Gå til innhold

tar ikke telefonen på legekontoret..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å prøver å ringe legen, men ingen tar tlf, det bare ringer og ringer, ingen tlfsvarer eller noen ting. Kan jeg dra ned på legekontoret å bare sette meg å vente?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo alltids gjøre det. Ingen kan nekte deg det, vel?

Skrevet

Har også opplevd at det kan være vanskelig å få kontakt med legekontoret.

Drar du ned får du i alle fall bestillt deg time, hvis du ikke får kommet inn med en gang.

Skrevet

Ja, og hvis det er akutt får du nok komme inn mellom noen andre pasienter. Legekontorene skal ha ledige timer til akutt hjelp. Disse kan selvsag bli fyllt på fra morgenen og utover, men det er jo bare tidlig på formiddagen nå.

Lykke til!

Skrevet
Sitter her å prøver å ringe legen, men ingen tar tlf, det bare ringer og ringer, ingen tlfsvarer eller noen ting. Kan jeg dra ned på legekontoret å bare sette meg å vente?

Har også opplevd at det kan ta tid å få svar på legekontoret, særlig mandag morgen..., og særlig i disse forkjølelses-/influensa-tider.

Grunnen kan ofte være at; ja, det er mange som ringer. Som oftest har legekontorene flere telefon-linjer, kanskje opp i 8-10 linjer. Det vil si at det står 8-10 personer i kø (og legger du på, kommer du bakerst i køen), og kanskje bare 1-2 til å ekspedere (og noen av oss tror at vi er den eneste i hele verden som ringer, og har goood tid...).

Drar du ned, vet du jo ikke om du får komme inn, om du må vente 1 eller 3 timer...

Er det noe akutt, riner du 113, så ordner de opp...

(De har som regel andre kommunikasjons-muligheter til lege/ambulanse).

Ingen skal i vertfall behøve å "dø i telefonkø"!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...