AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #1 Skrevet 6. juni 2024 Jeg har blitt gravid, uplanlagt, tok angrepille da kondom sprakk. Men har likevel blitt gravid. Jeg er student og har et barn på snart 2 år, jeg og barnefar bor sammen så er ikke alene. Jeg er i slutten av 20 årene, og ville vente med enda et barn til jeg var ferdig me studiene. Samboer vil beholde. Jeg har lite peiling når det kommer til eventuelle rettigheter som gravid student, permisjon o.l . Vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre, det er enda tidlig så har betenkningstid. Hva er deres erfaringer når det gjelder studier og evt barn, samt barn på vei? Er det mulig? Jeg var dårlig sist svangerskap og sengeliggende siste del grunnet bekkenplager og kraftig kvalme. Så er redd det blir likt denne gang. Anonymkode: a83b0...985
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #2 Skrevet 6. juni 2024 Jeg fikk 4 barn på 5 år mens jeg studerte, så har god erfaring med å være student og gravid. Du kan søke permisjon fra studiet. Evt så kan du ta noen fag mens du er i permisjon. Men hvis du tar et studie med mye obligatorisk fremmøte så blir dette vanskeligere. Jeg tok selv de siste 2,5 år med å kun lese hjemmefra og dra til skolen for å ta eksamen. Anonymkode: 0f949...6b0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #3 Skrevet 6. juni 2024 Jeg har nettopp fullført et semester som gravid, bikket akkurat tredje trimester før siste eksamen. Det har vært tungt til tider og jeg har ikke fått prioritert skolen like mye som jeg ville ha gjort ellers, men det var også til dels på grunn av angst for fødsel som tok mye energi. Men jeg kom meg gjennom uten problemer og med greie karakterer. Gikk riktignok et relativt lett studie, hadde nok vært verre om det var et av de mer krevende studiene. Jeg klarte meg med lite tilrettelegging, men alle lærerne var veldig innstilte på å hjelpe meg ved behov, så har positiv erfaring sånn sett Vil tro det kommer veldig an på studiet du går og formen din. Hvor mye obligatorisk oppmøte er det, eventuell praksis, osv. Men for meg fikk det fint, var selvsagt mer krevende enn vanlig, og vet flere andre får det til også. Du har jo vært gravid før, så du vet litt hva du går til også! Ellers har du rett på permisjon, og jeg mener man får alt studielånet det året omgjort til stipend. Du har også rett på engangsstønad eller foreldrepenger hvis du har hatt inntekt. Anbefaler deg å snakke med rådgiver på skolen om mulighetene du har! Hvis du ønsker å beholde, så går det seg til ❤️ Men det er selvsagt ditt valg, det er ingen skam i å vente Anonymkode: e50d4...ffc
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #4 Skrevet 10. juni 2024 Andre som har erfaring? Jeg vil ha termin rundt nyåret, så jeg vil kanskje fullføre et halvt semester før jeg må ut i permisjon.. det er første året mitt på høyere utdanning, har altså ikke fått svar enda på hvilket studie jeg kommer inn på og har ikke opptjent foreldrepenger så vil eventuelt bli engangsstønad og Lånekassen. Men vet ikke hvor realistisk det er å skulle fullføre utdanning med et barn på 2 år og en nyfødt baby. ts Anonymkode: a83b0...985
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2024 #5 Skrevet 10. juni 2024 Det går an å ta ett semester, men det kan jo bli tungt om det er mye obligatorisk oppmøte og et krevende studie ellers. Jeg ble gravid i slutten av første semester og fødte i august, så jeg fullførte første året. Tok permisjon ett år og fortsatte med neste kull de to siste årene. Hadde ungen i bhg . Anonymkode: e70c7...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå