Gå til innhold

Pusse opp om jeg uansett skal flytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst til å flytte, men ingen konkrete planer. Trives ikke her jeg bor. 

Huset trenger imidlertid å skifte kledning og vinduer pga råte. Bør jeg da pusse opp eller la det være?

Det som taler for å gjøre det er bedre isolering og lavere strømutgifter, det vil se bedre ut, hvis jeg ikke får flyttet når jeg ønsker og må bli her vil det gjøre huset penere og bedre og kanskje være lettere å selge. 

Det som taler mot er utgiften. Det vil koste ca 100.000. 

Noen med innspill?

Anonymkode: 8121d...734

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si hva som lønner seg når du ikke forteller beliggenheten. Du kan høre hva en lokal megler mener? De fleste meglere ser på sånne forespørsler som mulige framtidige salg, og er veldig hjelpsomme.

Anonymkode: 0b2e6...274

AnonymBruker
Skrevet

Ja det bør du råte i kledning og vinduer kan føre til enda større kostnader på sikt. Tror også det vil være bra for et fremtidig salg at det er gjort.

Anonymkode: b95d9...246

Skrevet

Skal du flytte, ikke puss opp. Skal du ikke flytte, puss opp.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det bør du råte i kledning og vinduer kan føre til enda større kostnader på sikt. Tror også det vil være bra for et fremtidig salg at det er gjort.

Anonymkode: b95d9...246

Jeg tenker også litt sånn. For plutselig må jeg bo her lenger enn jeg har tenkt og skadene blir fort mye større om jeg ikke gjør noe med det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler glatt noen hundretusen mer for huset med ferdig-bytta kledning og nye vinduer. Jeg vil ikke flytte i et hus som trenge nyr kledning eller andre større prosjekter.

Bytt kledning! Gjerne vinduer også.

Om det lønner seg, vet jeg ikke. Hør med lokal megler, som noen sier. De fleste (alle?) tilbyr gratis befaring, om du vil noen skal se på huset for å gi mer nøyaktig svar.

Anonymkode: 82a54...41e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har lyst til å flytte, men ingen konkrete planer. Trives ikke her jeg bor. 

Huset trenger imidlertid å skifte kledning og vinduer pga råte. Bør jeg da pusse opp eller la det være?

Det som taler for å gjøre det er bedre isolering og lavere strømutgifter, det vil se bedre ut, hvis jeg ikke får flyttet når jeg ønsker og må bli her vil det gjøre huset penere og bedre og kanskje være lettere å selge. 

Det som taler mot er utgiften. Det vil koste ca 100.000. 

Noen med innspill?

Hvorfor trives du ikke i huset? 

Anonymkode: 6c004...564

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor trives du ikke i huset? 

Anonymkode: 6c004...564

Mange grunner. Ønsker meg feks parkeringsplass eller garasje. Og så er det veldig lytt (noe som kanskje kan avhjelpes med nye vinduer…?)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hør med lokal megler, som noen sier.

Har faktisk hatt megler her, men han var litt utydelig. Jeg tror han mente at jeg ikke burde gjøre noe. Men det virket som han da ville selge som oppussingsobjekt, til lavere pris, men garantert kjapt salg. 

AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har glemt av en null i pisestimatet ditt? For du får ikke byttet kledning og vinduer (og isolert?) for kun 100 000 kr... 

Anonymkode: 1e537...5d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Regner med du har glemt av en null i pisestimatet ditt? For du får ikke byttet kledning og vinduer (og isolert?) for kun 100 000 kr... 

Anonymkode: 1e537...5d2

Jeg har oppgitt riktig pris. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...