jeg hatt det veldig hektisk disse mnd, så gir det en sjanse over sommeren, og håper jeg får tatt ordentlig tak i kosthold fremover. Anonymkode: bf517...06a
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Kan man få Mysimba på blå resept? Trodde alle disse slankemedisinen kun var på hvit resept. Anonymkode: 484ee...fbd
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan man få Mysimba på blå resept? Trodde alle disse slankemedisinen kun var på hvit resept. Anonymkode: 484ee...fbd Mysimba får man på blå resept, men Ozempic (diabetesmedisinen) og Wegovy (akkurat det samme som Ozempic, men dyrere fordi den er markedsført mot overvekt) må man betale selv. Anonymkode: 463d4...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #9 Skrevet 9. oktober 2024 Hvis man er overvektig nok, så får man den på blå resept. 👍 Regelen er at den må foreskrives av lege ved sykehus og at man får den hvis man har fedme med KMI (kroppsmasseindeks) over eller lik 35 og under 40 og en vektrelatert tilleggssykdom eller en tilleggslidelse/-sykdom som øker risikoen for alvorlig fedmerelatert sykdom. Anonymkode: 1f9f2...ade
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #10 Skrevet 9. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 19.01): Har mysimba hjulpet på deres vekt? Jeg har gått ned 3 kg på 4 mnd. Jeg veide 90 kg ved start. Synes egentlig jeg merker lite til effekten. Har fortsatt like mye søtsug. Spiser mindre til middag og er mer matlei, men spiste ikke mye til middag før heller. Min utfordring er mengde sjokolade og brus, og det virker ikke som medisinen hjelper noe på søtsug. Nå har jeg hatt det veldig hektisk disse mnd, så gir det en sjanse over sommeren, og håper jeg får tatt ordentlig tak i kosthold fremover. Anonymkode: bf517...06a Er vel kosthold og aktivitet som gjelder om er 140Cm.og føler deg tykk Anonymkode: 720c6...711
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå