Gå til innhold

Er jeg for gammel for barn nr 2?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har erfaring fra lignende situasjo og er ELDRE enn meg og ikke yngre, hva tenker dere som denne situasjonen:

Jeg fyller 38 i år, har et barn fra før på 2 år, vurderer/ønsker et til, men er redd jeg er for gammel i forhold til ny runde med våkenetter (kroppen takler det vel dårligere med alderen?). Samt at vi kommer til å ha barn hjemme til vi kanskje er 60 år😯 Og all oppfølgingen underveis da, når jeg var 25 følte jeg meg udødelig, men ikke nå lenger😅

Så, dere som er eldre og har et større perspektiv på livet og tilbakeblikk på alderen jeg er i nå og går inn i, er jeg for gammel?

Anonymkode: 5e538...43e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dere som har erfaring fra lignende situasjo og er ELDRE enn meg og ikke yngre, hva tenker dere som denne situasjonen:

Jeg fyller 38 i år, har et barn fra før på 2 år, vurderer/ønsker et til, men er redd jeg er for gammel i forhold til ny runde med våkenetter (kroppen takler det vel dårligere med alderen?). Samt at vi kommer til å ha barn hjemme til vi kanskje er 60 år😯 Og all oppfølgingen underveis da, når jeg var 25 følte jeg meg udødelig, men ikke nå lenger😅

Så, dere som er eldre og har et større perspektiv på livet og tilbakeblikk på alderen jeg er i nå og går inn i, er jeg for gammel?

Jeg fyller 39 i år. Og ble gravid med nr 2 like etter fylte 38 som endte i MA. Forsøker å bli gravid på nytt, sånn halvhjertet for er jo begrenset hvor aktiv man er😅

Er overhodet ikke redd for våkennetter, det er jeg jo vant til med en snart 2-åring som enda våkner x-antall ganger per natt. Og å ha barn hjemme til 60 er bare koselig. Er mest redd for å ikke klare å bli gravid eller plutselig er infertil eller noe sånt. Og det er pga alder jeg føler klokken tikker.

Nå er jeg vel ikke den du ønsket svar fra men måtte bare kommentere her😄

Anonymkode: cd004...4c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

3-4 år fra eller til har ikke så mye å si, så du har uansett barn hjemme til du er ca 60. Kjør på hvis du ønsker en til.

Anonymkode: 49762...c57

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nummer 3 da jeg var 38 og har egentlig ikke slått fra meg nummer 4 før i år, er 42... skulle gjerne hatt en til og synes ikke der skorter på verken energi eller "ungdommelighet". Økonomien derimot sa stopp.

Anonymkode: 0c534...8e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nr tre da jeg var 40. Går så bra så. 

Anonymkode: 0592c...3ad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk nr 4 da jeg var 43. Blir 45 i år. Det går helt fint, men nå er det nok

Anonymkode: 90b5b...a1e

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk mine tre barn da jeg var 29, 36 og 38 (like før 39 års dagen). Yngste blir snart 15. Eneste jeg har merket er at jeg er en av de eldste foreldrene🤣 Ikke la deg stoppe av alder hvis du ønsker flere barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for gammel, men du bør få opp farta😊

Anonymkode: 01eaf...d87

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min søster fikk den første da hun var 39.Den andre etter 40.Det har gått fint.

Anonymkode: f49b2...ebc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk første da jeg var 28 og andre da jeg var 38. Kroppen tåler bedre å sove lite nå. Kjør på med en til du. 😊

Anonymkode: cea12...17b

• Nyttig 2
Skrevet

Nei du er absolutt ikke for gammel. Fikk nr 2 da jeg var 39, frisk og fin og  null stress. 😃👌

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk første da jeg var 27, andre da jeg var 30 og tredje da jeg var 38. Nå er yngste snart tre år. Det hadde vært krise å bli gravid nå, men det er fordi vi skal ha tid og overskudd til de to eldste også. Jeg er sliten, men jeg er overbevist om at det handler om antall barn, ikke min alder. Kunne fint fått nummer en som 38-åring og nummer to et par år etterpå.

Med andre ord: Kjør på, ikke la deg stoppe av alderen! 😊

Anonymkode: 2f7dd...bea

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Våkenetter er jo slitsomt uansett. Syns faktisk jeg taklet det bedre da jeg var 36 (med nr tre) enn med den første da jeg var 29/30. Jeg kan ikke tro noen få år spiller noen rolle fra eller til her. Jeg føler ikke noe på mindre energi nå enn for ti år siden. Egentlig har jeg vel mer energi, fordi barna nå sover om natta, og jeg har tid og energi til å trene mer, som igjen gir økt energi.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var 43 da jeg fikk nr.2. Har gått helt fint, hun er nå snart 3 år.  Har ikke angret en dag på at vi ga eldstemann søsken.

Er klar over at jeg ikke er udødelig jeg heller, men ene venninnen min mistet begge foreldrene sine i ung alder. De var bare 18 og 19 år da hun ble født men begge døde da de var i 50-årene. Man har aldri garanti for noe i livet. 

Anonymkode: c4f52...145

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Med et så lite barn ser jeg ikke problemet. 3 år fra eller til utgjør ikke store forskjellen. 

Jeg er omtrent like gammel som deg, men min yngste er 6. Jeg orker ikke å starte på nytt nå

Anonymkode: a8564...592

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er godt for barnet å ha et søsken og dele ansvaret med for sine aldrende foreldre. Så derfor synes jeg det er smart å bare hoppe i det med det samme.

Anonymkode: 5a0e1...171

Skrevet

Du er jo ca. like gammel som da du fikk første, så jeg forstår ikke helt problemstillingen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Null stress 

Anonymkode: 972c2...c3f

Skrevet

Jeg fikk nr 1 det året jeg fylte 44. Det ble ikke noen nr 2.

Men jeg synes absolutt ikke du er for gammel for nr 2 nei!

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke man merker noen forskjell på våkenetter fra man er 36 til 38. 38 er ganske ungt sånn sett - men lurt å holde kroppen i form.

Eneste er at økende alder hos mor (og far) øker risikoen for komplikasjoner i svangerskapet og sykdommer hos barnet. Så du må tenke gjennom om du er klar for det også.

Men har du lyst på et barn til, ville jeg tatt sjansen. Det går sannsynligvis bra og veldig fint for barn med søsken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...