Gå til innhold

Jeg er Bonusmor og prøver og repekterer moren til barna,men samboeren blir irritert på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bonusmor til 3 flotte barn, jeg og barnefaren har vert sammen i 5 år og skal gifte oss til sommeren, jeg prøver og være respektfull overfor moren til barna,da hun synes dette er sårt, og hun liker ikke meg, jeg blander meg aldri inn i noe som gjelder barna eller hva mor og far snakker om fordi jeg mener at det er mellom dem, min samboer blir veldig sint på meg av og til.

Jeg har bra forhold til bonusbarna og de skal være med med brylupet og bryllupreisen, og så håper jeg vi får våre egen etter, men synes dere at jeg blander meg for lite inn?

For eksempel : det største barnet sliter med diverse ting og vil gjerne bo fast med mor oga venner og slik,men dette ønsker ikke far da han mener at barnet har like mye krav på og være sammens med han enn mor, og mener jeg må støtte han,men jeg ønsker ikke og blande meg

eksempel 2 : mellomste er veldig pappadalt og vil gjerne være sammens med pappa alene etter minsten er langt og største er ute med venner eller holder på med sitt, jeg sier at barnet ønsker alenetid med far og derfor trekker jeg meg vekk, dette er også galt for far

eksempel 3: minstebarnet er veldig glad i meg, og ønsket at jeg skal lese og slik for hen, dette sa moren klart i fra at det var fars oppgave og jeg trakk meg nok engang unna, dette reagerer far veldig på.

hva tenker dere ? bør jeg blande meg mer inn i ting eller la ting være av respekt for barnemoren?

Anonymkode: fc343...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksempel 1: far er urimelig.

Eksempel 2: far er urimelig.

Eksempel 3: mor er urimelig.

• Liker 17
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
got2go skrev (5 minutter siden):

far er urimelig, 

La meg legge til: jeg ville overhode IKKE giftet meg slik som situasjonen er beskrevet eller fått flere barn slik det er nå, dette basert på den info du gir.. 

Endret av Carrot
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har gode verdier og er ikke egoistisk, ikke la han ødelegge det eller være dårlig innflytelse på deg :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også mine, dine og våre barn. Mye vanskeligere enn jeg hadde forestilt meg. Hadde virkelig tenkt meg om flere ganger før jeg gikk videre i dette du beskriver. 

Anonymkode: 41863...b8e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at bryllupet bør utsettes, for dette er ikke et samliv du på sikt vil orke å finne deg i. Det må endringer til, det håper jeg du skjønner. 

Jeg er enig med got2go: 

Anonymkode: 03845...7cf

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

På hjemmebane trenger du ikke tenke på mor. Der skal du tenke på at familien skal fungere. 

Mannen din og du er et team. Og det blir kronglete om du skal l far og bonus være alene hver kveld. Selvfølgelig er egentid viktig. Men ikke en regel. Om minste liker at du leser. Da leser du, fordi det er det ungen ønsker. Hva mor mener er irrelevant iht dette. 

Jeg skjønner ikke hvorfor barna skal være med på bryllups reise.  Det kan være litt dumt iht forholdet deres. 

Anonymkode: ca85e...b6a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar

Hadde tenkt til og utsette bryllypet,men han vil ikke. vi har barna den uka når vi skal på brullypreise og mor slo seg helt vrang når vi sa at vi ønsket 10 dager for oss selv, de skal være hos oss 3 uker på sommeren og det passet kun de ukene for mor

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du handler rett i de to første eksemplene og feil på det tredje. Ikke avvis små barn som ønsker kontakt. Jeg er skilsmissebarn og min mor syntes det var veldig vanskelig at pappa fikk seg ny kjæreste. Det førte til at hun trakk seg veldig unna. Dermed føltes hun aldri som en omsorgsperson og hjemmet til pappa ble aldri et hjem. 

Anonymkode: 89dfd...5e9

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ganske tydelig at far vil at du skal overta mye av jobben med barna 😉. Han vil at du skal gjøre det han må gjøre alene når du trekker deg unna. Et bittelite rødt flagg, kanskje. Tenk veldig nøye over det før du får barn med denne mannen. Plutselig sitter du med alt ansvaret for hans tre, pluss de dere får felles 

Anonymkode: 3f72f...e34

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for alle svar

Hadde tenkt til og utsette bryllypet,men han vil ikke. vi har barna den uka når vi skal på brullypreise og mor slo seg helt vrang når vi sa at vi ønsket 10 dager for oss selv, de skal være hos oss 3 uker på sommeren og det passet kun de ukene for mor

Så han du skal gifte deg med bestemmer at hans unger skal være med på bryllupsreisen siden han ikke vil flytte bryllupet? 

Hans ønsker som gjelder?

Du da, står du bare og nikker og sier ja og ha og er enig med hva alle sier rundt deg, og hva du skal blande deg i og ikke? 

Hvorfor kommer ikke du med noen krav om noe som helst?

Anonymkode: 3fa69...15a

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill. Ikke gift deg med denne typen.

Anonymkode: 48fde...0ab

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Altså… jeg elsker bryllup, tanken på å stå hvit brud er jo verdens største drøm..

MEN TIL HVILKEN PRIS,i ditt tilfelle

hva er bra? Du må spør et forum om ditt liv er like jævlig som du først trodde, vet du hva: ja det er jævlig, og framtiden din ser temmelig mørk ut.

og med 3 barn fra han, tenk deg og mas om uskifte, arv, tenk deg den barnemora resten av livet ditt rundt deg, den kjæresten din, nei nei nei nei…

er en drømmedag i hvit kjole verdt denne mørke framtiden?

Anonymkode: d68d4...295

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså… jeg elsker bryllup, tanken på å stå hvit brud er jo verdens største drøm..

MEN TIL HVILKEN PRIS,i ditt tilfelle

hva er bra? Du må spør et forum om ditt liv er like jævlig som du først trodde, vet du hva: ja det er jævlig, og framtiden din ser temmelig mørk ut.

og med 3 barn fra han, tenk deg og mas om uskifte, arv, tenk deg den barnemora resten av livet ditt rundt deg, den kjæresten din, nei nei nei nei…

er en drømmedag i hvit kjole verdt denne mørke framtiden?

Og om du får barn med han, enda mer låst til ditt personlige hevete, mora blir sikkert og verre, han kommer sikkert og til å sammenligne ALT med deg og mora som gravid og fødende mor

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

takk for alle svar

jeg tror det dessverre er allerede for sent ang barn, jeg tror jeg er gravid,men har ikke sjekket ennå, spyr mye på morgen, og gjort det i 3 uker nå, så derfor vil jeg gifte meg, vil ikke ha barn utenfor ekteskap, skal teste i morgen når han er på jobb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

takk for alle svar

jeg tror det dessverre er allerede for sent ang barn, jeg tror jeg er gravid,men har ikke sjekket ennå, spyr mye på morgen, og gjort det i 3 uker nå, så derfor vil jeg gifte meg, vil ikke ha barn utenfor ekteskap, skal teste i morgen når han er på jobb

Du er tragisk 👎

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva tenker dere ? bør jeg blande meg mer inn i ting eller la ting være av respekt for barnemoren?

Jeg tenker at alt dette må løses før et ekteskap inngåes.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

takk for alle svar

Men det er greit at far har tre barn utenfor ekteskapet??

Anonymkode: 229cd...27d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at alt dette må løses før et ekteskap inngåes.

Men det er greit at far har tre barn utenfor ekteskapet??

han var jo gift med moren til barna først

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

takk for alle svar

Du har jo hatt sex utenfor ekteskap med en fraskilt mann med særkullsbarn.

Slutt å lage unnskyldninger for deg selv og prøv å se hva du er på vei i.

Anonymkode: 3fa69...15a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

han var jo gift med moren til barna først

Og skilt. Jeg spår det samme vil skje med dere med de forutsetninger du har skissert. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...