Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye beveger dere dere de siste ukene før termin? Jeg har termin om under to uker, og er i forholdsvis god form (ingen bekkensmerter el), men er så sliten så får ikke gått så mye tur som jeg føler jeg burde. I dag har jeg feks bare syslet litt rundt hjemme hele dagen, vasket litt klær og bakt brød, men har ikke gått tur ute:/ 

Hvordan gjør/gjorde dere det?

Anonymkode: 61496...600

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to greie graviditeter der jeg ikke hadde særlige fysiske vondter. Spesielt innleste graviditet var jeg superaktiv frem til fødsel. Gikk i snitt 10km om dagen. Fikk igjen for det etter fødsel. Med andre ble det mindre, pga mindre tilgjengelig tid

Anonymkode: d9084...d39

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det må en kjenne etter hva en orker og vil. Jeg var fornøyd med å levere ungene i bhg (200 meter å gå hver vei), også lage middag liksom. Kanskje på en god dag, så fikk jeg satt på ei maskin med klær liksom. Men jeg hadde syke bekkensmerter at jeg greide knapt å gå. Mens andre trener sikkert dagen de føder igjen 🙈 alt er normalt, og alt er greit, så lenge deg føles riktig, og uten særlig til smerter. Det skal være lystbetont og føles greit og godt rett og slett 

Anonymkode: 32979...2fb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarte så vidt å gå 300m til nærbutikken de siste ukene uten å måtte sette meg ned, og var generelt mye uvel, kvalm og plaget med hodepine i tillegg til andpusten, bekkenplager og mye nedpress. Jeg var veldig stolt de dagene jeg orket litt husarbeid, og hadde null dårlig samvittighet de dagene jeg gjorde «ingenting». 

Anonymkode: 9995a...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det du føler for 😊👍

Anonymkode: 72d46...477

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det du føler for, både i forhold til at du orker- og ikke får smerter. 

Det er jo supert å være i aktivitet (=hva enn du orker å gjøre), men det er også slik at etter fødsel angrer du ikke på å ha hvilt og ladet batteriene heller :)

Anonymkode: 88239...398

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trente til dagen før termin, og slet med bekkensmerter og svangerskapsforgiftning. Jeg hadde til og med planer å trene på termindatoen men på kontrollen hadde jeg høyt blodtrykk og ble innlagt på obs-post for gravide samme dag. Jeg kunne med fordel tatt det litt mer med ro, men tenker treningen og aktivitetene under svangerskapet gjorde at jeg raskt var oppe å gikk igjen etter fødsel og raskt mistet vekt. 

Anonymkode: 12a7e...e56

Skrevet

Slet med bekkenplager i begge graviditetene mine. Det holdt for meg å levere eller hente i bhg med den eldste (5 min å gå) fra uke 34 og til fødsel og det var vondt nok resten av dagen. Hadde pasient transport til og fra alle kontroller hos lege og sykehus pga det også, for hadde 0 sjans for å orke å ta kollektivt..

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det jeg følte for og orket. Fikk et veldig vondt bekken, så både sykling og gåing utgikk, vaske gulv og støvsuge kunne jeg bare glemme. Bare det å ta en handletur gjorde at jeg slet med å få varene ut i bilen. Var i tillegg fullstendig utmattet gjennom hele svangerskapet uten at de kunne finne noe galt på blodprøver. Så, jeg lå ganske mye på sofaen. 

Anonymkode: 740bf...147

AnonymBruker
Skrevet

Første var jeg aktiv til samme dag som fødsel. Jeg var i full jobb frem til permisjon, gikk på ski, svømte og trente som vanlig. Var på lang skitur den dagen og fødsel startet på kvelden.

Med andre og tredje (tvillinger) ble det litt tyngre. Gikk tidligere ut i permisjon, 2 måned før termin, og var litt mindre aktiv enn med første. 

Anonymkode: 008fc...724

AnonymBruker
Skrevet

Bare gjør AKKURATT det du har lyst til tenker jeg :D Har du lyst til å suse hjemme hele dagen og se på serie så gjør du det, har du lyst til å ta den en gåtur eller en treningsøkt så gjør du det. Nyt de siste ukene før babyen kommer og gjør bare akkurat det som frister deg mest, ikke noe poeng å skulle fylle dagene med masse aktivitet bare for at du "burde". 

Anonymkode: 29e48...52f

Skrevet

Akkurat nå som det er litt kaldere igjen går jeg ca20min om dagen rolig tempo og fikser i huset. Men da det var sikkelig varmt orket jeg ikke noen ting bare lå og svettet og svettet. 

Tenker det viktigste er og lytte til kroppen :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det spilte inn at jeg var gravid med tvillinger, men de siste ukene var det så tungt og vondt i hele kroppen å stå og gå og sitte og ligge at jeg tok en dag av gangen og fokuserte på å overleve frem til fødsel. Ble ikke mye aktivitet på slutten der annet enn å slepe meg opp og ned trappa mellom soverom og hovedetasjen😅

Anonymkode: 167e8...c70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk mye tur de aller siste ukene før termin og fødsel i det ene svangerskapet og beveget meg veldig lite på den tiden i det andre svangerskapet. 

Anonymkode: ac99d...b14

Skrevet

Du behøver ikke å bevege deg så mye. Du gjør som du føler for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...