Gå til innhold

er jeg streng her? min får ikke lov til og bade alene ennå og hen er 11

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt spurte meg her om dagen om hen kunne dra og svømme med venner, jeg sa nei,men jeg kan godt være med, og vi dro, på stranden traff vi vennene hans + 2 søsken av de, de er 11 ,mens søskene er vel rundt 9, jeg synes det er altfor tidlig og dra alene?

Jeg husker når jeg selv var liten drunket ei jente i klassen min når vi gikk i 4 klasse da hun dro alene og badet med venner.

Når tenker dere dette er greit? jeg tenker ungdomsskolen. min svømmer sikkelig,men man vet jo aldri brått kan hen få krampe, slå seg på noe eller at det skjer andre ting som gjør at barn kan drukne . og andre barn skal ikke ha det ansvaret eller ha det på samvittigheten

Anonymkode: bd74b...ec8

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg kommer det an på badeplassen. Brygge? Landgrunn sandstrand? Badevakt? 

Brygge uten badevakt er uaktuelt for meg ved 11 årsalder. 

Anonymkode: 29a0a...e7e

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro alene da jeg var 11 og på windsurfingkurs da jeg var 12.

Anonymkode: f671c...2b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fornuftig! Mtp alle drukningsulykker

Anonymkode: 744e3...fa2

• Liker 17
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du er for streng. Har en gutt som blir 11 i høst og han får ikke gå alene med venner å bade i år, kanskje til neste år da den ene vennen er nesten 2 år eldre. Det begrunner jeg i at hvis det skulle skje noe galt vil det være for stort ansvar for han å leve med videre. 

Anonymkode: 60b73...26d

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg kommer det an på badeplassen. Brygge? Landgrunn sandstrand? Badevakt? 

Brygge uten badevakt er uaktuelt for meg ved 11 årsalder. 

Anonymkode: 29a0a...e7e

ikke landgrunt og badevakt

AnonymBruker
Skrevet

Nej. 18. 

Anonymkode: c2335...09f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet mitt spurte meg her om dagen om hen kunne dra og svømme med venner, jeg sa nei,men jeg kan godt være med, og vi dro, på stranden traff vi vennene hans + 2 søsken av de, de er 11 ,mens søskene er vel rundt 9, jeg synes det er altfor tidlig og dra alene?

Jeg husker når jeg selv var liten drunket ei jente i klassen min når vi gikk i 4 klasse da hun dro alene og badet med venner.

Når tenker dere dette er greit? jeg tenker ungdomsskolen. min svømmer sikkelig,men man vet jo aldri brått kan hen få krampe, slå seg på noe eller at det skjer andre ting som gjør at barn kan drukne . og andre barn skal ikke ha det ansvaret eller ha det på samvittigheten

Så du har planer om å være med ungen din når han skal bade frem til ungdomsskolen? Her var barna rundt 10/11 selvsagt under den forutsetningen at de kunne svømme bra.

Anonymkode: 9007e...77d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke streng. Å sende så småbarn alene er uforsvarlig. 

Har selv sett en nestenulykker på nærthold, der samme personen svømte helt fint før det gikk galt. 

Å det kan selvfølgelig skje selv om voksne er med. Men er det voksne med som følger med, er det større sjanse for at det går bra. 

Her gikk det heldigvis bra fordi jeg og en venninne var i nærheten når vi så vedkomne var på vei under. 

Anonymkode: fa9fc...34a

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Min som snart blir 12 år får ikke lov enda. Jeg er avslappet til det meste, men holder igjen på badinga en stund til. 

Anonymkode: 98e00...afe

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du har planer om å være med ungen din når han skal bade frem til ungdomsskolen? Her var barna rundt 10/11 selvsagt under den forutsetningen at de kunne svømme bra.

Ja

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I denne settingen får du gjøre det som du mener er riktig for din unge, så får andre gjøre det som føles riktig for sine unger. Barn er så forskjellig, har ulike forståelse for farene ved vann og sjø, generell modenhet og svømmedyktighet. 

Anonymkode: f4159...021

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en gutt på 11 år han får ikke bade uten noen voksne med synes det er alt for tidlig.Tenker vi venter ihvertfall til 13 års alder.

Anonymkode: a842a...d3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja

Om sønnen din er god til å svømme så synes jeg du er så streng ja.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ikke landgrunt og badevakt

Landgrunt? Mener du langgrunt?

Anonymkode: 7ff8b...986

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro vel for å bade alene med venner, fra jeg var 10 år gammel, da syklet vi bort til tjernet. Nå var jeg en veldig sterk svømmer, og vokste opp med å bade i sjøen, så "bade-vett" var veldig naturlig for meg. 

Anonymkode: f139b...972

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må huske at før i tiden da var barna mer selvstendige og nå blir dem beskyttet som dem er så skjøre. Gjelder ikke alle men mange. Jeg lekte i elver og ute i trær og vi fant på alt mulig. Reiste og å badet da jeg var 10 år med venner. Nei er farlig å leve.

Anonymkode: 48558...5e7

Dette. I dag er alt farlig og alt skal barnesikres fra topp til tå. #Bobleplastgenerasjon

• Liker 8
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Her ventet vi til 13. Og jeg forhørte meg alltid om at alle som dro sammen til stranda kunne svømme. 

Anonymkode: 1e3ba...93a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svømmehallen MED badevakt har 12 års grense, så vi legger oss på samme grense. Bade i tjern er uaktuelt, men badestrender etter 12 år uten oss fikk de lov til. 

Anonymkode: 21531...905

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Svømmehallen MED badevakt har 12 års grense, så vi legger oss på samme grense. Bade i tjern er uaktuelt, men badestrender etter 12 år uten oss fikk de lov til. 

Anonymkode: 21531...905

Er vel skumlere med sjø, hvor det er bølger og strøm? Tjern er stille vann og lettere å håndtere om man ikke er en sterk svømmer. Nå tolker jeg badestrand som sandstrand ved havet da, kan hende du mener noe annet 😊

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...