Gå til innhold

Glemt p-pille

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her som har blitt gravid etter å ha glemt p-pille dagen etter ubeskyttet sex? Den har blitt tatt hver eneste dag ellers...

Anonymkode: 36679...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det noen her som har blitt gravid etter å ha glemt p-pille dagen etter ubeskyttet sex? Den har blitt tatt hver eneste dag ellers...

Alt kan skje you never know. ta p-pillene som vanlig og ta en graviditetstest om 14dager

Anonymkode: 44dba...fc1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du leser i pakningsvedlegget kan du se hva du bør gjøre når du har glemt p-pille ut i fra hvor mange dager du har tatt pillen i strekk. Du kan gå på felleskatalogen.no og søke opp din p-pille for å finne pakningsvedlegget. Spesielt i uke 1 bør du nok ta angrepille. 

Folk blir gravid av å glemme p-piller ja, du kan finne tråder om det på gravid-forumet hvis du søker. 

Et tips til neste gang er å hoppe over pillefri uke. Hvis du da skulle glemme en p-pille en gang i mnd gjør det ingenting når du har tatt 21 dager i strekk med p-piller før du glemmer en. Det er fordi når du har tatt pillene i mer enn 21 dager, er du beskyttet mot graviditet en uke (som når man har pillefri uke). 

Anonymkode: 175ed...f13

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

åja og hvis du tenker ha sex ville jeg brukt kondom også i den perioden men bare les i det papiret men jeg ville tatt p-pille som vanlig, brukt kondom og tatt test om 14dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du leser i pakningsvedlegget kan du se hva du bør gjøre når du har glemt p-pille ut i fra hvor mange dager du har tatt pillen i strekk. Du kan gå på felleskatalogen.no og søke opp din p-pille for å finne pakningsvedlegget. Spesielt i uke 1 bør du nok ta angrepille. 

Folk blir gravid av å glemme p-piller ja, du kan finne tråder om det på gravid-forumet hvis du søker. 

Et tips til neste gang er å hoppe over pillefri uke. Hvis du da skulle glemme en p-pille en gang i mnd gjør det ingenting når du har tatt 21 dager i strekk med p-piller før du glemmer en. Det er fordi når du har tatt pillene i mer enn 21 dager, er du beskyttet mot graviditet en uke (som når man har pillefri uke). 

Whaaat

Så hvis jeg utsetter og utsetter mensen, tar piller hver eneste dag i flere måneder. Så gjør det ikke noe å glemme en her og der ?

Anonymkode: 6d29d...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Whaaat

Så hvis jeg utsetter og utsetter mensen, tar piller hver eneste dag i flere måneder. Så gjør det ikke noe å glemme en her og der ?

Anonymkode: 6d29d...9d2

ikke lurt å utsette mensen for lang tid da får du ikke renset livmora for gammelt gøsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk, leste pakningsvedlegget nå og der anbefalte de å ta 2 piller så fort som mulig (det gjorde jeg!) for så å fortsette som vanlig 1 pr dag, og så hoppe over placebodagene og begynne rett på neste brett, så da krysser jeg fingrene!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...